Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Cultură Educație

16 elevi de la Colegiul Naţional „IM Clain” Blaj vor face practică pedagogică în oraşul spaniol Granada, timp de 3 săptămâni

Alexandra Mates

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

Colegiul Naţional „Inochentie Micu Clain” este o unitate prestigioasă de învăţământ, singura din judeţul Alba, unde elevilor li se oferă posibilitatea de a opta pentru profilul pedagogic. Elevii de la acest profil vor deveni viitoare cadre didactice (învăţător-educatoare), participând pe lângă programul şcolar obişnuit şi la o serie de activităţi care implică practica pedagogică.

Pentru a li se oferi elevilor de la profilul pedagogic o racordare la valorile culturii şi civilizaţiei europene, la Colegiul Naţional „Inochentie Micu Clain”, reprezentat prin director prim, prof. Ioan Tomoiagă şi director adj., prof. Rodica Jeican, s-a implementat Proiectul de mobilitate – Abilităţi şi competenţe practice europene în pregătiea viitorilor dascăli, domeniul Formare Profesională, care a fost aprobat şi finanţat din fondurile aferente Programului Erasmus+. Grantul aprobat al proiectului a fost de 36.784  de euro.

Din echipa de proiect fac parte directorul Ioan Tomoiagă, Adriana Suciu – contabil, prof. Sanda Ursu, prof. Valeriu Gavriluţ, dar, potrivit coordonatorului de proiect, prof. Rodica Jeican,  în derularea activităţilor ce se vor desfăşura în şcoală vor fi implicate şi cadre didactice din unitate.

Prin realizarea acestui proiect se oferă o şansă reală compatibilizării sistemului naţional de învăţământ cu cel european, prin implementarea experienţei acumulate de participanţi şi a exemplelor de bună practică, observate în pregătirea iniţială a viitoarelor cadre didactice din învăţământul primar. Plasarea elevilor români din învăţământul vocaţional pedagogic pentru efectuarea practicii comasate de specialitate în şcoli din sistemul educaţional spaniol va răspunde nevoii cuprinse în Proiectul de dezvoltare instituţională, de adaptare a demersului de pregătire a viitorilor absolvenţi la cerinţele actuale ale unui învăţământ modern, european, în care educaţia are la bază principii pragmatice, bazate pe transmitere minimă  de informaţii şi accent pe dezvoltarea de competenţe, deprinderi şi abilităţi.

Aprofundarea şi diversificarea formării de specialitate în relaţie directă cu sistemul educaţional spaniol va conduce la creşterea calităţii actului educativ şi va asigura o mai bună tranziţie a elevilor de la şcoală la viaţa activă.

Obiectivele proiectului au urmărit facilitarea posibilităţilor de adaptare rapidă la politicile de modernizare a sistemului educaţional prin experienţă practică într-un sistem de învăţământ compatibil cu cel european; crearea de parteneriate transnaţionale şi dezvoltarea relaţiilor intra-europene, având ca scop implementarea unor structuri comune pentru asigurarea calităţii în educaţie şi, nu în ultimul rând, acumularea de cunoştinţe lingvistice, de informaţii privind cultura şi viaţa spaniolilor.

Un număr de 16 elevi din învăţământul vocaţional, profil pedagogic, specializarea învăţător-educatoare, vor efectua practica pedagogică comasată (2 săptămâni) şi o săptămână de practică pedagogică curentă la o grădiniţă din Granada, Spania. În urma stagiului, participanţii vor primi: certificate de participare la stagiu – emise de către organizaţiile implicate în proiect, în care sunt descrise activităţile de formare parcurse, rezultatul la evaluarea finală, perioada plasamentului şi un certificat lingvistic la limba spaniolă nivel A1, a transmis prof. Claudia Oancea-Raica.

„Sistemul de învăţământ românesc are nevoie de dascăli cu viziune, bine pregătiţi, capabili să aducă modificări şi schimbări în funcţie de standardele UE şi de cerinţele actuale ale societăţii contemporane. Aşadar, prin acest proiect se vor realiza conexiuni şi punţi de legătură între cadre didactice din state diferite ale UE, în scopul implementării pe viitor a bunelor practici din sistemul de învăţământ european şi în sistemul de învăţământ românesc”, a explicat coordonatorul de proiect, prof Rodica Jeican.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Cultură Educație

Cultură Educație

2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan

Bera Larisa

Publicat

în

2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan Răscoala din 1784, numită și „Răscoala lui Horea, Cloșca și Crișan”, a fost o importantă acțiune de revoltă a țărănimii iobage din Transilvania împotriva constrângerilor feudale la care era supusă. La ea au participat iobagi […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea