Rămâi conectat

Actualitate

Topul mașinilor cu kilometrajul dat înapoi: Ținte perfecte pentru escrocheriile de pe piața autoturismelor second-hand

Ioana Oprean

Publicat

în

Topul mașinilor cu kilometrajul dat înapoi: Ținte perfecte pentru escrocheriile de pe piața autoturismelor second-hand

Una dintre cele mai comune practici pe piața vehiculelor second-hand din România este modificarea kilometrajului. Un nou studiu realizat de carVertical arată că riscul de a cumpăra un vehicul cu kilometrajul manipulat este încă foarte mare, chiar dacă cumpărătorii au devenit mai conștienți de escrocherii legate de mașini.

Fraudarea kilometrajului nu înseamnă doar costuri mari de întreținere pe viitor, ci și reducerea semnificativă a valorii mașinii cumpărate. De vreme ce pagubele ce provin din fraudarea odometrelor au ajuns la aproximativ 8,77 miliarde EUR pe an (conform unui studiu al Serviciului de Cercetare al Parlamentului European), este important să fiți cât mai informați despre această potențială problemă costisitoare.

Mașinile germane sunt cele mai afectate de fraudarea kilometrajului

carVertical, platforma care pune clienților la dispoziție istoricul auto al oricărei mașini, a analizat 1,11 milioane de rapoarte istorice generate în ultimele 12 luni pe 24 de piețe diferite, acoperind SUA și cea mai mare parte a Europei.

Studiul a dezvăluit că mașina care are kilometrajul cel mai des dat înapoi este luxosul sedan Audi A8. Dintre toate A8-urile verificate pe platformă, 30,6% au avut un kilometraj falsificat, ceea ce înseamnă că aproape unul din trei Audi A8 second hand poate veni la pachet cu kilometrajul dat înapoi.

De fapt, 6 din top 10 mașini care au cel mai des kilometrajul falsificat sunt vehicule germane scumpe, cum ar fi Audi A7, BMW X5, BMW seria 7 și Volkswagen Touareg. Prețul lor ridicat (și, prin urmare, potențialul ridicat de profit) face din aceste vehicule o țintă perfectă pentru escrocheriile de pe piața mașinilor second-hand.

Printre modelele de pe aceeași listă dar care provin de la alți producători vedem mașini precum Ford Mustang (locul 2 cu 25,7% din cazuri), Ford Fusion (locul 10 cu 22% kilometraje date înapoi), Volvo XC70 (locul 14 cu 21,1%) și Opel Insignia (locul 19 cu 19,5%).

Atât vehiculele hibride cât și cele electrice pot avea și ele kilometrajul dat înapoi

În mod tradițional, vehiculele care au motoare pe benzină și diesel au avut cea mai mare pondere pe piața mașinilor la mâna a doua, ceea ce înseamnă că sunt în centrul escrocherilor care vizează derularea kilometrajului. Cu toate acestea, cererea din ce în ce mai mare pentru mașini mai puțin poluante schimbă rapid situația.

Potrivit studiului carVertical, tipul de motor nu este un indicator bun pentru a determina dacă un vehicul este sau nu probabil să fi avut kilometrajul dat înapoi. Deși pentru unele modele, cum ar fi BMW Seria 7, versiunile pe benzină și diesel sunt mai probabil să fi avut kilometrajul modificat decât versiunea hibrid, pentru alte modele această corelație nu pare să fie adevărată.

De exemplu, la Volkswagen Jetta, versiunea hibrid are o pondere mai semnificativă a instanțelor de kilometraj dat înapoi (cu o medie de 27% din cazuri) decât versiunile diesel (24,1%) sau pe benzină (22,4%) ale aceluiași model.

Numărul tot mai mare de mașini electrice care au kilometrajul falsificat sugerează că cumpărătorii ar trebui să fie mai precauți. Mai ales că în cazul mașinilor electrice cumpărarea unui model care are kilometraj falsificat ar putea duce la facturi masive de reparații.

Mașinile electrice care au kilometrajul dat înapoi prezintă cel mai mare risc, deoarece bateriile degradate în urma rulajului înseamnă reparații costisitoare. Ca atare, determinarea kilometrajului real joacă un rol critic atunci când căutați să cumpărați o mașină electrică sau hibridă la mâna a doua.

Sursa: dcnews.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Când începe școala în toamna 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel”

Ioana Oprean

Publicat

în

Când începe școala în septembrie 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel” Elevii din România se vor întoarce în bănci pe 8 septembrie 2025, conform calendarului publicat de Ministerul Educației. Noul an școlar va fi împărțit în 5 module, alternate cu vacanțe mai scurte, așa cum s-a întâmplat și în […]

Citește mai mult

Actualitate

HAOS pe piața auto de la suspendarea programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie”

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

HAOS pe piața auto în urma suspendării programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie” Haosul creeat de autorităţi, în urma suspendării programului „Rabla”, afectează nu doar companiile din sectorul auto şi consumatorii, ci şi statul român, care riscă pierderi economice însemnate şi ratarea obiectivelor de sustenabilitate, avertizează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), într-un […]

Citește mai mult

Actualitate

Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar”

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe data de 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar” În urma întâlnirii cu premierul Ilie Bolojan, sindicaliştii din Educaţie au anunţat, luni, 11 august 2025, că iau în considerare boicotarea începutului de an şcolar 2025-2026. Școala nu va începe pe 8 septembrie din cauza […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea