AJOFM Alba: Stimulente financiare pentru angajatorii care încheie un contract de stagiu cu absolvenţii de învăţământ superior
În conformitate cu Legea nr. 335/2013, angajatorii care încheie un contract de stagiu cu absolvenţii de învăţământ superior primesc lunar, la cerere, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pe perioada derulării contractului de stagiu pentru acel stagiar, o sumă egală cu de 1,5 ori valoarea indicatorului social de referinţă (unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează prestaţiile băneşti, cu excepţia indemnizaţiei de şomaj, suportate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, care în acest moment are valoarea de 500 lei), anunţă AJOFM Alba.
Suma lunară se acordă angajatorilor proporţional cu timpul efectiv lucrat de stagiar.
Legea reglementează, pentru absolvenţii de învăţământ superior, perioada de 6 luni de debut în profesie.
Scopul efectuării stagiului este de asigurare a tranziţiei absolvenţilor de învăţământ superior de la sistemul de educaţie la piaţa muncii, de a consolida competenţele şi abilităţile profesionale pentru adaptarea la cerinţele practice şi exigenţele locului de muncă şi pentru o integrare rapidă în muncă, precum şi de dobândire de experienţă şi vechime în muncă şi, după caz, în specialitate.
Stagiarul, pe perioada stagiului se obligă, să presteze muncă pentru şi sub autoritatea unui angajator, persoană fizică sau juridică, în schimbul unei remuneraţii denumite salariu, în baza unui contract individual de muncă şi a contractului de stagiu.
Perioada de stagiu se desfăşoară pe baza unui program de activităţi aprobat de angajator, la propunerea conducătorului compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea stagiarul. Pe durata stagiului, acesta va fi coordonat şi supravegheat de un mentor desemnat de angajator. Contractul de stagiu se încheie odată cu încheierea contractului individual de muncă, durata contractului de stagiu fiind de 6 luni, cu excepţia situaţiilor în care prin legi speciale este prevăzută o altă perioadă de stagiu.
Obligaţiile angajatorilor privind întocmirea documentelor şi depunerea lunară a acestora la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă sunt prevăzute în HG nr. 473/2014 de aplicare a Legii nr. 335/2013.
Pentru informaţii suplimentare, persoanele interesate se pot adresa la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, camera 3 sau la telefon 0258/811470.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Apărării, despre noile măsuri fiscale: Sunt „o gură de oxigen”. Ce spune despre armata obligatorie
Ministrul Apărării, despre noile măsuri fiscale: Sunt „o gură de oxigen”. Ce spune despre armata obligatorie Ionuț Moșteanu, Ministrul Apărării, a declarat vineri, 11 iulie 2025, că măsurile fiscale anunțate recent de premierul Ilie Bolojan reprezintă un pas necesar în reducerea deficitului bugetar. De asemenea, acesta a reiterat că USR susține demersurile luate de premierul […]
Impozitul pe casă va reflecta valoarea de piață. Se introduce taxa pentru mașinile poluante și reformele privind salarizarea în sectorul public. Pachetul fiscal major urmează să fie aplicat de la 1 ianuarie 2026
Impozitul pe casă va reflecta valoarea de piață. Se introduce taxa pentru mașinile poluante și reformele privind salarizarea în sectorul public. Pachetul fiscal major urmează să fie aplicat de la 1 ianuarie 2026 Ilie Bolojan a oferit vineri, 11 iulie 2025, noi detalii privind modificările fiscale pregătite de Guvern, incluzând schimbarea modului de calcul al […]
Deci, se poate: Directorul unei companii de stat renunță, benevol, la aproape 75% din salariul lunar încasat. Un al doilea renunță la 20% din salariu
Deci, se poate: Directorul unei companii de stat renunță, benevol, la aproape 75% din salariul lunar încasat. Un al doilea renunță la 20% din salariu Directorul unei companii de stat, aflată în subordinea Ministerului Economiei, a decis să renunțe, din proprie inițiativă, la o parte consistentă din salariul încasat lunar. Suma la care renunță este […]