Rămâi conectat

Actualitate

Sancțiuni pentru profesorii care își abuzează emoțional elevii. Cum luptăm cu analfabetismul funcțional și abandonul școlar?

Ioana Oprean

Publicat

în

Sancțiuni pentru profesorii care își abuzează emoțional elevii. Cum luptăm cu analfabetismul funcțional și abandonul școlar?

Măsurile cuprinse în noile legi ale educației își propun să vină cu soluții pentru reducerea analfabetismului funcțional și a abandonului școlar.

Ne-am obișnuit cu rezultatele slabe la testele PISA, ba chiar și cu procentul în creștere al analfabeților funcțional. 42% dintre elevii din România nu pot interpreta o informație și nu pot avea propriile idei, conform ultimului studiu național de literație, (realizat de BRIO). Și nu ne mai șochează rata abandonului școlar care a tot crescut. Peste 15% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani nu terminaseră mai mult de 8 clase, arată datele Eurostat pentru anul 2021.

Concret, noua lege a învățământului preuniversitar prevede printre altele un Plan Strategic Integrat de Reducere a Abandonului Școlar, reevaluat în etape, din 5 în 5 ani. Începând cu anul școlar 2022-2023, anual, direcțiile județene de învățământ preuniversitar vor publica situația privind abandonul școlar de la nivel județean, pentru fiecare unitate de învățământ preuniversitar. Pentru că fiecare elev trebuie să aibă șanse egale la educație. Ministrul Sorin Cîmpeanu preciza că în cadrul programului România Educată, sunt prevăzuți 543 de milioane de euro pentru finanţarea a minimum 2.500 de şcoli care sunt cele mai vulnerabile din perspectiva abandonului şcolar, care presupun granturi de până la 200.000 de euro într-o şcoală, ceea ce poate înseamna o finanţare de circa 2000 de euro per elev.

De asemenea, nivelul de alfabetizare funcțională a beneficiarilor primari ai educației va fi evaluat periodic prin teste online, corespunzător fiecărui nivel și fiecărei clase. Se înființează Programul național de formare a cadrelor didactice în vederea creșterii nivelului de alfabetizare funcțională a elevilor. Se va urmări dobândirea a trei seturi principale de competențe: a) realizarea de conexiuni logice, extragerea ideilor principale și exprimarea unui punct de vedere (citirea și înțelegerea unui text scris), b) capacitatea de a transpune informația abstractă în activitățile cotidiene (alfabetizarea matematică), c) capacitatea de înțelege fenomenele din natură și de a lua decizii bazate pe date factuale (alfabetizarea științifică).

În tot acest timp, consilierul școlar va fi în școală, lângă elev. În școli vor funcționa compartimentele de asistență psihopedagogică. În cadrul compartimentelor de asistență psihopedagogică din unitățile de învățământ de masă vor fi profesori –logopezi, profesori-psihopedagogi și consilieri şcolari. Pentru că elevul trebuie să fie protejat de abuzul emoțional, profesorul care va abuza fizic sau emoțional elevul este sancționat cu desfacerea contractului de muncă și timp de 10 ani nu va mai avea dreptul să exercite calitatea de profesor.

Important de subliniat, cu atât mai mult în urma pierderilor școlare cauzate de pandemie, programul „Şcoala după şcoală”, care cuprinde activităţi educative, pentru consolidarea competenţelor dobândite sau de accelerare a învăţării, și programul “Învățare remedială”, pentru susținerea dreptului la educație și asigurarea de șanse egale pentru elevii cu dificultăți de învățare sau care din diferite motive înregistrează regres școlar.

Iar incluziunea educațională va fi pusă în aplicare prin măsuri concrete, coordonate la nivel național. Va începe procesul de formare a cadrelor didactice din învățământul de masă pentru educația elevilor cu cerințe educaționale speciale. Va fi demarată reconfigurarea infrastructurii școlilor pentru a pregăti integrarea elevilor cu CES. În plus, se vor înființa școlile din spital pentru preșcolarii și elevii internați pentru o perioadă mai mare de 4 săptămâni, indiferent de numărul acestora.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Amenzi de 4.000 de lei pentru românii care nu sunt racordați la canalizare și nu respectă legea: ,,Acest lucru este STRICT INTERZIS”

Bogdan Ilea

Publicat

în

Amenzi de 4.000 de lei pentru românii care nu sunt racordați la canalizare și nu respectă legea. Garda de Mediu: ,,Acest lucru este STRICT INTERZIS” Românii care aleg să deverseze apele uzate menajere în rigolele stradale și care nu sunt racordați la sistemul de canalizare riscă amenzi semnificative.  Garda de Mediu atrage atenția asupra riscurilor […]

Citește mai mult

Actualitate

Program de liniște, OBLIGATORIU și pentru vecinii „gălăgioși” care stau la curte: Amenzi de 6.000 de lei pentru cei care nu respectă legea 

Ioana Oprean

Publicat

în

Program de liniște, OBLIGATORIU și pentru vecinii „gălăgioși” care stau la curte: Amenzi de 6.000 de lei pentru cei care nu respectă legea Mulți români cred că regulile privind liniștea publică se aplică doar celor care locuiesc la bloc, însă legislația prevede aceleași obligații și pentru cei care stau la casă. Dacă credeai că odată […]

Citește mai mult

Actualitate

FOTO | Nepotism nu doar în administrația din România, ci și în sistemul solar. Astronomul Adrian Șonka: „Însuși sistemul solar a căzut pradă acestui obicei neplăcut”

Ioana Oprean

Publicat

în

Nepotism nu doar în administrația din România, ci și în sistemul solar Nepotismul este un fenomen manifest nu doar în administrația din România, ci și în sistemul solar, dezvlăuie astronomul Adrian Șonka, de la Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” din Bucureşti.  „Te-ai săturat de nepotismul din administrația publică? Ți se pare ciudat ca frații să […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea