Adrian Negrescu, despre criza industrială: Liberty Galați care „a intrat în concordat preventiv” și Șantierul Naval de la Mangalia aproape de faliment
Analistul economic Adrian Negrescu a subliniat discrepanța dintre declarațiile autorităților privind reindustrializarea României și realitatea din sectorul industrial național. În timp ce oficialii promit revitalizarea industriei, situația actuală a unor mari companii românești este îngrijorătoare.
Citește și: Marius Ceteraș, avansat la conducerea Direcției Management Acces la Rețea din cadrul DEER, la Cluj-Napoca: A fost șef al DEER Alba
Liberty Galați, cel mai mare combinat siderurgic din țară, a intrat în concordat preventiv, o procedură juridică prin care o companie în dificultate financiară încearcă să își reorganizeze activitatea pentru a evita falimentul. În același timp, Șantierul Naval de la Mangalia se află într-o situație financiară precară, reducându-și constant personalul. Negrescu a avertizat asupra acestei situații încă de anul trecut, exprimându-și îngrijorarea că șantierul ar putea ajunge în faliment.
În opinia sa, diferența dintre promisiunile guvernamentale și realitatea industrială este evidentă. În loc să se concentreze pe problemele cu care se confruntă fostul combinat SIDEX, acum parte din Liberty Galați, autoritățile sunt mai preocupate de activități mai puțin relevante, precum postările pe TikTok ale premierului Marcel Ciolacu. Negrescu a subliniat că, în contextul în care România își propune să relanseze producția de armament, este esențial să se acorde atenție situației de la Galați, având în vedere că oțelul produs acolo este vital pentru industria de apărare.
De asemenea, Negrescu și-a exprimat scepticismul față de ministrul Economiei, menționând că acesta nu a reacționat atunci când site-urile guvernamentale esențiale, precum e-licitatie, SEAP și Ghiseul.ro, au fost afectate de o „pană de curent”.
În ceea ce privește situația de la Liberty Galați, compania a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Guvernul României pentru a transforma combinatul într-un lider european în producția de oțel ecologic (GREENSTEEL). Planul include investiții semnificative în tehnologii moderne, precum o instalație pentru obținerea Fierului Redus Direct (DRI) cu o capacitate de 2,5 milioane de tone, care va utiliza hidrogenul pe măsură ce tehnologia devine mai accesibilă.
De asemenea, se preconizează instalarea a două cuptoare cu arc electric, care vor reduce emisiile de CO2 pe tonă de oțel produs cu până la 80%, atingând aproape zero odată ce instalația DRI va funcționa pe bază de hidrogen.
Aceste măsuri ar putea face din Galați primul combinat siderurgic din Europa cu emisii reduse de carbon, având ca obiectiv neutralitatea carbonului până în 2030.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
România „exportă” anual peste 100.000 de deșeuri electronice, majoritatea ilegal. Care este destinația „mărfii second-hand”?
România „exportă” anual peste 100.000 de deșeuri electronice, majoritatea ilegal. Unde ajunge „marfa second-hand”? România este fruntașă la exportul de „marfă second-hand”. Peste 100.000 de tone de deșeuri electronice generează țara noastră, anual, iar doar o mică parte ajuge în centrele de reciclare. Cea mai mare parte a deșeurilor este exportată spre țări din Asia, […]
PENSII 2025 | Este oficial: Când intră pensiile românilor în luna august. Anunțul Casei de Pensii
PENSII 2025 | Este oficial: Când intră pensiile românilor în luna august Pensiile din luna august 2025, primele după intrarea în vigoare a plății CASS, conform noului pachet de măsuri fiscale, vor fi livrate conform unui calendar devenit oficial odată cu un anunț al Casei Naționale de Pensii Publice. Citește și: PENSII 2025 | Clasamentul […]
Rovinieta, mai scumpă de la 1 septembrie 2025. Tariful anual pentru autoturisme și lista completă a noilor amenzi
Rovinieta, mai scumpă de la 1 septembrie 2025. Tariful anual pentru autoturisme și lista completă a noilor amenzi Din 1 septembrie 2025, vor intra în vigoare noi reglementări privind tarifele și sancțiunile aplicabile pentru utilizarea drumurilor naționale din România fără achitarea taxei de drum. Conform noilor dispoziții, tariful anual al rovinietei pentru autoturisme va crește […]