Alba Iulia are un manual de branding care reglementează modul de utilizare a logo-ului turistic
*Orice firmă sau organizație locală poate folosi gratuit Manualul de Branding al municipiului Alba Iulia
În urmă cu cinci ani, Alba Iulia a reușit să învingă hazardul, fiind primul oraș din România care a adoptat un brand turistic profesionist. În 2010, odată cu primele lucrări care au transformat cetatea, orașul a ales un mod original de a-și afirma identitatea, provocând publicul larg să răspundă unor întrebări precum: cine suntem, ce ne descrie cel mai bine, ce merită să promovăm? Protagonistul, omul care a reușit să îmbine credibil și inspirat răspunsurile la toate aceste întrebări este unul dintre cei mai buni profesioniști în branding, albaiulianul Adrian Docea.
În următorii ani, logo-ul turistic a “călătorit” oriunde a fost invitat: conferințe, evenimente, târguri naționale sau internaționale, concerte, materiale de promovare adunând un număr remarcabil de prezențe prin care i s-a garantat expansiunea și notorietatea. Din păcate, în multe cazuri, s-a ținut mai puțin seama de reguli grafice sau de aspecte estetice.
Adrian Docea a documentat riguros un manual de utilizare a brandului turistic, un mod de asistență consecventă adresat tuturor celor care aleg să folosească logo-ul turistic ce are la bază sloganul “Cealaltă Capitală”.
“Manualul de brand al orașului e important din două puncte de vedere: unul practic, altul simbolic. Cel practic are legătură cu obiectivele de marketing ale orașului: restaurarea cetății e încheiată, promovarea cetății de-abia începe. Nu poți promova coerent brandul Alba Iulia fără un manual de brand. În peste 200 de pagini manualul acoperă pe lângă aspecte care țin de logo și slogan, reguli tipografice, cromatice, elemente vizuale secundare, recomandări de folosire a identității vizuale, aplicații practice și mai ales o consistentă parte strategică. Ce înseamnă asta pentru oraș? Înseamnă că orice activitate de promovare de acum încolo va fi mai eficientă fiindcă manualul de brand garantează coerența și consecvența eforturilor de promovare. Din punct de vedere simbolic acest manual e o premieră: Alba Iulia este primul oraș din Romania cu un manual de brand făcut la standarde internaționale – de altfel cu strategia de marketing creata de agenția Heraldist & Wondermarks pentru Alba Iulia și prezentată în acest manual, orașul a fost primit în programul de marketing de oraș “City Logo” al Uniunii Europene, alături de orașe precum Oslo, Varșovia sau Genoa; suntem mândri să vedem că, deși suntem singurul oraș din sud-estul Europei care a fost acceptat și suntem și cel mai mic oraș din program, suntem priviți nu doar ca simpli participanți dar ca lideri pe strategie de marketing. Începând cu acest an vom vedea împreună cum această strategie se va materializa în activități de promovare care să crească interesul turiștilor pentru oraș”, Adrian Docea, Strategic Partner, Heraldist & Wondermarks.
Dincolo de menirea certă de a reprezenta un instrument de lucru profesionist în promovarea orașului, manualul explică și îndrumă modul de întrebuințare a elementelor de identitate. Astfel, agenții economici sau organizațiile locale de orice fel, care vor să își îmbunătățească imaginea și să își promoveze apartenența la una dintre cele mai solide și recunoscute comunități din România, au ocazia să descarce și să utilizeze cu titlu gratuit manualul de branding al orașului. Singura cerință este respectarea instrucțiunilor, pentru a păstra nealterată ideea în care a fost creat documentul.
“Costurile pentru ca o firmă, ONG sau orice entitate cu personalitate juridică să aibă un manual de branding al ei nu sunt neglijabile. Probabil din cauza asta, foarte mulți care și-ar fi dorit, nu au avut acces la un astfel de instrument de imagine și promovare. Însă dacă tot l-am făcut – și l-am făcut foarte bine – n-o să-l ținem doar la sertar, să-l folosim doar noi, Primăria. Oricine vrea să folosească logo-ul orașului sau elemente din manualul de branding, este binevenit să o facă și, mai mult de atât, sprijinit să îl implementeze corect”, a declarat Mircea Hava, primarul Municipiului Alba Iulia. Tot el a mai adăugat: “E o modalitate simplă de a crește împreună: noi, firma sau organizația respectivă și, mai important decât orice, orașul în sine. Orice creștere a vizibilității e binevenită și de dorit”.
Toți cei interesați să folosească manualul de branding al Municipiului Alba Iulia (sau să facă sugestii pe marginea acestuia) în promovarea afacerii sau a organizației lor, îl pot descărca de la adresa: http://www.apulum.ro/pdf/Alba%20Iulia%20Manual%20De%20Brand_2014.pdf
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său Un tânăr în vârstă de 20 de ani din comuna Ciugud, care a provocat un accident rutier în urmă cu 2 ani, în urma căruia a decedat tatăl său, și-a aflat prima […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum o zi
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun