Rămâi conectat

Ştirea zilei

Trenuri noi în România: Contractul pentru achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs a fost semnat. Când și pe ce rute vor circula

Ioana Oprean

Publicat

în

Trenuri noi în România: Contractul pentru achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs a fost semnat. Când și pe ce rute vor circula

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că vineri, 25 martie 2022, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a fost încheiat contractul de achiziție pentru rame electrice inter-regionale (RE-IR) cu Alstom Ferroviaria. Primul tren urmează să fie livrat la finele anului viitor.

Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 37 de unități, cu perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 20 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la valoarea de 1,31 miliarde de lei, fără TVA (aproximativ 263 milioane de euro), dintre care 931 milioane de lei reprezintă valoarea ramelor și 378 milioane de lei serviciile de mentenanță.

Suplimentarea comenzii conform celor menționate anterior (alte 17 rame și dublarea mentenanței la 30 de ani) poate duce la un cost total de 3,71 miliarde de lei, fără TVA (aproximativ 748 milioane euro).

Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.

Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024, potrivit ARF.

Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor ramele sunt dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, dar și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Din punct de vedere al confortului, unitățile dispun de sisteme de climatizare, precum și conexiune wi-fi.

Viteza maximă de rulare este 160 km/h.

Ramele electrice RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, dar și facilitarea conexiunilor inter-regionale. Astfel, rutele deservite de noile rame vor fi:

București Nord – Constanța,

București Nord – Brașov – Arad – Timișoara,

București Nord – Brașov – Cluj,

București Nord – Brașov – Deda – Cluj,

București Nord – Brașov,

București Nord – Iași,

București Nord – Suceava,

București Nord – Galați,

București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria,

București Nord – Craiova – Timișoara – Arad,

Cluj – Timișoara,

Cluj – Suceava – Iași.

Achiziționarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Dosarul distrugerilor de ziduri romane din zona fostei tipografii Altip, cercetat „in rem” de peste un an. Arheolog: „Distrugerea pe care noi am acuzat-o a avut loc într-un interval în care nu a existat supraveghere arheologică”

Ioana Oprean

Publicat

în

Dosarul distrugerilor de ziduri romane din zona fostei tipografii Altip, cercetat „in rem” de peste un an. Arheolog: „Distrugerea pe care noi am acuzat-o a avut loc într-un interval în care nu a existat supraveghere arheologică” Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba Iulia cercetează de peste un an „in rem” plângerea depusă de Muzeul Unirii […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO | Centrul de „Recuperare și Agrement prin Călărie Leorinț” – un deceniu și jumătate de muncă dedicată copiilor cu nevoi speciale. Hipoterapie, gimnastică pe cal și călărie, în comuna Rădești

Mădălina Opriș

Publicat

în

Centrul de „Recuperare și Agrement prin Călărie Leorinț” – un deceniu și jumătate de muncă dedicată copiilor cu nevoi speciale. Hipoterapie, gimnastică pe cal și călărie, în comuna Rădești În satul Leorinț, comuna Rădești, la aproximativ 7 km de Aiud și 23 km de Alba Iulia, într-o zonă liniștită, scăldată de apele Mureșului, departe de […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

Amendat și lăsat fără permis pentru că a intrat pe „roșu” în intersecție: Dispută între un șofer din Alba și Poliția Rutieră, a fost tranșată în instanța de judecată

Ioana Oprean

Publicat

în

Amendat și lăsat fără permis pentru că a intrat pe „roșu” în intersecție: Dispută între un șofer și Poliția Rutieră, a fost tranșată în instanța de judecată O dispută între un șofer din Alba Iulia și Poliția Rutieră este tranșată în instanța de judecată. Bărbatul a fost sancționat cu amendă în valoare de 660 de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea