Rămâi conectat
MA-RA-MU

Actualitate

Ajutorul de încălzire 2024-2025: Acte necesare pentru a primi sprijinul financiar. Până când se pot depune cererile

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025: Acte necesare pentru a primi sprijinul financiar. Până când se pot depune cererile

În perioada cuprinsă între lunile noiembrie 2024 – martie 2025, persoanele singure, pensionarii și familiile care se încadrează în venitul net mediu lunar pot beneficia de ajutor pentru încălzirea locuinței oferit de autorități în sezonul rece. Sprijinul financiar se acordă pentru acoperirea costurilor pentru gaze naturale, energie electrică sau combustibili solizi și petrolieri. Persoanele care depun documentele până la data de 20 noiembrie pot primi ajutorul de la stat în aceeași lună.

Suma acordată pentru încălzirea locuinței diferă în funcție de venitul net lunar al persoanei care depune dosarul pentru ajutor. Banii pentru încălzire se primesc în sezonul rece, în perioada 1 noiembrie 2024 – 31 martie 2025.

Citește și: Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit

Cât trebuie să fie venitul net mediu lunar pentru a primi ajutor de încălzire 2024-2025

Veniturile care se iau în calcul pentru acordarea ajutorului de încălzire sunt aceleași ca și în cazul ajutorului social, respectiv: salarii, pensii, indemnizații de șomaj, alte drepturi de asigurări sociale, indemnizații speciale etc. Pentru a putea beneficia de ajutorul de încălzire oferit în sezonul rece 2024-2025, venitul net mediu lunar pe membru de familie trebuie să fie sub 1.386 lei.

În cazul persoanelor singure, venitul net nu trebuie să depășească 2.053 lei. Și pensionarii ale căror pensii au fost majorate ca urmare a recalculării pot beneficia de ajutorul de încălzire.

Pentru vârstnicii cu pensiile recalculate se oferă ajutor de la stat dacă în luna august aveau venituri sub aceste limite de mai sus.

Cheltuielile cu încălzirea locuinței sunt compensate de stat în funcție de venitul solicitantului și pot fi în proporții de 10% până la 100%. Ajutorul acordat scade direct proporțional cu creșterea veniturilor salariale. Valoarea compensării nu poate fi mai mica de 250 de lei/ lună pentru gaze naturale, 500 de lei/lună pentru energie electrică și 320 lei/lună pentru combustibilii solizi sau petrolieri.

Ce este suplimentul pentru energie

Persoanele care se încadrează pentru ajutorul de încălzire pot opta și pentru un spijin suplimentar. În afara ajutoarelor pentru încălzirea locuinței acordate pentru cele 4 sisteme de încălzire se acordă încă o formă de sprijin, supliment pentru energie, în vederea acoperirii unei părți din consumul energetic al gospodăriei, pe tot parcursul anului, potrivit Ministerului Muncii. Acesta este stabilit în cuantum fix, se acordă lunar, pe parcursul întregului an și se cumulează cu ajutorul pentru încălzirea locuinței (în perioada sezonului rece), potrivit Ministerul Muncii.

Venitul mediu net lunar până la care se acorda suplimentul pentru energie este de 1386 lei/persoană, în cazul familiei, și 2053 lei, în cazul persoanei singure.

Suplimentul pentru energie se acordă cumulat în funcție de necesitățile energetice ale gospodăriei pentru: iluminat, pentru prepararea hranei , pentru apa caldă menajeră, unele gospodării putând cumula și 3 astfel de suplimente diferite.

Pentru suplimentul pentru energie cererea poate fi depusă odată cu solicitarea ajutorului pentru încălzire sau pe parcursul anului, atunci când sunt îndeplinite condițiile de acordare.

Până când se pot depune cererile pentru obținerea ajutorului

Cererea, dar și declarația pe propria răspundere se depun la primăria în a cărei rază teritorială are domiciliul/reședința solicitantul, respectiv la serviciul public de asistență socială (primăria localității sau pe site-ul acesteia).

Modelul formularului de cerere și declarație este pus la dispoziția solicitanților de către furnizori, asociații de proprietari/locatari și primărie și vor putea fi descărcate și electronic de pe site-ul primăriilor, precum și de pe site-urile agențiilor județene pentru plăti și inspecție socială, respectiv a municipiului București.

Când se plătește ajutorul de încălzire în 2024

Pentru cei care depun documentele până la data de 20 noiembrie (anul în curs) stabilirea dreptului se face începând cu luna noiembrie (anul în curs), iar pentru cei care depun documentele după data de 20 noiembrie (anul în curs), stabilirea dreptului se face începând cu luna decembrie a acestui an.

Ajutoarele sunt acordate de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială prin agențiile teritoriale, instituții subordonate Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.

Ajutorul pentru încălzire și suplimentul pentru energie, în cazul energiei termice în sistem centralizat, gazelor naturale și energiei electrice, se decontează lunar furnizorului și se scad din factură. În cazul combustibililor solizi/petrolieri atât ajutorul pentru încălzire, cât și suplimentul pentru energie, se acordă direct beneficiarilor, prin primărie.

În cazul ajutorului pentru încălzire cu combustibili solizi/petrolieri suma totală aferentă întregului sezon rece sau lunilor din sezon (în funcție de momentul solicitării ajutorului) se acordă integral, o singură dată, potrivit Ministerul Muncii.

Ce acte se depun pentru a primi ajutorul pentru încălzirea locuinței

-Cerere şi declaraţie pe proprie răspundere, însoţită de documentele doveditoare;
-Documente de identitate titular şi membrii (B.I., C.I., C.I.P., P, P.S.T., P.S.P., D.I.);
-Copie factura energie termică, gaze naturale, energie electrică.

Acte doveditoare privind locuinţa precum:

-Contract de vânzare-cumpărare;
-Contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu clauză de habitaţie;
-Contract de închiriere;
-Contract comodat;
-Certificat de moştenitor/act succesiune;
-Împuternicire notarială întocmită de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere, ori de reprezentantul legal al persoanei singure, care nu a împlinit vârsta de 16 ani;

Titularii trebuie să facă dovada legală a gospodăririi separate (factură de curent electric, factură de gaze, factură de apă) în situaţia în care la o adresă locuiesc mai multe familii;

-Adeverinţă de la Asociaţia de Proprietari/Locatari din care să rezulte numele, prenumele, persoanelor înregistrate în cartea imobilului şi care figurează la cotele de întreţinere; codul radet; adresa de e-mail a asociaţiei;

După caz, mai pot fi cerute și acte doveditoare privind componența familiei precum:

-Copie act de identitate solicitant şi ale tuturor membrilor familiei care au vârsta peste 14 ani (B.I., C.I., C.I.P.);
-Copie certificate de naştere ale copiilor pâna în 14 ani;
-Copie certificat de căsătorie;
-Hotărâre de divorţ/act notarial (dacă este cazul);
-Declaraţie pe propria răspundere că persoanele sunt despărţite în fapt (dacă este cazul).
-Certificat de deces (dacă este cazul);
-Copie hotărâre judecătorească definitivă de încredinţare a copilului sau încuviinţare a adopţiei, Hotărârea Comisiei pentru Protecţia Copilului privind măsura de plasament familial al minorului, Decizia Directorului General al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sau Hotărârea Judecătorească privind măsura plasamentului în regim de urgenţă/Hotărârea Judecătorescă de instituire a tutelei/curatelei sau, după caz, Dispoziţia Autorităţii tutelare, potrivit legii (dacă este cazul).

Acte doveditoare privind veniturile precum:

-Adeverinţa de salariat pentru toţi membrii familiei, din care să reiasă venitul net obţinut în luna anterioară depunerii cererii, valoarea bonurilor de masă sau menţiunea că nu se primesc bonuri, prime, indemnizaţii de hrană etc.
-Copii taloane pensie (pentru toate tipurile de pensie)/adeverinţă de la Casa de Pensii din luna anterioară depunerii cererii;
-Adeverinţă eliberată de Casa de Pensii din care să reiasă dacă figurează cu dosar de pensie, dacă este cazul;
-Copie talon de plată a indemnizaţiei de şomaj şi/sau venitul lunar de completare a şomajului;
-Copii talon alocaţie de stat, plasament sau alte indemnizaţii, din luna anterioară depunerii cererii;
-Copii taloane indemnizaţie handicap sau orice alte indemnizaţii acordate conform legii, venit din luna anterioară depunerii cererii;
-Venituri realizate din arendare, dobânzi bancare, înstrăinare de bunuri etc., dacă este cazul; (în funcţie de veniturile obţinute, vor putea fi solicitate la depunere acte suplimentare, de exemplu: un extras de cont pentru luna în care se depune cererea pentru a constata dacă persoana sau familia deţine un depozit bancar cu valoare mai mare de 3000 lei).

Persoanele apte de muncă, care nu realizează venituri din salarii sau din alte activitaţi, au obligaţia de a prezenta o adeverinţă care să ateste că sunt înregistrate în evidenţă agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene.

Mai pot fi cerute și documente suplimentare, după caz, precum: declarația GDPR, copie carte autoturism (dacă este cazul), contract de debranșare energie termică (pentru persoanele care solicit ajutor pentru încălzire cu energie electrică) etc.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Schengen 2025: Bulgaria va introduce controlul la frontiera cu România pentru șase luni, începând cu 1 ianuarie

Bera Larisa

Publicat

în

Schengen 2025: Bulgaria va introduce controlul la frontiera cu România pentru șase luni, începând cu 1 ianuarie Guvernul de Sofia a hotărât miercuri, 18 decembrie 2024, că va introduce controale la granița cu România, începând din 1 ianuarie 2025. Decizia este una temporară și a fost luată cu scopul de a preveni potenţialele ameninţări la […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea