Rămâi conectat

Ştirea zilei

Alba Iulia are un manual de branding care reglementează modul de utilizare a logo-ului turistic

Ioana Oprean

Publicat

în

*Orice firmă sau organizație locală poate folosi gratuit Manualul de Branding al municipiului Alba Iulia

În urmă cu cinci ani, Alba Iulia a reușit să învingă hazardul, fiind primul oraș din România care a adoptat un brand turistic profesionist. În 2010, odată cu primele lucrări care au transformat cetatea, orașul a ales un mod original de a-și afirma identitatea, provocând publicul larg să răspundă unor întrebări precum: cine suntem, ce ne descrie cel mai bine, ce merită să promovăm? Protagonistul, omul care a reușit să îmbine credibil și inspirat răspunsurile la toate aceste întrebări este unul dintre cei mai buni profesioniști în branding, albaiulianul Adrian Docea.

manualÎn următorii ani, logo-ul turistic a “călătorit” oriunde a fost invitat: conferințe, evenimente, târguri naționale sau internaționale, concerte, materiale de promovare adunând un număr remarcabil de prezențe prin care i s-a garantat expansiunea și notorietatea. Din păcate, în multe cazuri, s-a ținut mai puțin seama de reguli grafice sau de aspecte estetice.

Adrian Docea a documentat riguros un manual de utilizare a brandului turistic, un mod de asistență consecventă adresat tuturor celor care aleg să folosească logo-ul turistic ce are la bază sloganul “Cealaltă Capitală”.

Manualul de brand al orașului e important din două puncte de vedere: unul practic, altul simbolic. Cel practic are legătură cu obiectivele de marketing ale orașului: restaurarea cetății e încheiată, promovarea cetății de-abia începe. Nu poți promova coerent brandul Alba Iulia fără un manual de brand. În peste 200 de pagini manualul acoperă pe lângă aspecte care țin de logo și slogan, reguli tipografice, cromatice, elemente vizuale secundare, recomandări de folosire a identității vizuale, aplicații practice și mai ales o consistentă parte strategică. Ce înseamnă asta pentru oraș? Înseamnă că orice activitate de promovare de acum încolo va fi mai eficientă fiindcă manualul de brand garantează coerența și consecvența eforturilor de promovare. Din punct de vedere simbolic acest manual e o premieră: Alba Iulia este primul oraș din Romania cu un manual de brand făcut la standarde internaționale – de altfel cu strategia de marketing creata de agenția Heraldist & Wondermarks pentru Alba Iulia și prezentată în acest manual, orașul a fost primit în programul de marketing de oraș “City Logo” al Uniunii Europene, alături de orașe precum Oslo, Varșovia sau Genoa; suntem mândri să vedem că, deși suntem singurul oraș din sud-estul Europei care a fost acceptat și suntem și cel mai mic oraș din program, suntem priviți nu doar ca simpli participanți dar ca lideri pe strategie de marketing. Începând cu acest an vom vedea împreună cum această strategie se va materializa în activități de promovare care să crească interesul turiștilor pentru oraș”, Adrian Docea, Strategic Partner, Heraldist & Wondermarks.

Dincolo de menirea certă de a reprezenta un instrument de lucru profesionist în promovarea orașului, manualul explică și îndrumă modul de întrebuințare a elementelor de identitate. Astfel, agenții economici sau organizațiile locale de orice fel, care vor să își îmbunătățească imaginea și să își promoveze apartenența la una dintre cele mai solide și recunoscute comunități din România, au ocazia să descarce și să utilizeze cu titlu gratuit manualul de branding al orașului. Singura cerință este respectarea instrucțiunilor, pentru a păstra nealterată ideea în care a fost creat documentul.

Costurile pentru ca o firmă, ONG sau orice entitate cu personalitate juridică să aibă un manual de branding al ei nu sunt neglijabile. Probabil din cauza asta, foarte mulți care și-ar fi dorit, nu au avut acces la un astfel de instrument de imagine și promovare. Însă dacă tot l-am făcut – și l-am făcut foarte bine – n-o să-l ținem doar la sertar, să-l folosim doar noi, Primăria. Oricine vrea să folosească logo-ul orașului sau elemente din manualul de branding, este binevenit să o facă și, mai mult de atât, sprijinit să îl implementeze corect”, a declarat Mircea Hava, primarul Municipiului Alba Iulia. Tot el a mai adăugat: “E o modalitate simplă de a crește împreună: noi, firma sau organizația respectivă și, mai important decât orice, orașul în sine. Orice creștere a vizibilității e binevenită și de dorit”.

Toți cei interesați să folosească manualul de branding al Municipiului Alba Iulia (sau să facă sugestii pe marginea acestuia) în promovarea afacerii sau a organizației lor, îl pot descărca de la adresa: http://www.apulum.ro/pdf/Alba%20Iulia%20Manual%20De%20Brand_2014.pdf


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Primăria Cugir, obligată să despăgubească proprietarul unui autoturism avariat de căderea „din senin” a unui arbore. Cetățeanul a cheltuit peste 15.000 de lei pentru reparația mașinii

Ioana Oprean

Publicat

în

Primăria Cugir, obligată să despăgubească proprietarul unui autoturism avariat de căderea „din senin” a unui arbore. Cetățeanul a cheltuit peste 15.000 de lei pentru reparația mașinii Proprietarul unui autoturism din Cugir, implicat într-un incident soldat cu avarii importante la mașină a obținut acoperirea daunelor de către primăria orașului. Daniel Dumitru B. a dat în judecată […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO | Povestea proiectului „Adoptă o Casă la Roșia Montană”: Construcții istorice vechi de sute de ani, readuse la viață cu ajutorul voluntarilor

Ioana Oprean

Publicat

în

Povestea proiectului „Adoptă o Casă la Roșia Montană”: Construcții istorice vechi de sute de ani, readuse la viață cu ajutorul voluntarilor De aproape 20 de ani, la Roșia Montană, un grup de oameni inimoși derulează un program de restaurare a obiectivelor istorice și turistice aflate în diferite stadii de degradare. Proiectul „Adoptă o Casă la […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO | „Butea feciorilor” în Daia Română 2025: Obicei de sute de ani în care tinerii îmbrăcați în costume colindă, dansează și înveselesc sătenii aducând vestea Naşterii Domnului

Bogdan Ilea

Publicat

în

„Butea feciorilor” în Daia Română 2025: Obicei de sute de ani în care tinerii îmbrăcați în costume colindă, dansează și înveselesc sătenii aducând vestea Naşterii Domnului Un obicei păstrat de sute de ani continuă să fie un motiv de bucurie pentru locuitorii din Daia Română. „Butea feciorilor” este momentul din an în care feciorii pleacă […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea