Statul nu are bani să restituie taxa auto. Se caută soluţii pentru a taxa poluarea produsă de maşini, dar şi pentru a restitui banii încasaţi din vechile taxe auto, pe cale administrativă
Odată cu eliminarea timbrului de mediu, bugetul Fondului de mediu – din care sunt finanţate programele de reducere a poluării, precum Rabla – a scăzut cu peste 50%. Problema este că taxa auto, revendicată de plătitori, nu poate fi returnată din sumele colectate din taxa pe sacoşa de plastic, spre exemplu, pentru că ar fi vorba despre deturnare de fonduri, spun reprezentanţii Fondului de Mediu.
La suma de restituit se vor adăuga dobânzi, penalităţi de întârziere și chiar cheltuieli de judecată, dacă banii sunt recuperaţi în instanţă.
O comisie interministerială caută în acest moment soluţii. Problema principală: de unde returnează statul taxa?
Eliminarea timbrului de mediu ridică şi altă problemă: invazia rablelor. Potrivit unei informări a Registrului Auto Român, la solicitarea revistei Capital, numărul maşinilor de import second hand pentru care RAR a eliberat cărţi de identitate în ianuarie a crescut cu 30% faţă de aceeaşi lună a anului trecut.
Dintre aceste maşini, 10% sunt produse între 1970 şi 2000, în timp ce majoritatea, adică 77%, au fost asamblate între 2.000 şi 2010. Doar 13% din maşinile second importate sunt mai noi de şapte ani.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Agenția pentru Egalitatea de Șanse cere incriminarea femicidului în Codul Penal, după ce o femeie a fost ucisă de fostul partener, în ciuda ordinului de protecție
ANES solicită includerea femicidului în Codul Penal și avertizează: lipsa intervenției rapide a autorităților costă vieți Decizia vine după ce, marți seară, o tânără din județul Arad a fost răpită, torturată și ucisă de fostul concubin, deși împotriva acestuia fusese emis un ordin de protecție. Crima scoate la iveală, din nou, vulnerabilitatea victimelor violenței domestice […]
FOTO | Lucrări la dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație pe Autostrada A1, în zona Sebeș: Cât vor dura
Lucrări la dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație pe Autostrada A1, în zona Sebeș Începând de joi, 7 august 2025, pe Autostrada A1, la kilometrul 306 (zona Sebeș, sensul spre Sibiu), se execută lucrări la dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație. Anunțul a fost făcut de DRDP Timișoara. Lucrările durează circa două săptămâni. […]
PENSII 2025 | Documentele necesare pentru a beneficia de pensia de urmaș. Cine pot fi beneficiarii și ce prevede legea
PENSII 2025 | Actele necesare pentru a beneficia de pensia de urmaș. Cine pot fi beneficiarii și ce spune legea Potențialii beneficiari ai pensiei de urmaș trebuie să fie foarte de atenți la documentele necesare și la termenele prevăzute de lege pentru a nu risca pierderea acestui beneficiu financiar. Adeverințele pentru pensia de urmaș trebuie […]