Rămâi conectat
Nicolae Ciucă - 2024

Actualitate

Statul la stat: O instituție publică a încasat salarii timp de 4 ani, fără să facă nimic. Salariile personalului din această instituţie nu mai pot fi recuperate

Ziarul Unirea

Publicat

în

Statul român a înfiinţat şi întreţinut degeaba o instituţie publică, timp de patru ani. Autoritatea pentru Reformă Feroviară, care ar fi trebuit să cumpere trenuri noi cu fonduri europene, va fi desființată. După ce au plătit, lunar, salariile angajaţilor şi toate cheltuilelile de funcţionare, autorităţile şi-au dat seama că instituţia este inutilă şi că nu a făcut nimic din ce trebuia.

În septembrie 2016, printr-o ordonanţă de urgenţă, era înfiinţată Autoritatea pentru Reformă Feroviară. O instituţie cu nume pompos care avea menirea să schimbe faţa urâtă a transportul feroviar din România. Principalul obiectiv de activitate îl constituia cumpărarea de trenuri noi cu fonduri europene. Banii existau, aşa că nu trebuia decât să organizeze licitaţii pentru achiziţionarea trenurilor.

În 4 ani, „zero” achiziții

Rodrigo Maxim, preşedinte Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: S-a spus că trebuie să fie o entitate separată, neutră, care să achiziţioneze material rulant feroviar şi să îl împartă la toţi operatorii feroviari de călători.
Reporter: Cât material rulant s-a achiziţionat până acum?
Rodrigo Maxim: Zero. Au trecut de atunci patru ani şi jumătate şi, din banii europeni pe care îi aveam la dispoziţie, nu a fost cumpărată nici măcar o roată de tren. Cu chiu cu vai, au fost organizate două licitaţii, ambele fiind, în acest moment, contestate şi blocate în instanţă.

Iulică Măntescu, preşedinte Federaţia Mecanicilor de Locomotivă: Activitatea este egală cu zero, pentru că ea a fost înfiinţată pentru a achiziţiona material rulant pe bani europeni, nu a reuşit să finalizeze nicio licitaţie şi, de fapt, noi am fost împotriva înfiinţării acestei Autorităţi pentru că este singura instituţie de genul ăsta din Europa şi cred că şi din lume.

În plus, prin ARF sunt plătite şi subvenţiile acordate operatorilor pentru transportul feroviar de călători. Instituţia ar fi trebuit să vină, în toţi aceşti ani, cu noi măsuri şi criterii de acordare a subvenţiei, lucru care nu s-a întâmplat.

Ministrul Transporturilor: Toate întrebările pe care le-am adresat s-au izbit de non răspunsuri şi de ridicări din umeri

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Plătim pentru plimbarea unor trenuri goale, pe unele rute, plătim fără criterii de calitate, fără criterii de încărcare cu pasageri şi, în general, toate întrebările pe care le-am adresat – aici trebuia să mă adresez oamenilor care au inteligenţă nu?, creierul sistemului feroviar, al reformei – s-au izbit de non răspunsuri şi de ridicări din umeri.

În aceste condiţii, concluzia ministrului transporturilor este clară: ARF a ratat toate obiectivele pe care le avea şi va fi desfiinţată.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: În momentul în care rezultatele sunt atât de dezastruoase, pare că este un moment bun să ştergi tabla şi să o iei de la capăt.

Şi iată cum, vreme de peste patru ani de zile, statul român a întreţinut degeba o instituţie care a înghiţit milioane de lei. Bani aruncaţi în vânt. Potrivit organigramei, la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, există 79 de posturi bugetate dintre care, la începutul acestui an, erau ocupate 35. Nouă dintre posturi sunt de conducere, adică rezervate şefilor. Preşedintele ARF încasează un salariu lunar de peste 10 mii de lei, directorul general 7.227 de lei, un director 6.764 de lei, iar un şef de serviciu 6.229 lei. Pe lângă salarii, angajaţii mai primesc şi spor pentru condiţii vătămătoare de muncă. Bugetul anual destinat cheltuielilor de personal este de patru milioane de lei.

„Salariile personalului din acestă instituţie nu mai pot fi recuperate”

Iulică Măntescu, preşedinte Federaţia Mecanicilor de Locomotivă: Îmi este greu să vă spun ce vom face cu cheltuielile. Salariile personalului din acestă instituţie nu mai pot fi recuperate şi atunci rămâne o cheltuială a statului român.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Această instituţie pare să fie încă una din formele fără fond ale statului român aşa că luăm în considerare foarte serios să o desfiinţăm. Până la urmă este o simplificare a aparatului de stat care e parte din politica acestui Guvern şi să aducem înapoi în minister acele atribuţii pe care le are această instituţie.

ARF are sediul în acelaşi loc cu ministerul Transporturilor. De jur-împrejurul clădirii nu găseşti vreun indiciu sau vreo plăcuţă care să îţi arate cum ai putea identifica instituţia. Preşedintele Autorităţii este Gigi Gavrilă.

În perioada imediat următoare ministerul Transporturilor urmează să finalizeze textul Ordonanţei prin care Autoritatea pentru Reformă Feroviară va dispărea.

sursa: digi24.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Cum va fi VREMEA până în 14 octombrie 2024. Prognoza meteo de la ANM, pentru următoarele 4 săptămâni: Septembrie ploios și temperaturi peste cele specifice în a doua lună de toamnă

Ziarul Unirea

Publicat

în

Cum va fi VREMEA până în 14 octombrie 2024. Prognoza meteo de la ANM, pentru următoarele 4 săptămâni: Septembrie ploios și temperaturi peste cele specifice în a doua lună de toamnă Agenția Națională de Meteorologie a publicat vineri, 13 septembrie 2024, prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni, în intervalul 16 septembrie – 14 octombrie. Citește […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea