8 proiecte de finanțare prin PNRR și AFM, în valoare de 13 milioane de euro, depuse de primăria Blaj: Ce investiții sunt vizate
8 proiecte de finanțare prin PNRR și AFM, în valoare de 13 milioane de euro, depuse de primăria Blaj: Ce investiții sunt vizate
Primăria municipiului Blaj a depus 8 proiecte de finanțare prin PNRR și AFM, în valoare de 13 milioane de euro, proiecte care vizează, în principal, construirea unui oraș verde, prietenos cu mediul, curat și sănătos.
„Pe lângă marile investiții pe care le-am derulat sau le derulăm, în prezent, pe raza municipiului (Ambulatoriu, Sală Polivalentă, Reabilitarea și modernizarea „Podului Minciunilor”, Reabilitarea și modernizarea Școlilor Gimnaziale „I. M. Moldovan” Ciufud și „P.P. Aron” Veza, Construirea Creșei de pe strada Eroilor, Construirea noii Biblioteci Municipale, Reabilitarea și modernizarea cartierelor Eroilor, Gării și Andrei Mureșanu, Modernizarea cartierului Chereteu, etc.) suntem preocupați de dezvoltarea continuuă a orașului, pentru construirea Blajului european pe care ni-l dorim cu toții!
RENOVAREA ENERGETICĂ A CLĂDIRILOR REZIDENȚIALE MULTIFAMILIALE DIN MUNICIPIUL BLAJ (PNRR – C5 Valul renovării – Apelul 1). Vor beneficia de acest proiect 8 blocuri din municipiul Blaj, pe principiul primul venit/primul servit, în ordinea depunerii documentațiilor: Blocurile nr. 31, 40 și 41 (Eroilor), 7 (Republicii), 1 și 2 (Gării), G1 (Câmpia Libertății) și 5 (Gheorghe Barițiu). Proiectul vizează și construirea a 8 stații de reîncărcare, stabilite ulterior de autoritatea contractantă. Valoarea solicitată: 4.165.620 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).
ACHIZIȚIE AUTOBUZE ELECTRICE, în parteneriat cu comuna Crăciunelu de Jos (PNRR C10 – Fondul local – Apelul 1). Vor fi achiziționate 4 autobuze nepoluante în lungime de 10 m, 4 autobuze nepoluante în lungime de 12 m și un microbuz nepoluant. Valoarea solicitată este de 4.393.550 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).
ACHIZIȚIE SISTEM DE E-TICKETING, în parteneriat cu comuna Crăciunelu de Jos (PNRR C10 – Fondul local – Apelul 1). Vor fi achiziționate 2 sisteme de transport inteligent (ITS) și 12 stații de încărcare (10 la Blaj și 2 la Crăciunelu de Jos). Valoarea solicitată este de 400.000 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).
CONSTRUIRE CREȘĂ MICĂ, LOCALITATEA IZVOARELE (PNRR C15 – Educație – Apelul 1). Așa cum v-am anunțat în urmă cu o săptămână, noua creșă a primit deja finanțare, iar contractul va fi semnat în data de 23 septembrie 2022. Creșa va avea 40 de locuri și va fi construită în „Lunca Ciufudului”, lângă parcul de la intrarea în Tiur. Valoarea solicitată este de 2.005.806,54 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).
STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN MUNICIPIUL BLAJ (Administrația Fondului pentru Mediu). În cadrul acestui proiect, am solicitat finanțare pentru amenajarea a 15 stații de reîncărcare. Valoarea solicitată este de 3.173.367,15 lei (contribuție de la bugetul local 323.411,15 lei).
CONSTRUIRE DE INSULE ECOLOGICE DIGITALIZATE SUBTERANE LA NIVELUL MUNICIPIULUI BLAJ (Ministerul Mediului – Componenta C3 – Managementul deșeurilor). Vor fi amenajate 5 astfel de insule. Insula ecologică poate fi concepută pentru a utiliza mai multe pubele sau containere subterane sau supraterane pentru colectarea selectivă. Valoarea solicitată este de 1.229.875 lei/ 250.000 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).
CONSTRUIRE DE INSULE ECOLOGICE DIGITALIZATE SUPRATERANE TIP II LA NIVELUL MUNICIPIULUI BLAJ (Ministerul Mediului – Componenta C3 – Managementul deșeurilor). Vor fi amenajate 14 astfel de insule. Valoarea solicitată este de 1.308.587 lei/ 266.000 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).
ÎNFIINȚAREA UNUI CENTRU DE COLECTARE PRIN APORT VOLUNTAR LA NIVELUL MUNICIPIULUI BLAJ (Ministerul Mediului – Componenta C3 – Managementul deșeurilor). Centrul de colectare prin aport voluntar va asigura colectarea separată a deșeurilor menajere care nu pot fi colectate în sistem „door-to-door”, respectiv deșeuri reciclabile și biodeșeuri care nu pot fi colectate în pubelele individuale: deșeuri voluminoase, deșeuri textile, deșeuri din lemn, mobilier, deșeuri din anvelope, deșeuri de echipamente electrice și electronice, baterii uzate, deșeuri periculoase, deșeuri de cadavre animale, deșeuri de grădină, deșeuri din construcții și demolări. Valoarea solicitată este de 3.830.913,04 lei/ 778.720 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).”, a scris primarul Blajului pe facebook.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
VIDEO | AMENDĂ de 40.000 de lei pentru operatorul de salubritate RER Vest/Retim din partea Poliției Locale Cugir: „Au colectat deșeurile reciclabile din insulele ecologice și le-au depozitat într-un singur camion”
AMENDĂ de 40.000 de lei pentru operatorul de salubritate RER Vest/Retim din partea Poliției Locale Cugir În data de 12 august 2025 Poliția Locală Cugir a constatat o abatere de la normele privind colectarea deșeurilor reciclabile și s-a întocmit un proces-verbal de constatare a contravenției. În urma verificărilor s-a observat că anumiți operatori din cadrul […]
FOTO | ACCIDENT rutier în Alba Iulia: Coliziune între 2 autoturisme, pe Bulevardul Revoluției 1989, în zona Pieței
ACCIDENT rutier în Alba Iulia: Coliziune între 2 autoturisme, pe Bulevardul Revoluției 1989, în zona Pieței Un accident rutier s-a produs, luni, 18 august 2025, în jurul orei 20.00, pe Bulevardul Revoluției 1989 din Alba Iulia. Citește și: UPDATE FOTO | ACCIDENT în Alba Iulia: Două mașini s-au ciocnit în zona Ambient. Traficul este îngreunat […]
Forțe proaspete la Primăria Alba Iulia: Dan Toma, fost șef al Biroului Rutier Alba Iulia, în echipa centrului de comandă pentru managementul traficului
Dan Toma, fost șef al Biroului Rutier Alba Iulia, în echipa centrului de comandă pentru managementul traficului Dan Toma, fost șef al Biroului Rutier Alba Iulia, între timp pensionat din Poliție, va face parte din echipa noului centru de comandă pentru managementul traficului din municipiul-reședință de județ. Dan Toma a câștigat concursul organizat de Primăria […]