Transalpina, cea mai înaltă șosea din România, se redeschide la vară. CNADNR începe lucrările după topirea zăpezii
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri va redeschide șoseaua Transalpina, din vara acestui an, când se estimează finalizarea lucrărilor. Compania a câștigat în instanță dreptul de a prelua drumul din administrarea firmei Romstrade, care a derulat cea mai mare parte a lucrărilor de modernizare.
Transalpina (DN 67C) este o șosea din Munții Parâng, în Carpații Meridionali. Este cea mai înaltă șosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Drumul face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba. Fiind un drum alpin, este închis pe perioada iernii.
Transalpina străbate patru județe – Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba – traversând Munții Parâng de la sud la nord, altitudinea cea mai mare având-o pe o porțiune de aproximativ 20 de km, în județul Vâlcea, unde se prezintă ca o „șosea de creastă”, trecând la mică depărtare de vârfurile Dengheru (2.084 m), Păpușa (2.136 m), Urdele (2.228 m), Iezer (2.157 m) și Muntinu (2.062 m)
Ion Tudor, director SDM Gorj: Este o bucurie și pentru noi și pentru gorjeni și pentru ardeleni și pentru toți care iubesc muntele și frumusețile acestei zone. Începem cu prioritățile: marcajele, parapetul în punctele cele mai periculoase, semnele de circulație.
Pentru ca CNADNR să poată însă să înceapă lucrările trebuie să aștepte mai întâi să se topească zăpada care are acum aproape 2 metri.
În 2008 compania Romstrade a început modernizarea drumului care traversează Munţii Parâng. Lucrările s-au oprit după terminarea a 80% din proiect.
În urmă cu 3 ani firma omului de afaceri Nelu Iordache a abandonat lucrările de pe Transalpina pentru că societatea a intrat în insolvență. Constructorul nu a asigurat însă conservarea lucrărilor, iar drumul s-a degradat.
Statul a fost prejudiciat cu 100 de milioane de euro, estimează o echipă de experţi din cadrul Companiei Naționale de Drumuri. Banii ar putea fi recuperaţi de la Romstrade, tot în instanţă. Pentru terminarea lucrărilor ar mai fi nevoie de 50 de milioane de euro. Afectaţi au fost şi hotelierii din zonă, pentru că turiştii n-au mai venit.
Constantin Pănescu, hotelier: Dacă compania a câștigat procesul cu Romstrade ne bucurăm, pentru că se știe al cui este.
Radu Gheorghe, proprietar de cabană: Ne bucurăm foarte mult că nu putem să stăm singuri, investițiile sunt mari și trebuie să le întreținem.
Numărul de turiști la Rânca a scăzut de la aproape 10.000 pe săptămână la peste 1.000 după închiderea drumului, iar multe pensiuni s-au închis.
Sursa Digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat
Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat Salariaţii din administraţia publică reclamă „campania agresivă şi lipsită de fundament care promovează ideea că sectorul bugetar din România este supradimensionat” şi cer „creşterea numărului de angajaţi, pentru reducerea sarcinilor” Citește și: Taxe, salarii și pensii din […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan