AJOFM Alba: Stimulente financiare pentru angajatorii care încheie un contract de stagiu cu absolvenţii de învăţământ superior
În conformitate cu Legea nr. 335/2013, angajatorii care încheie un contract de stagiu cu absolvenţii de învăţământ superior primesc lunar, la cerere, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pe perioada derulării contractului de stagiu pentru acel stagiar, o sumă egală cu de 1,5 ori valoarea indicatorului social de referinţă (unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează prestaţiile băneşti, cu excepţia indemnizaţiei de şomaj, suportate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, care în acest moment are valoarea de 500 lei), anunţă AJOFM Alba.
Suma lunară se acordă angajatorilor proporţional cu timpul efectiv lucrat de stagiar.
Legea reglementează, pentru absolvenţii de învăţământ superior, perioada de 6 luni de debut în profesie.
Scopul efectuării stagiului este de asigurare a tranziţiei absolvenţilor de învăţământ superior de la sistemul de educaţie la piaţa muncii, de a consolida competenţele şi abilităţile profesionale pentru adaptarea la cerinţele practice şi exigenţele locului de muncă şi pentru o integrare rapidă în muncă, precum şi de dobândire de experienţă şi vechime în muncă şi, după caz, în specialitate.
Stagiarul, pe perioada stagiului se obligă, să presteze muncă pentru şi sub autoritatea unui angajator, persoană fizică sau juridică, în schimbul unei remuneraţii denumite salariu, în baza unui contract individual de muncă şi a contractului de stagiu.
Perioada de stagiu se desfăşoară pe baza unui program de activităţi aprobat de angajator, la propunerea conducătorului compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea stagiarul. Pe durata stagiului, acesta va fi coordonat şi supravegheat de un mentor desemnat de angajator. Contractul de stagiu se încheie odată cu încheierea contractului individual de muncă, durata contractului de stagiu fiind de 6 luni, cu excepţia situaţiilor în care prin legi speciale este prevăzută o altă perioadă de stagiu.
Obligaţiile angajatorilor privind întocmirea documentelor şi depunerea lunară a acestora la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă sunt prevăzute în HG nr. 473/2014 de aplicare a Legii nr. 335/2013.
Pentru informaţii suplimentare, persoanele interesate se pot adresa la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, camera 3 sau la telefon 0258/811470.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
”Mica recalculare” a pensiilor 2025: Care sunt pensionarii care primesc bani în plus chiar dacă toate pensiile au fost înghețate
”Mica recalculare” a pensiilor 2025: Care sunt pensionarii care primesc bani în plus chiar dacă toate pensiile au fost înghețate Pentru că nu au primit creșteri de pensii la începutul anului 2025, pensionarii își pun speranțele în etapa a doua a recalculării. Sunt vizați însă, doar cei care au muncit ore suplimentare, au obținut sporuri, […]