Agra’s deschide un nou magazin aproape de tine
– Cum explicaţi interesul companiei Agra’s pentru extinderea afacerilor în zona de retail?
– Cu siguranţă nu mai este o noutate pentru nimeni, majoritatea producătorilor de carne şi mezeluri, dar şi din alte zone de producţie, au investit deja sume importante în dezvoltarea propriilor reţele de magazine. Explicaţia este una simplă, vrem să fim în contact direct cu clienţii noştri şi astfel să simţim mult mai rapid tendinţele pieţei. Dar, în acelaşi timp, credem cu sinceritate că magazinele de proximitate atrag tot mai mulţi consumatori, fiind, în continuare, formatul cu cel mai mare potenţial de piaţă.
Pe de altă parte, obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ în ultima perioadă. Clienţii caută nu doar produse de o calitate foarte bună, la un preţ accesibil, ci şi servicii ireproşabile din partea noastră. Magazine curate, prietenoase, cu un personal amabil şi capabil să recomande produsele noastre. Şi aici mă gândesc mai ales la zona de mezeluri, unde vor putea găsi în permanenţă produse proaspete, de calitate şi, foarte important, la preţuri de producător.
– Câte locaţii aţi deschis până în prezent?
– Sub brandul Agra’s – Mezeluri Domneşti, funcţionează în prezent cinci locaţii, toate în Alba Iulia: una la Oarda, chiar la sediul nostru central, trei în cartierul Cetate, una în Centru – lângă primărie.
Mâine, 20 aprilie, vom inaugura cel mai nou magazin Agra’s, al şaselea, în Ampoi 3. Nu vă ascund faptul că avem planuri ambiţioase cu acest magazin, ca şi cu celelalte de altfel. Vrem să ne impunem în zonă ca un reper în ceea ce înseamnă comerţul modern de proximitate: produse şi servicii de calitate, la preţuri accesibile, într-o ambianţă plăcută.
Suprafeţele noastre de vânzare au în medie 140 de metri pătraţi şi oferă o sortimentaţie formată din aproximativ 6.500 de articole ce acoperă toate grupele de produse: fresh food, dry food, legume, fructe, băuturi, detergenţi, cosmetice, menaj.
– Aşadar, magazinele Agra’s sunt destinate cumpărăturilor de strictă necesitate…
– Exact. Pe o suprafaţă nu foarte mare, în medie de 140 mp, încercăm să oferim o sortimentaţie cât mai variată aşa încât oamenii să aibă o surpriză plăcută atunci când intră în magazinele noastre. Sunt prezente la raft toate brandurile consacrate din cele mai importante categorii. Consumatorul va găsi la raft un produs premium, unul mediu şi unul economic, indiferent că vorbim despre produse proaspete, congelate sau detergenţi. Am completat sortimentaţia cu foarte multe produse locale din categoria de proaspete: gama produselor noastre, “Mezeluri Domneşti” dar şi lactate, panificaţie etc.
Nu în ultimul rând, venim cu o vitrină extrem de bogată pe tot ceea ce înseamnă produse proaspete: carne refrigerată, carne tocată, lactate, preparate din carne, în aşa fel încât să acoperim toate necesităţile de cumpărare. La aproximativ 30 de zile după deschiderea unui magazin, analizăm cu atenţie solicitările primite din partea clienţilor şi încercăm să aducem cât de repede putem produsele pe care le doresc. Suntem foarte flexibili, luăm deciziile rapid şi aducem la raft exact ceea ce se cere. Comunicarea directă cu clientul este unul dintre cele mai importante atuuri pe piaţă.
– Ce pondere deţin produsele alimentare în sortimentaţia magazinelor?
– Diferă de la magazin la magazin, dar ca o medie, produsele alimentare, cele proaspete împreună cu băcănia deţin o pondere de 70 la sută – 75 la sută din totalul sortimentelor. Restul este reprezentat de băuturi, detergenţi, cosmetice şi menaj.
– În această perioadă dificilă din punct de vedere economic, către ce se orientează consumatorii? Ce va solicită, în mod special?
– Avem cerinţe pentru produse care nu performează foarte mult în hipermarketuri sau în alte formate, fiind specifice magazinelor de proximitate.
De exemplu, oamenii caută să cumpere gramaje foarte mici, chiar vracuri, dacă se poate. Clienţii se aşteaptă să găsească la noi detergenţi în ambalaje mici, cofraje de ouă neînfoliate în aşa fel încât să poată cumpăra trei, patru, cinci bucăţi, produse de bază la preţuri foarte bune ş.a. Produsele proaspete pe care le comercializăm la vitrina cu vânzare asistată sunt şi ele foarte bine primite.
– La final, ne puteţi preciza câteva din obiectivele pe care vi le propuneţi anul acesta?
– Într-o conjunctură economică complicată încercăm să ne creştem afacerea sănătos. Aşa cum am detaliat şi mai sus, vom dezvolta partea de retail în acele zone pe care le vom considera cu potenţial comercial. În plus, vom crea, speră în toate magazinele noastre, un colţ al produselor noastre ardeleneşti tradiţionale, fie că vorbim de mezeluri, lactate sau panificaţie, un loc unde clienţii noştri vor putea regăsi gusturile copilăriei, gusturile de altădată.
În paralel cu activitatea proprie de retail, Agra’s îşi dezvoltă în continuare şi celelalte canale de distribuţie, prin care ajungem în casele cât mai multor clienţi din România, dar şi din Spania sau Italia. În curând vom fi prezenţi într-una dintre cele mai mari reţele de hipermarket-uri, în câteva oraşe importante din zona de centru şi vest a ţării.
Nu în ultimul rând, vreau să profit de ocazia acordată şi să transmit tuturor clienţilor, colaboratorilor şi angajaţilor Agra’s un gând bun cu ocazia Sărbătorilor de Paşti.
A consemnat A. POPA
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
CONAF: Reforma trebuie să înceapă cu statul. România are nevoie de reforme reale, nu de taxe reactive
CONAF: Reforma trebuie să înceapă cu statul. România are nevoie de reforme reale, nu de taxe reactive Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) își exprimă profunda îngrijorare față de direcția anunțată prin pachetul de măsuri fiscal-bugetare, precum și față de inconsecvențele din Programul de Guvernare 2025–2028. Citește și: Radu Georgescu: Zeci de măsuri fiscale, nimeni […]
Plângere penală împotriva fostului premier Marcel Ciolacu: „A risipit miliarde de euro din bugetul de stat. A blocat reformele şi a preferat să alimenteze reţelele de interese ale clientelei de partid”
Plângere penală împotriva fostului premier Marcel Ciolacu: „A risipit miliarde de euro din bugetul de stat. A blocat reformele şi a preferat să alimenteze reţelele de interese ale clientelei de partid” Vlad Gheorghe, liderul partidului DREPT, a anunțat joi, 3 iulie 2025, că a depus o plângere penală împotriva fostului premier Marcel Ciolacu, acuzându-l că […]
Tăvălug de scumpiri de la 1 august 2025: Cât va costa coşul de cumpărături, după scumpiri
Tăvălug de scumpiri de la 1 august 2025: Cât va costa coşul de cumpărături, după scumpiri Mâncarea şi toate celelalte produse de la raft, benzina şi motorina, facturile pentru energie, RCA-ul şi vacanţele, toate vor avea preţuri mai mari pe fondul măsurilor de austeritate luate de Guvern. Creşterea celor două cote de TVA, cea standard […]