Statul nu are bani să restituie taxa auto. Se caută soluţii pentru a taxa poluarea produsă de maşini, dar şi pentru a restitui banii încasaţi din vechile taxe auto, pe cale administrativă
Odată cu eliminarea timbrului de mediu, bugetul Fondului de mediu – din care sunt finanţate programele de reducere a poluării, precum Rabla – a scăzut cu peste 50%. Problema este că taxa auto, revendicată de plătitori, nu poate fi returnată din sumele colectate din taxa pe sacoşa de plastic, spre exemplu, pentru că ar fi vorba despre deturnare de fonduri, spun reprezentanţii Fondului de Mediu.
La suma de restituit se vor adăuga dobânzi, penalităţi de întârziere și chiar cheltuieli de judecată, dacă banii sunt recuperaţi în instanţă.
O comisie interministerială caută în acest moment soluţii. Problema principală: de unde returnează statul taxa?
Eliminarea timbrului de mediu ridică şi altă problemă: invazia rablelor. Potrivit unei informări a Registrului Auto Român, la solicitarea revistei Capital, numărul maşinilor de import second hand pentru care RAR a eliberat cărţi de identitate în ianuarie a crescut cu 30% faţă de aceeaşi lună a anului trecut.
Dintre aceste maşini, 10% sunt produse între 1970 şi 2000, în timp ce majoritatea, adică 77%, au fost asamblate între 2.000 şi 2010. Doar 13% din maşinile second importate sunt mai noi de şapte ani.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
„Răpirea din serai” – Cât a ajuns să coste celebra carpetă care împodobea în trecut sute de mii de sufragerii din România. Prețurile ireale cerute pe site-urile de mică publicitate
„Răpirea din serai” – Cât a ajuns să coste celebra carpetă care împodobea în trecut sute de mii de sufragerii din România. Prețurile ireale cerute pe site-urile de mică publicitate Celebra carpetă „Răpirea din Serai”, care împodobea în anii comunismului sute de mii de sufragerii din România, a revenit în atenție, iar cei care mai […]