Afaceri de familie la Primăria Sebeș. Cine împarte, parte își face!
Exemplele de afaceri de familie ale aleșilor noștri, de nepotism și clientelism politic în societatea românească ne arată în fiecare zi chipul urât al puterii care corupe, o realitate cu rădăcini în însăși mentalitatea majorității românilor.
Interesul personal, al familiei, al prietenilor și al grupului din care facem parte, se dovedește invariabil a fi mai presus decât interesul comunității pe care o reprezentăm, atunci când ajungem să ocupăm o funcție publică. Acest lucru, dincolo de a fi periculos, este atât de clar în mintea celor care, prin intermediul politicii, au cunoscut succesul, încât principala preocupare care le rămâne când e ceva de împărțit, este să o facă cât mai legal.
Zona nepotismului și a afacerilor de familie este o zonă evitată de politicieni și atunci când se acuză sau se atacă reciproc în lupta pentru câștigarea voturilor. E o cutie a Pandorei, pe care și aleșii noștri locali au grijă să o țină închisă, pentru că, nu-i așa, odată deschisă, s-ar vedea și mai clar meschinăria clasei politice de ieri și de azi.
Un exemplu aparent legal de afacere de familie este și cel al fratelui viceprimarului municipiului Sebeș Adrian Bogdan. Vă voi prezenta cât se poate de succint și clar, povestea acestei mici afaceri, pe care o voi numi “proiectul rulota”.
După cum ati observat, şi mă refer în special la localnici, odată cu deschiderea magazinului BILLA la Sebeş, în parcarea alaturată magazinului a aparut o rulotă. Povestea apariției rulotei este foarte interesantă și, cu siguranță, este și de competența instituțiilor cu rol de verificare şi control.
În data de 30 ianuarie 2014, Consililiul Local al municipiului Sebeș a adoptat Hotărârea nr. 17/2014 prin care se aproba organizarea unei licitaţii privind închirierea unei suprafețe de 25 metri pătrați în zona Valea Frumoasei, in dreptul imobilului nr.2 pentru amplasarea unei rulote pentru activitati de servicii de alimentație și produse alimentare. Vorbim despre o zonă cu un vad foarte bun, în apropiere funcționând două unități școlare, stație de autobuz, parcări și alte instituții, printre care la câteva sute de metri chiar Primăria Municipiului Sebeş.
Deși acest proiect de hotărâre a fost inițiat de primar, “Comisia de studii, prognoze economico – sociale, buget, finanțe” din cadrul Consiliului Local Sebeș, formată din Dorin Nistor, Constantin Ispir, Gligor Stanciu, Dorin Albu și Virgil Hăbean au dat aviz negativ proiectului de hotărâre. Cea de a doua comisie care a avut obligația să analizeze proiectul, respectiv “Comisia pentru administrație publică locală, juridică și disciplină”, formată din consilierii locali Ioan Rodean, Paraschiva Nistor, Mircea Popiuc, Ioan Lupșe și Sorin Popa Dreghici, a dat aviz favorabil, însă cu recomnadarea expresă ca și caietul de sarcini al licitației să fie modificat, în sensul reducerii perioadei de închiriere la un an calendaristic, față de trei ani, cât se prevedea în proiectul de hotărâre.
Merită amintită nota scrisă pe raportul de avizare, de către consilierul local Sorin Popa Dreghici, care și-a motivat votul împotrivă astfel: “Nu sunt de acord pentru că se crează un precedent în ceea ce privește comerțul stradal și aspectul urbanistic.”
Proiectul de hotărâre “rulota” a fost votat și aprobat fără a să se țină cont câtuși de puțin de avizele comisiilor de specialitate. Caietul de sarcini al licitației a rămas cu prevederea închirierii spațiului, pe o perioadă de 3 ani.
Orice om de bună credință iși poate pune intrebarea în ce conditii de igienă se poate face comerț cu produse alimentare, ce aspect urbanistic îi conferă zonei amplasarea unui chioșc ambulant și ce interes este la mijloc, de s-a trecut peste toate aceste incoveniente.
Răspunsul este simplu! Interesul a fost al fratelui viceprimarului Adrian Bogdan, care deține firma SC Biarox SRL și care a făcut o solicitare de închiriere Primăriei Sebeș, document prin care s-a justificat și inițierea proiectului de hotărâre (n.a. Vezi expunerea de motive!). Nimeni nu i-a informat însă, în ședința publică în care a fost adoptat proiectul de hotărâre fără a se ține absolut niciun cont de avizele, respectiv amendamentul comisiilor, pe consilierii locali de acest aspect de rudenie între vicprimar și omul de afaceri.
Consultând dosarul licitaţiei se poate observa că la licitaţie s-au prezentat doua firme: SC Biarox SRL (deținută de fratele, respectiv cumnata viceprimarului) și SC Cosmin – Andrei SRL (probabil “mâna moartă” în această licitatie, întrucât a fost o licitație în care cei doi concurenți par să fi fost inteleși). Faptul că aceste două societăți par să fi fost întelese se poate interpreta consultând dosarul licitatiei, unde sunt depuse Certificatele de atestare fiscală care au urmatoarele numere de inregistrare: cel al firmei SC Biarox SRL nr.7.083/26.02.2014 si cel firmei SC Cosmin-Andrei SRL, numărul de inregistrare 7.084/26.02.2014. Cu alte cuvinte cei doi concurenti s-au putut prezenta „de mână’ la licitație și au depus cererile la Registratură unul după celelalt (nr.de inregistrare 7.083 si 7.084). Licitația a fost castigată de SC Biarox (firma fratelui viceprimarului), care vinde produse alimentare in condiţii ambulante.
Chirie de 166 de lei lunar, pentru o parcare de 25 de mp în “buricul” Sebeșului
Preţul cu care s-a castigat licitaţia este 6,66 lei/mp./lună, adică 166,50 lei/lună (25 mp.x 6,66 lei/mp./luna = 166,50 lei). Cu alte cuvinte firma SC Biarox plătește lunar 166,50 lei pentru suprafata de 25 mp. teren din parcare.
Pretul de pornire la licitatie a fost 5,66 lei/mp./lună, conform Hotararii Consililului Local nr.17/2014. Pasul de licitatie a fost 0,50 lei, iar firma SC Cosmin-Andrei SRL a licitat si ea un pas (n.a.era obligată sa liciteze un pas, altfel era descalificată), apoi s-a retras fiind probabil inteleasă cu SC Biarox SRL, câstigatoarea licitatiei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
MEGA LICITAȚIE pentru închirierea teraselor și spațiilor pentru căruțelor din Cetatea Carolina: Condiții, preț de pornire și data limită pentru depunerea ofertelor
MEGA LICITAȚIE pentru închirierea teraselor și spațiilor pentru căruțelor din Cetatea Carolina: Condiții, preț de pornire și data limită pentru depunerea ofertelor Primăria Alba Iulia organizaează o mega licitație pentru închirierea teraselor și spațiilor pentru căruțe din Cetatea Alba Carolina. Ofertele se pot depune în perioada 9 – 13 decembrie 2024, urmând ca ședința publică […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate5 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii2 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii