ROVINIETA 2025: Taxa de drum, mai scumpă cu aproape 50%. De când se va aplica majorarea
ROVINIETA 2025: Taxa de drum, mai scumpă cu aproape 50%. De când se va aplica majorarea
Începând cu 1 septembrie 2025, Rovinieta va aduce costuri mult mai mari pentru toți șoferii, potrivit proiectului de lege pus în dezbatere de Ministerul Finanțelor. Tarifele cresc accelerat la toate categoriile de vehicule, iar amenzile pentru lipsa taxei de drum ating niveluri record, depășind 11.000 de lei pentru transportatori. Noile măsuri sunt motivate de necesitatea alinierii la normele europene și de finanțarea infrastructurii, însă efectele vor fi resimțite direct de fiecare șofer care utilizează rețeaua rutieră națională.
TAXA de drum. Guvernul pregătește majorarea rovinietei cu aproape 50%. Noile tarife
Începând cu 1 septembrie 2025, șoferii vor plăti semnificativ mai mult pentru utilizarea drumurilor naționale și a autostrăzilor, conform unui proiect de lege aflat în prezent în dezbatere publică la Ministerul Finanțelor. Nivelul rovinietei va fi ajustat considerabil, iar noile tarife vor varia în funcție de categoria vehiculului și perioada pentru care se achiziționează taxa de drum. De asemenea, sancțiunile pentru lipsa rovinietei vor crește substanțial, unele amenzi fiind chiar de două sau trei ori mai mari decât cele actuale.
Citește și: O nouă taxă de drum va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026: Ce esre TollRO și cum va calcula taxa în funcție de kilometri parcurși și norma de poluare a vehiculului
Rovinieta, mai scumpă ca niciodată
Potrivit proiectului de act normativ, șoferii de autoturisme vor scoate din buzunar 3,5 euro pentru o rovinietă valabilă o zi, față de 2,5 euro cât plătesc în prezent. Pentru 10 zile, tariful aproape se dublează, ajungând la 6 euro, iar rovinieta anuală va costa 50 de euro, cu 78% mai mult decât în 2024 (28 euro). Pentru vehiculele comerciale și transportul de persoane, creșterile sunt similare, iar în unele cazuri, rovinieta anuală sare de 1.200 de euro.
Categoria A – Autoturisme
- 1 zi: 3,5 euro (față de 2,5 euro în prezent)
- 10 zile: 6 euro (anterior 3,3 euro)
- 30 zile: 9,5 euro (față de 5,3 euro)
- 60 zile: 15 euro (de la 8,4 euro)
- 12 luni: 50 euro (comparativ cu 28 euro în 2024)
Categoria B – Vehicule de transport marfă cu MTMA ≤ 3,5 tone
- 1 zi: 8,6 euro
- 10 zile: 11,5 euro
- 30 zile: 18,2 euro
- 60 zile: 28,8 euro
- 12 luni: 96 euro
Categoria C – Vehicule de transport marfă cu MTMA > 3,5 tone și ≤ 7,5 tone
- 1 zi: 4 euro
- 7 zile: 16 euro
- 30 zile: 32 euro
- 12 luni: 320 euro
Categoria D – Vehicule de transport marfă cu MTMA > 7,5 tone și < 12 tone
- 1 zi: 7 euro
- 7 zile: 28 euro
- 30 zile: 56 euro
- 12 luni: 560 euro
Categoria E – Vehicule de transport marfă cu MTMA ≥ 12 tone, maximum 3 axe
- 1 zi: 9 euro
- 7 zile: 36 euro
- 30 zile: 72 euro
- 12 luni: 720 euro
Categoria F – Vehicule de transport marfă cu MTMA ≥ 12 tone, minimum 4 axe
- 1 zi: 11 euro
- 7 zile: 55 euro
- 30 zile: 121 euro
- 12 luni: 1.210 euro
Categoria G – Vehicule de transport persoane cu 10-23 locuri (inclusiv șoferul)
1 zi: 4 euro
7 zile: 16 euro
30 zile: 32 euro
12 luni: 320 euro
Categoria H – Vehicule de transport persoane cu peste 23 de locuri (inclusiv șoferul)
- 1 zi: 7 euro
- 7 zile: 28 euro
- 30 zile: 56 euro
- 12 luni: 560 euro
La categoria vehicule de marfă ușoare (până la 3,5 t), rovinieta anuală urcă la 96 euro, iar la camioane mari, cu peste 12 tone și cel puțin 4 axe, ajunge la 1.210 euro pe an.
Amenzile pentru lipsa rovinietei urcă la 12.000 de lei. Cine riscă cel mai mult
Tot proiectul prevede dublarea sau chiar triplarea amenzilor pentru lipsa rovinietei. Pentru autoturisme, amenda minimă urcă la 500 lei (de la 250 lei) și cea maximă la 1.000 lei (de la 500 lei). Pentru camioane și autobuze, sancțiunile cresc exponențial, putând depăși 11.000 de lei.
Iată noile praguri de sancțiuni, în funcție de categorie:
- Autoturisme: 500 – 1.000 lei (față de 250 – 500 lei)
- Camioane ≤3,5 t: 950 – 1.900 lei
- Camioane 3,5 – 7,5 t: 1.550 – 3.100 lei
- Camioane 7,5 – 12 t: 2.750 – 5.500 lei
- Camioane ≥12 t, 3 axe: 3.550 – 7.100 lei
- Camioane ≥12 t, minimum 4 axe: 5.950 – 11.900 lei
- Microbuze/Autobuze mici: 1.550 – 3.100 lei
- Autobuze mari: 2.750 – 5.500 lei
În prezent, amenzile pentru vehiculele mari nu depășeau, în general, 4.500 de lei
Ministerul Finanțelor susține că modificarea tarifelor este necesară pentru a aduce legislația națională în linie cu normele europene privind taxarea rutieră, dar și pentru a asigura fonduri suplimentare la bugetul destinat infrastructurii.
Rovinietele cumpărate înainte de 1 septembrie 2025 rămân valabile până la expirarea termenului, fără costuri suplimentare.
Proiectul este în prezent în dezbatere publică, urmând să fie adoptat și promulgat după parcurgerea procedurilor legislative.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
17-18 august 2025 | COD PORTOCALIU și GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse importante cantitativ, descărcări electrice, vânt puternic și grindină
17-18 august 2025 | COD PORTOCALIU și GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse importante cantitativ, descărcări electrice, vânt puternic și grindină Meteorologii ANM au emis duminică dimineața mai multe avertizări cod galben și cod portocaliu de furtuni, valabile în Alba și alte zone din țară, în intervalul 17-18 august 2025. […]
Radu Georgescu, despre decizia Fitch de a menţine ratingul suveran al României la „BBB minus”, cu perspectivă negativă: ”România, trebuie să începi să înveți dacă nu vrei să rămâi corigentă”
Radu Georgescu, despre decizia Fitch de a menţine ratingul suveran al României la „BBB minus”, cu perspectivă negativă: ”România, trebuie să începi să înveți dacă nu vrei să rămâi corigentă” Radu Georgescu a explicat într-o postare pe Facebook reconfirmarea calificativul de țară „BBB minus” pentru România al Agenției internaționale de rating Fitch, menținând însă perspectiva […]
Impozitarea progresivă, măsură care ar asigura venituri la buget mai mari decât pachetele 1 și 2 ale Guvernului Bolojan. Fost ministru: „În toate țările dezvoltate din UE se aplică cu succes. În România, se iau bani de la seniori, mame, gravide și veterani de război”
Impozitarea progresivă, măsură care ar asigura venituri la buget mai mari decât pachetele 1 și 2 ale Guvernului Bolojan. Fost ministru: „În toate țările dezvoltate din UE se aplică cu succes. În România, se iau bani de la seniori, mame, gravide și veterani de război” Marius Budăi, fostul ministru al Muncii de la PSD, este […]