Scandalul Volkswagen: RAR nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile cu norma de poluare EURO 5
Scandalul emisiilor de noxe ale motoarelor de Volkswagen este departe de a se fi încheiat. După ce unele ţări au interzis temporar vânzarea maşinilor fabricate de grupul german, o decizie radicală a fost luată şi în România.
Registrul Auto Român (RAR) a sistat eliberarea de cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen cu norma de poluare Euro 5, potrivit unor surse din piaţa auto, citate de Antena 3. Astfel, cei care au cumpărat astfel de automobile ar putea fi nevoiţi să mai aştepte până ce autorităţile vor lua o decizie.
Preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu a declarat că a fost informat despre decizia RAR de a nu mai elibera cărţi de identitate pentru autovehiculele constructorului german.
În România au fost înmatriculate peste 130.000 de automobile Volkswagen cu motorizare Euro 5, echipate cu softul de manipulare a testelor de emisii. Lor li se adaugă automobile ale mărcilor Seat, Skoda şi Audi.
În total, cinci milioane de maşini VW din toată lumea, inclusiv din România, ar putea fi rechemate în service pentru remedierea problemei, potrivit unor surse din domeniul auto.
Tăriceanu a adăugat că este nevoie ca cetăţenii să fie protejaţi.
„În momentul în care autorităţile iau cunoştinţă de o astfel de situaţie, trebuie să reacţioneze, până se constituie, eu ştiu, asociaţii de consumatori, până îşi iau avocaţi care să le apere interesele afectate în justiţie”, a spus preşedintele Senatului.
UPDATE: ”Astăzi (joi — n.r.) are loc la Ministerul Transporturilor o primă întâlnire de lucru a grupului mixt înființat pentru analiza problemei Volkswagen. Deocamdată nu avem date concrete legate de numărul mașinilor Volkswagen echipate cu motoare diesel dotate cu softul care permite manipularea testelor de emisii. Avem niște informații la nivel macro, însă la nivel concret nu deținem astfel de date. Așteptăm din partea Autorității de omologare germane informațiile necesare. Acestea ar urma să ne parvină cel mai târziu într-o săptămână. În acest caz, vorbim despre motorul EA 189 care însă este însoțit de un cod specificat la fiecare autovehicul. Trebuie verificat acest cod’, a explicat Șerban Dobre, șeful Departamentului Poluare și Consultanță Tehnică din cadrul RAR, pentru Agerpres.
Constructorul auto german Volkswagen a anunțat miercuri că va prezenta, în octombrie, soluțiile și măsurile tehnice care vor fi adoptate pentru corectarea caracteristicilor privind emisiile vehiculelor diesel în condițiile în care pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars este necesară o procedură de service.
Clienții afectați urmează să fie informați despre corectarea caracteristicilor privind emisiile în ‘viitorul apropiat’, subliniază compania, care precizează, totodată, că vehiculele dotate cu motoare Euro 6 disponibile în prezent pe piață nu intră în categoria celor care urmează să fie verificate.
Clienții care dețin astfel de autovehicule vor fi ținuți la curent în săptămânile și lunile următoare, iar toate mărcile afectate ale grupului urmează să înființeze website-uri naționale în acest sens.
Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.
În același context, compania germană a anunțat, la începutul acestei săptămâni, că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari. (C.M.)
sursa:stiripesurse.ro, antena3, agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
23 decembrie 1989: Cea mai sângeroasă zi a Revoluției. 40 de soldați veniți să apere Aeroportul Otopeni au fost uciși
23 decembrie 1989: Cea mai sângeroasă zi a Revoluției. 40 de soldați veniți să apere Aeroportul Otopeni au fost uciși Soții Ceauşescu au fost arestați pe 22 decembrie 1989 şi toată lumea se aştepta ca revoltele să se încheie, dar sângele a continuat să curgă. În acea zi, România a intrat sub spectrul unei ameninţări […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 6 ore
MESAJE de Mos CRACIUN 2024 hazlii. Idei de SMS-uri, URĂRI şi FELICITĂRI amuzante pe care le puteți trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 4 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana