Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca lansează noi rute către destinaţii europene
Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca a început demersurile pentru lansarea unor noi rute către Bruxelles Sud Charleroi (Belgia) şi Weeze-Dusseldorf (Germania). Acest lucru se va realiza cu sprijin financiar din partea Consiliului Județean Cluj.
Este vorba de începerea procedurii de selecţie publică a ofertelor pentru acordarea de ajutor financiar de către Consiliul Judeţean Cluj la deschiderea de noi rute cu plecare de pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca va avea loc în 20 august 2012.
Scopul lansării este crearea şi dezvoltarea unor noi legături aeriene (zboruri directe) între judeţul Cluj/regiunea Nord-Vest deservit în principal de Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca şi o serie de destinaţii europene care să ducă la o creştere a volumului net al traficului aerian între Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca şi alte aeroporturi comunitare.
Cei care vor beneficia de ajutor sunt transportorii aerieni care îndeplinesc anumite criterii tehnice şi stabilite în cadrul Documentaţiei pentru ofertanţi şi sunt selectaţi în urma procedurii de selecţie publică.
„Am primit acordul Comisiei Europene pentru a acorda sprijin financiar. CE a aprobat printr-o decizie şi astfel vrem să începem organizarea licitaţiilor. În perioada ce urmează vom organiza lictaţii. în 20 august, după care companiile aeriene vor putea prelua caietul de sarcină de la CJ Cluj.
Companiile aeriene care vor zbura 5 ani cu ajutor financiar sunt obligată să zboare 2 ani şi jumătate în continuare fără niciun ajutor financiar, altfel fiind obligate să returneze suma. Este un proiect foarte important pentru că suntem primul aeroport din România care am demarat acest proiect”, a declarat directorul general al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca David Ciceo.
Forma ajutorului financiar va fi acordat ca o subvenţie directă operatorilor aerieni ale căror oferte au fost acceptate pentru noile rute scoase la licitaţie. Ajutorul la deschiderea de noi rute nu va depăşi 14 Euro/ pasager îmbarcat în primul an, şi va plăti în temeiul unui sistem degresiv (Ex: 14 Euro/ pasager îmbarcat în primul an, 13 Euro/ pasager îmbarcat în al doilea an, 12 Euro/ pasager îmbarcat în al treilea an, 11 Euro/ pasager îmbarcat în al patrulea an, 10 Euro/ pasager îmbarcat în al cincilea an). Ajutorul va fi degresiv şi va fi acordat pe o perioadă de 5 ani.
Una dintre condiţiile obligatorii este aceea că compania europeană care va opera pe o rută finanţată prin schema de ajutor va trebui să facă acest lucru încă 2 ani şi jumătate fără ajutor financiar după expirarea perioadei de 5 ani.
Valoarea ajutorului dintr-un an nu poate depăşi 50% din costurile totale eligibile pentru anul în cauză, iar ajutorul nu poate depăşi o medie de 40% din costurile eligibile.
La licitaţie pot participa toate companiile aeriene.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Profesorul universitar Bodgan Glăvan, mituri demolate despre execuția bugetară: „Este la mintea cocoșului că dacă statul cheltuie mai mult, atunci va colecta și mai multe taxe”
Profesorul universitar Bodgan Glăvan, mituri demolate despre execuția bugetară: „Este la mintea cocoșului că dacă statul cheltuie mai mult, atunci va colecta și mai multe taxe” Într-o postare recentă pe pagina de Facebook, profesorul universitar Bogdan Glăvan analizează execuția bugetară și demontează trei mituri legate de deficit, venituri și digitalizare. Citește și: Profesorul Bogdan Glăvan: ”România dublei […]