Adrian Negrescu, despre criza industrială: Liberty Galați care „a intrat în concordat preventiv” și Șantierul Naval de la Mangalia aproape de faliment
Analistul economic Adrian Negrescu a subliniat discrepanța dintre declarațiile autorităților privind reindustrializarea României și realitatea din sectorul industrial național. În timp ce oficialii promit revitalizarea industriei, situația actuală a unor mari companii românești este îngrijorătoare.
Citește și: Marius Ceteraș, avansat la conducerea Direcției Management Acces la Rețea din cadrul DEER, la Cluj-Napoca: A fost șef al DEER Alba
Liberty Galați, cel mai mare combinat siderurgic din țară, a intrat în concordat preventiv, o procedură juridică prin care o companie în dificultate financiară încearcă să își reorganizeze activitatea pentru a evita falimentul. În același timp, Șantierul Naval de la Mangalia se află într-o situație financiară precară, reducându-și constant personalul. Negrescu a avertizat asupra acestei situații încă de anul trecut, exprimându-și îngrijorarea că șantierul ar putea ajunge în faliment.
În opinia sa, diferența dintre promisiunile guvernamentale și realitatea industrială este evidentă. În loc să se concentreze pe problemele cu care se confruntă fostul combinat SIDEX, acum parte din Liberty Galați, autoritățile sunt mai preocupate de activități mai puțin relevante, precum postările pe TikTok ale premierului Marcel Ciolacu. Negrescu a subliniat că, în contextul în care România își propune să relanseze producția de armament, este esențial să se acorde atenție situației de la Galați, având în vedere că oțelul produs acolo este vital pentru industria de apărare.
De asemenea, Negrescu și-a exprimat scepticismul față de ministrul Economiei, menționând că acesta nu a reacționat atunci când site-urile guvernamentale esențiale, precum e-licitatie, SEAP și Ghiseul.ro, au fost afectate de o „pană de curent”.
În ceea ce privește situația de la Liberty Galați, compania a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Guvernul României pentru a transforma combinatul într-un lider european în producția de oțel ecologic (GREENSTEEL). Planul include investiții semnificative în tehnologii moderne, precum o instalație pentru obținerea Fierului Redus Direct (DRI) cu o capacitate de 2,5 milioane de tone, care va utiliza hidrogenul pe măsură ce tehnologia devine mai accesibilă.
De asemenea, se preconizează instalarea a două cuptoare cu arc electric, care vor reduce emisiile de CO2 pe tonă de oțel produs cu până la 80%, atingând aproape zero odată ce instalația DRI va funcționa pe bază de hidrogen.
Aceste măsuri ar putea face din Galați primul combinat siderurgic din Europa cu emisii reduse de carbon, având ca obiectiv neutralitatea carbonului până în 2030.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Economistul Radu Georgescu: În România, Chanel N°5 costă 1.298 lei, în USA costă 258 lei. De ce americanii vor avea prețuri mult mai mici ca la noi, chiar și cu taxe vamale
Economistul Radu Georgescu: În România, Chanel N°5 costă 1.298 lei, în USA costă 258 lei. De ce americanii vor avea prețuri mult mai mici ca la noi, chiar și cu taxe vamale Economistul Radu Georgescu explică din nou într-un material postat în mediul online de ce în România parfumul Chanel N°5 costă 1.298 lei, iar […]
Care sunt documentele obligatorii pentru stăpânii de câini din România. Amenzi de 1.500 de lei dacă nu au actul cerut de lege
Care sunt documentele obligatorii pentru stăpânii de câini din România. Amenzi de 1.500 de lei dacă nu au actul cerut de lege Stăpânii de câini din România riscă amenzi usturătoare dacă nu respectă prevederile legii referitoare la documentele obligatorii pe care trebuie să le dețină. Ce document trebuie să aibă proprietarii de câini ce aparțin […]