Viteza minimă de deplasare în localitate, în 2024: Ce sancțiuni pot primi șoferii care circulă prea lent
Viteza minimă de deplasare în localitate, în 2024: Ce sancțiuni pot primi șoferii care circulă prea lent
Legislația din România prevede o limită maximă de viteză impusă pentru deplasare pe toate drumurile din țară. Cu toate acestea, se pune întrebarea despre viteza minimă de deplasare în localitate și cum sunt penalizați șoferii care circulă cu prea puțină viteză.
Pe autostrăzi și drumuri expres, viteza maximă de deplasare este de 130 km/h. Această limită se aplică strict pe autostrăzi, în timp ce pe celelalte tipuri de drumuri variază între 30 km/h și 120 km/h.
Cu privire la viteza minimă pe autostradă și drumuri expres, legislația prevede că vehiculele care nu pot atinge o viteză minimă de 50 km/h nu au voie să circule pe aceste drumuri.
Cu toate acestea, acest prag nu reprezintă o viteză minimă de deplasare, ci mai degrabă o restricție privind accesul pentru vehiculele lente, cum ar fi tractoarele, mopedele/scuterele sau vehiculele cu o viteză maximă construită de până la 49 km/h.
Citește și: Codul Rutier 2024: Cine plătește amenda în cazul în care unul din pasageri nu poartă centura de siguranță
Prin urmare, nu există o viteză minimă de deplasare pe aceste drumuri, permițând șoferilor să circule chiar și cu viteză redusă, cum ar fi 20 km/h, cu condiția să nu depășească limita maximă impusă.
Viteza minimă de deplasare în localitate
În ceea ce privește viteza minimă de deplasare în localități, legislația prevede sancțiuni pentru șoferii care conduc cu o viteză sub limita minimă impusă pe un anumit tronson de drum.
„Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevazută în clasa I de sancțiuni […] conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv”, se precizează în Art. 99 (1) din legea circulației.
Ce riscă șoferii care circulă prea lent
Cu toate acestea, nu există niciun drum în România unde să fie specificată o viteză minimă de deplasare.
Astfel, conducătorii auto sunt liberi să circule cu o viteză considerată sigură, fără a depăși limita maximă legală.
Chiar dacă legislația rutieră nu impune sancțiuni pentru circulația cu viteză redusă, șoferii care o practică se expun unor riscuri semnificative.
Pe autostradă, de exemplu, circulând mult sub viteza medie, pot fi expuși riscului de a fi loviți din spate de alte vehicule care circulă cu viteză mare.
Deși, din punct de vedere legal, responsabilitatea aparține șoferului care nu respectă distanța de siguranță, este recomandabil să se adapteze viteza la condițiile de trafic pentru a evita astfel de situații periculoase.
Este important să se conducă cu o viteză similară cu cea a celorlalți participanți la trafic, fără a depăși limita legală maximă, pentru a menține siguranța rutieră.
Conform datelor din 2023, accidentele rutiere grave au fost frecvent cauzate de neadaptarea vitezei la condițiile de drum, traversarea neregulamentară și neacordarea de prioritate pietonilor, subliniind importanța respectării regulilor de circulație pentru prevenirea accidentelor, potrivit antena3.ro.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Solstițiul de vară 2025: 21 iunie, marchează „cea mai lungă zi” și „cea mai scurtă noapte” din an. Tradiții, obiceiuri și superstiții
Solstițiul de vară 2025: 21 iunie, marchează „cea mai lungă zi” și „cea mai scurtă noapte” din an. Tradiții, obiceiuri și superstiții În anul 2025, solstițiul de vară va avea loc sâmbătă, 21 iunie, la ora 05:42. Solstițiul de vară are loc în luna iunie în emisfera nordică și marchează „cea mai lungă zi” și […]
IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare: Nu poate exista solidaritate doar din partea antreprenorilor corecți
IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare: Nu poate exista solidaritate doar din partea antreprenorilor corecți IMM ROMÂNIA solicită Guvernului reforma tuturor instituțiior deconcentrate și reducerea cheltuielilor bugetare, pe considerentul că nu poate exista solidaritate doar din partea antreprenorilor corecți. Având în vedere informațiile apărute în spațiul public referitoare la […]
Raportul EcoFin pentru România: Cine ”a mâncat” pizza mare și cine o va plăti? Țara noastră nu şi-a respectat angajamentul din planul fiscal şi nu a luat măsuri eficiente pentru reducerea deficitului bugetar
Raportul EcoFin pentru România: Cine ”a mâncat” pizza mare și cine o va plăti? Țara noastră nu şi-a respectat angajamentul din planul fiscal şi nu a luat măsuri eficiente pentru reducerea deficitului bugetar Raportul EcoFin pentru România arată cât se poate de clar cine ”a mâncat” pizza mare, dar și cine o va plăti. Țara […]