Va lua sfârșit calvarul traficului pe DN 7 în zona Cunța – Săliște, la finalul lunii septembrie?
Vom putea circula pe lotul 3 al Autostrăzii Orăștie-Sibiu, ”autostrada electorală a lui Ponta” ,la finalul lunii septembrie, așa cum promite ministrul transporturilor?
Proiectul și lucrarea – de mântuială
Azi-mâine e aproape un an de când privim lotul 3 închis circulației și ne măcinăm nervii, mergând bară la bară până la ieșirea de pe bucățica de drum modern, european, care ar fi trebuit să ne ducă mai repede la Sibiu. Lotul în cauză, Cunţa – Sălişte a fost construit iniţial după un studiu de fezabilitate făcut din birou și un proiect care nu ține seama de condițiile din teren. Din cauza traficului aglomerat de pe DN 7 se produc multe accidente, dar ce contează asta! Au fost expertize peste expertize, iar în acest timp se degradează și tronsonul de autostradă pe care încă mai circulăm. S-a cârpit pe ici pe colo, vorba aceea, e bine și așa rău! Hotărât, aflat în vizită de lucru la Aciliu, ministrul Sorin Bușe ne convinge că termenul septembrie 2016 e realist, o parte din lucrări urmând să se desfășoare după deschiderea circulației.
Ce se întâmplă la fața locului
După cum se poate observa ușor dacă luăm la pas lotul 3 al autostrăzii, terasamentul despre care constructorii italieni ne spuneau că este consolidat o ia la vale. Atunci începem să ne întrebăm dacă despicarea dealului e cea mai bună soluție? Oare nu trebuie să ne lecuim o dată pentru totdeauna ca la astfel de investiții să nu mai alegem soluția cea mai ieftină, ci cea mai corectă și eficientă tehnic!? Sunt probleme la terasamente și la viaduct, iar acestea cu siguranță nu pot fi rezolvate în cele câteva săptămâni ce au mai rămas până la promisa redeschidere a traficului. Așadar, avem o autostradă nouă, care ar trebui să ne ducă mai repede la mare, o autostradă prost construită, pe care o cârpim…
Specialiștii susțin că terenul nu e unul foarte bun pentru astfel de construcții – argilă nisipoasă îmbibată cu apă, dar dacă fundația drumului era corect executată, și s-ar fi săpat mai mult, până la terenul stâncos, alta ar fi fost situația. Necazul este că, potrivit specialiștilor, dacă nu vom alege soluția construirii unui viaduct în zona cu probleme la terasament, vom circula pe lotul 3 abia anul viitor.
Nici viaductul de la Aciliu… nu se ”simte” prea bine
Deși traficul este oprit în această zonă de aproape un an, terasamentul din apropierea viaductului de la Aciliu se cam clatină şi culeele sunt instabile, una chiar a crăpat deocamdată puţin, din pricina terenului instabil pe care a fost ridicat. Dacă se excava mai mult, până la terenul bun pentru fundare, nu ar fi fost astfel de necazuri. Iată încă o dovadă că graba strică treaba, că s-a ales praful de acest proiect…
Ce se mai poate face acum? Să fie prelungit viaductul spre Orăștie, iar pilonii să fie ridicați numai după ce fundația a fost pregătită așa cum trebuie. Sunt probleme și la capătul celălalt al viaductului, spre Sibiu, chiar dacă nu au fost vibrații pricinuite de trafic, totul fiind cauzat de instabilitatea terenului pe care a fost ridicat viaductul. Iată unde am ajuns din cauza goanei după bani, a lucrărilor făcute de mântuială! Un lucru e clar: traficul nu va fi deschis prea curând… deși, ministrul promite ca la finalul lunii septembrie se va circula pe lotul 3. Sperăm ca noi să fim cei care greșim! Până atunci, alegem drumul clasic spre Sibiu și încetăm să mai visăm că vom circula azi-mâine pe autostrada surpată, refăcută prin grija CNADNR…
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Lămâi gigant într-o livadă de munte, la Colțești: Care este secretul livezii minune a lui Ioan Szakacs
Lămâi gigant într-o livadă de munte, la Colțești: Care este secretul livezii minune a lui Ioan Szakacs Ioan Szakacs, un bărbat aflat la o vârstă venerabilă, cultivă lămâi în livada sa din Colțești, situată pe strada Principală, la numărul 10, practic în capătul satului, pe partea dreaptă, cum urci din Cheile Vălișoarei către Buru. Nu […]
VIDEO | Blăjeanul Ioan Tiurean a revenit cu bine acasă după o călătorie incredibilă pe motocicletă până în Japonia și înapoi: A fost întâmpinat pe serpentinele de la intrarea în „Mica Romă”
Blăjeanul Ioan Tiurean a revenit cu bine acasă după o călătorie incredibilă pe motocicletă până în Japonia și înapoi Vineri, 12 septembrie 2025, blăjeanul Ioan Tiurean a revenit cu bine acasă după o călătorie incredibilă pe motocicletă până în Japonia și înapoi. Ioan Tiurean, care este maestru în taekwondo, a pornit la drum în 14 […]
SE ÎNCHIDE Combinatul ArcelorMittal Hunedoara: Activitatea siderurgică începută în 1884, la final, din cauza prețului enorm al energiei electrice. Peste 400 de oameni puși pe liber
ArcelorMittal Hunedoara își oprește definitiv producția: Decizie dificilă din cauza prețurilor mari la energie și a concurenței din import ArcelorMittal a luat decizia de a opri definitiv producția la fabrica sa din Hunedoara, România, care produce profile și corniere pentru piețele de energie, construcții și infrastructură, se arată într-un comunicat de presă transmis vineri, 12 […]