Transportatorii avertizează că vor mări tarifele dacă Guvernul nu le va returna o parte din supraacciză
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR atenționează că întârzierea implementării unei scheme de rambursare a unei părţi din supraaaciză „duce la migrarea consumului şi la nevoia iminentă de majorare a tarifelor de transport rutier cu minimum 12%”.
„În urma întârzierii total nejustificate de rambursare a unei părţi din supraacciza la carburanţi, volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri au migrat deja către ţările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiţi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12% ca urmare a întârzierii implementării unei noi scheme de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creştere care se va resimţi direct şi imediat în preţurile plătite de populaţie”, se arată într-un comunicat transmis miercuri de UNTRR.
La întâlnirea avută în data de 5 octombrie între UNTRR, premierul Mihai Tudose şi ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, au fost analizate efectele aplicării supraaccizei la carburanţi constând într-o creştere pe costurile de transport de minimum 9 eurocenţi pentru motorină. A fost agreată, atunci, „rambursarea unei părţi din supraacciza la carburanţi după o schemă îmbunătăţită faţă de cea precedentă”, precizează UNTRR.
Reprezentanţii transportatorilor au arătat că în state precum Spania, Franţa sau Italia, care rambursează supraacciza către transportatorii rutieri, schema de rambursare a accizei este implementată de mai mulţi ani fără a fi încadrată ca ajutor de stat şi respectându-se prevederile Directivei 96/2003, cu rambursarea accizei fără a se coborî sub pragul minim comunitar la motorină, de 330 euro/1000 l, nivel sub care ar trebui încadrată ca ajutor de stat.
„UNTRR solicită Guvernului adoptarea cât mai urgentă a unui mecanism de rambursare a accizei suplimentare într-o formă îmbunătăţită faţă de sistemul precedent, cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenţi/litru, pentru a menţine un cost al motorinei pentru transportatorii rutieri români cel puţin la acelaşi nivel cu Ungaria, în caz contrar competitivitatea fiind grav afectată, determinând migrarea acestora la furnizorii de carburant din ţările vecine, pe rutele de transport”, se mai arată în comunicat.
Potrivit UNTRR, într-un an fiecare camion care efectuează transport internaţional aduce statului român peste 35.000 de euro în taxe şi impozite directe şi indirecte, iar autovehiculele care operează la nivel naţional aduc peste 100.000 de lei – acciză, TVA, carburant, achiziţie piese, întreţinere, taxe salarii. Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi directe si indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potenţiale de restituit din supraacciză.
UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 14.000 de membri – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi de persoane.
Sursa: mediafax.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Militarii ar putea ieși mai târziu la pensie. Ministru: Vârsta de pensionare la 65 de ani este ceva absolut normal
Militarii ar putea ieși mai târziu la pensie Ministrul Apărării, Ionuţ Moşteanu, afirmă că vârsta de pensionare de 65 de ani „este ceva absolut normal” şi că în unele sisteme se iese prea devreme la pensie, subliniind că inclusiv în domeniul militar, după o anumită vârstă, angajaţii pot fi utili, pentru diverse activităţi. Citește și: […]
4 august 2025 | Ion Iliescu, în continuare în stare gravă: Afectare severă a funcției respiratorii și persistență a disfuncțiilor multiple de organ
4 august 2025 | Ion Iliescu, în continuare în stare gravă: Precizările unității medicale în care este internat Fostul președinte Ion Iliescu este în continuare în stare gravă, a informat, luni, 4 august 2025, la ora 9.00, Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. Agrippa Ionescu” din Capitală. Citește și: Ion Iliescu, în stare critică: Date […]
România „exportă” anual peste 100.000 de deșeuri electronice, majoritatea ilegal. Care este destinația „mărfii second-hand”?
România „exportă” anual peste 100.000 de deșeuri electronice, majoritatea ilegal. Unde ajunge „marfa second-hand”? România este fruntașă la exportul de „marfă second-hand”. Peste 100.000 de tone de deșeuri electronice generează țara noastră, anual, iar doar o mică parte ajuge în centrele de reciclare. Cea mai mare parte a deșeurilor este exportată spre țări din Asia, […]