”Alege Oaia!” – noua campanie a Ministerului Agriculturii pentru promovarea consumului de carne de oaie în rândul românilor
”Alege Oaia!” este noua campanie pe care o lansează joi Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) la INDAGRA 2017, pentru promovarea și încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie în rândul românilor pe tot parcursul anului, a anunțat, marți, MADR. Campania de informare și promovare se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni.
„MADR va avea sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul acestei campanii, să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie și preparatele din carne de oaie. De asemenea, s-au alăturat campaniei și reprezentanți din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sănătății și ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Direcției Generale de Politici în Industrie Alimentară în cadrul căreia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse”, precizează MADR într-un comunicat remis agerpres.ro.
Astfel, prin această campanie de informare și promovare a consumului de carne de oaie denumită ‘Alege Oaia!’ se urmărește valorificarea producțiilor agroalimentare provenite de la specia ovine, creșterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forței de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii și a produselor din carne de oaie, dar și păstrarea tradițiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane. Campania se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni și are ca principal scop încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.
În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului și vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniță și pastramă, gătite chiar la fața locului după rețete tradiționale, pentru a convinge cât mai mulți vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie.
Obiectivul final al acestei campanii este de a informa consumatorul asupra modului de preparare a cărnii de oaie și a produselor din carne de oaie, cât și de dezvoltare a unei culturi culinare în ceea ce privește consumul de carne de oaie. Totodată, se dorește sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine și înființarea unei piețe de gros care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine și canalele de comercializare (retail și magazine de proximitate).
Mai multe informații despre campania ”Alege Oaia!” pot fi găsite pe pagina de Facebook special creată, dar și în cadrul caravanei care va fi prezentă în mai multe locații: în Piața Obor în 4 și 5 noiembrie și în cadrul Târgului de Turism al României în zilele de 18 și 19 noiembrie. Programul ulterior al caravanei va putea fi găsit pe pagina de promovare a campaniei.
Potrivit datelor statistice furnizate de Ministerul Agriculturii, consumul de carne de ovine în anul 2016 a fost în medie de 2,6 kg/cap locuitor, în ușoară creștere față de 2015 când se înregistra un consum de 2,3 kg/locuitor în 2015, dar semnificativ mai mare față de anul 2014 când era de numai 0,7 kg/locuitor anual. Consumul cel mai mare de carne de oaie, respectiv de miel, este în perioada Paștelui, când necesarul este acoperit în mare parte din producția autohtonă.
În comparație, media consumului în UE a fost de 2 kilograme pe locuitor anual în 2015, față de 1,9 în 2014, Franța și Irlanda înregistrând cel mai mare consum, de 2,9 kilograme, respectiv 2,8 kilograme pe locuitor anual.
Pe de altă parte, România exportă cu predilecție ovine vii în țările Orientului Mijlociu și nu numai, respectiv în Libia, teritoriile palestiniene, Iordania, Liban, Turcia, Italia și importă carne de ovine din Ungaria, Spania, Grecia și Austria.
În 2016, exporturile de animale vii (ovine) în țările menționate au totalizat 218 milioane de euro pentru o cantitate de 107.000 tone, iar importurile de carne de miel au totalizat 5,2 milioane pentru 2.000 de tone.
Din ultimele date operative deținute de MADR, efectivele totale de ovine ale României sunt de 16,3 milioane de capete, din care 4,8 milioane capete sunt miei, ceea ce reprezintă 29,4% din efectivul total.
sursa: agerpres.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
În România ”se cântă, râde și dansează”, în timp ce în Germania, Volkswagen anunță măsuri dure
În România ”se cântă, râde și dansează”, în timp ce în Germania, Volkswagen anunță măsuri dure CEO-ul Oliver Blume, consideră necesară implementarea unui program pentru grupul auto german Volkswagen, care să reducă costurile pentru a remedia problemele structurale persistente ale companiei, din ultimele decenii, transmite Reuters, informează News.ro. Citește și: Volkswagen închide 3 fabrici, la […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 3 zile
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Absolvenţii promoţiei din 1974, revedere emoţionantă după 50 de ani de la terminarea Liceul Industrial Nr.1 din Blaj
-
Ştirea zileiacum 3 zile
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Actualitateacum 2 zile
Vouchere sociale 2025-2027. Ce valoare vor avea și cum se acordă
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Șahiștii CSM Unirea Alba Iulia învingători la concursul de șah blitz „Cupa Rotary”, ediția a 8-a