Rămâi conectat

Actualitate

Viteza minimă de deplasare în localitate, în 2024: Ce sancțiuni pot primi șoferii care circulă prea lent

Ioana Oprean

Publicat

în

Viteza minimă de deplasare în localitate, în 2024: Ce sancțiuni pot primi șoferii care circulă prea lent

Legislația din România prevede o limită maximă de viteză impusă pentru deplasare pe toate drumurile din țară. Cu toate acestea, se pune întrebarea despre viteza minimă de deplasare în localitate și cum sunt penalizați șoferii care circulă cu prea puțină viteză.

Pe autostrăzi și drumuri expres, viteza maximă de deplasare este de 130 km/h. Această limită se aplică strict pe autostrăzi, în timp ce pe celelalte tipuri de drumuri variază între 30 km/h și 120 km/h.

Cu privire la viteza minimă pe autostradă și drumuri expres, legislația prevede că vehiculele care nu pot atinge o viteză minimă de 50 km/h nu au voie să circule pe aceste drumuri.

Cu toate acestea, acest prag nu reprezintă o viteză minimă de deplasare, ci mai degrabă o restricție privind accesul pentru vehiculele lente, cum ar fi tractoarele, mopedele/scuterele sau vehiculele cu o viteză maximă construită de până la 49 km/h.

Citește și: Codul Rutier 2024: Cine plătește amenda în cazul în care unul din pasageri nu poartă centura de siguranță

Prin urmare, nu există o viteză minimă de deplasare pe aceste drumuri, permițând șoferilor să circule chiar și cu viteză redusă, cum ar fi 20 km/h, cu condiția să nu depășească limita maximă impusă.

Viteza minimă de deplasare în localitate

În ceea ce privește viteza minimă de deplasare în localități, legislația prevede sancțiuni pentru șoferii care conduc cu o viteză sub limita minimă impusă pe un anumit tronson de drum.

„Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevazută în clasa I de sancțiuni […] conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv”, se precizează în Art. 99 (1) din legea circulației.

Ce riscă șoferii care circulă prea lent

Cu toate acestea, nu există niciun drum în România unde să fie specificată o viteză minimă de deplasare.

Astfel, conducătorii auto sunt liberi să circule cu o viteză considerată sigură, fără a depăși limita maximă legală.

Chiar dacă legislația rutieră nu impune sancțiuni pentru circulația cu viteză redusă, șoferii care o practică se expun unor riscuri semnificative.

Pe autostradă, de exemplu, circulând mult sub viteza medie, pot fi expuși riscului de a fi loviți din spate de alte vehicule care circulă cu viteză mare.

Deși, din punct de vedere legal, responsabilitatea aparține șoferului care nu respectă distanța de siguranță, este recomandabil să se adapteze viteza la condițiile de trafic pentru a evita astfel de situații periculoase.

Este important să se conducă cu o viteză similară cu cea a celorlalți participanți la trafic, fără a depăși limita legală maximă, pentru a menține siguranța rutieră.

Conform datelor din 2023, accidentele rutiere grave au fost frecvent cauzate de neadaptarea vitezei la condițiile de drum, traversarea neregulamentară și neacordarea de prioritate pietonilor, subliniind importanța respectării regulilor de circulație pentru prevenirea accidentelor, potrivit antena3.ro.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Când începe școala în toamna 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel”

Ioana Oprean

Publicat

în

Când începe școala în septembrie 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel” Elevii din România se vor întoarce în bănci pe 8 septembrie 2025, conform calendarului publicat de Ministerul Educației. Noul an școlar va fi împărțit în 5 module, alternate cu vacanțe mai scurte, așa cum s-a întâmplat și în […]

Citește mai mult

Actualitate

HAOS pe piața auto de la suspendarea programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie”

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

HAOS pe piața auto în urma suspendării programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie” Haosul creeat de autorităţi, în urma suspendării programului „Rabla”, afectează nu doar companiile din sectorul auto şi consumatorii, ci şi statul român, care riscă pierderi economice însemnate şi ratarea obiectivelor de sustenabilitate, avertizează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), într-un […]

Citește mai mult

Actualitate

Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar”

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe data de 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar” În urma întâlnirii cu premierul Ilie Bolojan, sindicaliştii din Educaţie au anunţat, luni, 11 august 2025, că iau în considerare boicotarea începutului de an şcolar 2025-2026. Școala nu va începe pe 8 septembrie din cauza […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea