16 elevi de la Colegiul Naţional „IM Clain” Blaj vor face practică pedagogică în oraşul spaniol Granada, timp de 3 săptămâni
Colegiul Naţional „Inochentie Micu Clain” este o unitate prestigioasă de învăţământ, singura din judeţul Alba, unde elevilor li se oferă posibilitatea de a opta pentru profilul pedagogic. Elevii de la acest profil vor deveni viitoare cadre didactice (învăţător-educatoare), participând pe lângă programul şcolar obişnuit şi la o serie de activităţi care implică practica pedagogică.
Pentru a li se oferi elevilor de la profilul pedagogic o racordare la valorile culturii şi civilizaţiei europene, la Colegiul Naţional „Inochentie Micu Clain”, reprezentat prin director prim, prof. Ioan Tomoiagă şi director adj., prof. Rodica Jeican, s-a implementat Proiectul de mobilitate – Abilităţi şi competenţe practice europene în pregătiea viitorilor dascăli, domeniul Formare Profesională, care a fost aprobat şi finanţat din fondurile aferente Programului Erasmus+. Grantul aprobat al proiectului a fost de 36.784 de euro.
Din echipa de proiect fac parte directorul Ioan Tomoiagă, Adriana Suciu – contabil, prof. Sanda Ursu, prof. Valeriu Gavriluţ, dar, potrivit coordonatorului de proiect, prof. Rodica Jeican, în derularea activităţilor ce se vor desfăşura în şcoală vor fi implicate şi cadre didactice din unitate.
Prin realizarea acestui proiect se oferă o şansă reală compatibilizării sistemului naţional de învăţământ cu cel european, prin implementarea experienţei acumulate de participanţi şi a exemplelor de bună practică, observate în pregătirea iniţială a viitoarelor cadre didactice din învăţământul primar. Plasarea elevilor români din învăţământul vocaţional pedagogic pentru efectuarea practicii comasate de specialitate în şcoli din sistemul educaţional spaniol va răspunde nevoii cuprinse în Proiectul de dezvoltare instituţională, de adaptare a demersului de pregătire a viitorilor absolvenţi la cerinţele actuale ale unui învăţământ modern, european, în care educaţia are la bază principii pragmatice, bazate pe transmitere minimă de informaţii şi accent pe dezvoltarea de competenţe, deprinderi şi abilităţi.
Aprofundarea şi diversificarea formării de specialitate în relaţie directă cu sistemul educaţional spaniol va conduce la creşterea calităţii actului educativ şi va asigura o mai bună tranziţie a elevilor de la şcoală la viaţa activă.
Obiectivele proiectului au urmărit facilitarea posibilităţilor de adaptare rapidă la politicile de modernizare a sistemului educaţional prin experienţă practică într-un sistem de învăţământ compatibil cu cel european; crearea de parteneriate transnaţionale şi dezvoltarea relaţiilor intra-europene, având ca scop implementarea unor structuri comune pentru asigurarea calităţii în educaţie şi, nu în ultimul rând, acumularea de cunoştinţe lingvistice, de informaţii privind cultura şi viaţa spaniolilor.
Un număr de 16 elevi din învăţământul vocaţional, profil pedagogic, specializarea învăţător-educatoare, vor efectua practica pedagogică comasată (2 săptămâni) şi o săptămână de practică pedagogică curentă la o grădiniţă din Granada, Spania. În urma stagiului, participanţii vor primi: certificate de participare la stagiu – emise de către organizaţiile implicate în proiect, în care sunt descrise activităţile de formare parcurse, rezultatul la evaluarea finală, perioada plasamentului şi un certificat lingvistic la limba spaniolă nivel A1, a transmis prof. Claudia Oancea-Raica.
„Sistemul de învăţământ românesc are nevoie de dascăli cu viziune, bine pregătiţi, capabili să aducă modificări şi schimbări în funcţie de standardele UE şi de cerinţele actuale ale societăţii contemporane. Aşadar, prin acest proiect se vor realiza conexiuni şi punţi de legătură între cadre didactice din state diferite ale UE, în scopul implementării pe viitor a bunelor practici din sistemul de învăţământ european şi în sistemul de învăţământ românesc”, a explicat coordonatorul de proiect, prof Rodica Jeican.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan
2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan Răscoala din 1784, numită și „Răscoala lui Horea, Cloșca și Crișan”, a fost o importantă acțiune de revoltă a țărănimii iobage din Transilvania împotriva constrângerilor feudale la care era supusă. La ea au participat iobagi […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 4 zile
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Curier Județeanacum 3 zile
FOTO | Absolvenţii promoţiei din 1974, revedere emoţionantă după 50 de ani de la terminarea Liceul Industrial Nr.1 din Blaj
-
Ştirea zileiacum 3 zile
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Actualitateacum 2 zile
Vouchere sociale 2025-2027. Ce valoare vor avea și cum se acordă
-
Curier Județeanacum 3 zile
FOTO | Șahiștii CSM Unirea Alba Iulia învingători la concursul de șah blitz „Cupa Rotary”, ediția a 8-a
-
Ştirea zileiacum o zi
4 noiembrie 1715: Austriecii pun piatra de temelie a Cetăţii Alba Iulia, devenită astăzi polul turistic al județului Alba