Scoaterea terenurilor din circuitul agricol: Acte necesare și modificări apărute
Scoaterea terenurilor din circuitul agricol: Acte necesare și modificări apărute
Recent, un ordin de ministru a modificat procedura de scoatere definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor aflate în apropierea localităților
Nu cu mult timp în urmă un nou ordin de ministru a modificat anexa 1 a Ordinului ministrului Agriculturii nr. 83/2018. Este vorba despre Ordinul 299/2022 care modifică procedura privind scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităţilor, precum şi pentru aprobarea procedurii privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar și care este în vigoare de la 10 octombrie 2022.
Așadar dacă până acum scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor situate în extravilan se aproba:
– prin decizie a directorului direcţiei pentru agricultură judeţene, pentru terenurile agricole de până la 1 ha inclusiv;
– prin decizie a directorului direcţiei pentru agricultură judeţene, pentru terenurile agricole în suprafaţă de până la 100 ha inclusiv, cu avizul structurii de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
– prin hotărâre a Guvernului, pentru terenurile agricole a căror suprafaţă depăşeşte 100 ha, iniţiată de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
După intrarea în vigoare a noului Ordin, acest lucru se aproba şi „prin decizie a directorului direcţiei pentru agricultură judeţene, pentru terenurile agricole cu suprafeţe de peste 1 ha şi până la maximum 50 ha, necesare pentru amplasarea obiectivelor de investiţie prevăzute la art. 92 alin. (2) lit. j) din lege, cu avizul structurii de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale”, aşa cum prevede alineatul nou introdus.
Modificările documentației necesare
Sunt noutăţi şi în ceea ce priveşte documentaţia necesară aprobării scoaterii definitive sau temporare din circuitul agricol a terenurilor situate în extravilan.
Extrasul de carte funciară pentru informare însoţit de extrasul de plan cadastral, trebuie să fie eliberate de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară cu maximum 15 zile înainte de data depunerii documentaţiei, precum şi planul topografic pe care sunt evidenţiate suprafeţele solicitate pentru scoaterea din circuitul agricol, recepţionat tehnic cu privire la corectitudinea datelor topografice de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, în condiţiile legii.
De asemenea va mai fi nevoie de următoarele documentaţii
– avizul tehnic pentru amplasarea construcţiilor care se execută în zona amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, eliberat de Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, prin filialele teritoriale, pentru obiectivele de investiţie;
– certificatul de urbanism pentru intrarea în legalitate, însoţit de planul de încadrare în zonă, pentru obiectivele de investiţie;
– documentul justificativ privind realizarea obiectivului în condiţiile prevăzute la art. II din Legea nr. 186/2017 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, pentru obiectivele de investiţie;
– alte documente necesare emiterii actului de avizare sau a deciziei de aprobare, după caz.
Alte dispoziții
În situaţia în care se solicită aprobarea scoaterii definitive din circuitul agricol la expirarea perioadei de scoatere temporară din circuitul agricol, beneficiarul are obligaţia de a achita jumătate din tariful prevăzut în anexa nr. 1 la lege, cu respectarea dispoziţiilor art. 92 alin. (6) din lege. Aprobarea scoaterii definitive se emite în baza documentaţiei prevăzute, completată cu următoarele documente:
a) actul de proprietate sau alt act de deţinere a terenului valabil încheiat;
b) copia deciziei eliberată pentru aprobarea scoaterii temporare din circuitul agricol a terenului pentru care se solicită scoaterea definitivă;
c) memoriu justificativ pentru solicitarea scoaterii definitive din circuitul agricol.
d) acordul proprietarului pentru scoaterea definitivă din circuitul agricol a terenului, în cazul în care terenul este deţinut de o altă persoană decât proprietarul; acordul administratorului pentru scoaterea definitivă din circuitul agricol a terenului, în cazul în care terenul aparţine domeniului public/privat al statului, în original;
e) extrasul de carte funciară pentru informare însoţit de extrasul de plan cadastral, eliberate de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară cu maximum 15 zile înainte de data depunerii documentaţiei, precum şi planul topografic pe care sunt evidenţiate suprafeţele solicitate pentru scoaterea din circuitul agricol, recepţionat tehnic cu privire la corectitudinea datelor topografice de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară;
f) certificatul de urbanism, însoţit de planul de încadrare în zonă.
De asemenea, ordinul aduce noutăţi privind emiterea avizului emis de structura de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi emiterea deciziei privind scoaterea definitivă/temporară din circuitul agricol, pentru întreaga suprafaţă a terenurilor agricole.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Certificatele de handicap deja emise, cu termen de valabilitate permanent, rămân valabile: Precizări oficiale
Certificatele de handicap deja emise, cu termen de valabilitate permanent, rămân valabile Proiectul de Ordin privind noile criterii de încadrare în grad de handicap nu prevede chemarea la reevaluare a persoanelor care dețin deja un certificat cu termen de valabilitate permanent și, după intrarea în vigoare a acestuia, vor exista mai multe afecțiuni pentru care […]
Guvernul face ultimele pregătiri pentru DISPONIBILIZĂRI în administrația locală: „Există o radiografie foarte clară a situaţiei personalului din toate localităţile din ţară”
Bugetarii din administrația locală nu scapă de disponibilizări: „Guvernul o radiografie foarte clară a situaţiei personalului din toate localităţile din ţară” Guvernul Bolojan face ultimele pregătiri pentru disponibilizări în administrația locală din România. Vicepremierul Marian Neacşu a declarat, marţi, 9 septembrie 2025, că în acest moment se centralizează informaţiile cu privire la administraţia locală din […]
În comuniune de rugăciune pentru sănătatea Cardinalului Lucian Mureșan. Mesajul Arhieparhiei Blajului
Solidaritate și rugăciune pentru sănătatea Cardinalului Lucian Mureșan: Arhieparhia Blajului cheamă credincioșii la comuniune Arhieparhia Blajului a transmis un mesaj public prin care întreaga Biserică Greco-Catolică din România își exprimă comuniunea de rugăciune și sprijinul pentru Întâistătătorul Ei, Preafericitul Părinte Lucian Cardinal Mureșan, aflat într-o perioadă dificilă. Preafericitul Părinte Lucian Cardinal Mureșan, Arhiepiscop Major și […]