România, țara cu cele mai periculoase drumuri din Europa: Care e cea mai primejdioasă șosea din țară
Potrivit unei analize publicate de varianta europeană a China Global Television Network (CGTN), care are la bază un raport Eurostat, România este țara care deține două recorduri negative privind traficul rutier și pietonal. Țara noastră a înregistrat cel mai mare număr de decese în trafic și cea mai mare rată a mortalității în rândul pietonilor din întreaga Uniune Europeană.
Conform analizei apărute în China Global Television Network Europa, numărul deceselor pietonale din România l-a depășit pe al celorlalți participanți la trafic, inclusiv șoferi și pasageri. CGTN Europa a apelat la
expertul în siguranță rutieră Ilie Bricicaru, care a arătat că ”în România, cele mai multe drumuri care traversează țara trec prin orașe mici, comune și sate. Acolo, în lipsa unor intersecții foarte aglomerate, a semafoarelor sau a traficului intens, viteza auto este peste limită.
Astfel, cresc frecvența și severitatea accidentelor, în special printre pietoni”. În articol, CGTN Europa mai scrie că ”România este una dintre țările din Europa cu cel mai mic număr de autostrăzi. Totodată, această țară este cunoscută din cauza lentorii cu care se construiesc anual câțiva kilometri de autostradă”. Limitarea vitezei este cea mai bună modalitate de a reduce accidentele, consideră expertul în siguranță rutieră consultat de CGTN Europa. Expertul a remarcat că, dincolo de lipsa autostrăzilor, în România lipsesc și marcajele și semnele de circulație.
CGTN Europa a mai notat că Forumul Economic Mondial a clasat drumurile României drept cele mai proaste din Uniunea Europeană: ”În ultimii ani, multe proiecte au fost afectate de scandalurile de corupție, chiar și drumurile recent construite necesitând reparații aproape imediat din cauza controlului calității și materialelor utilizate slabe”. Totodată, publicația scrie că pe cel mai periculos drum al României – DN2 / E85, care merge din București spre nord-estul țării, s-au înregistrat anul trecut peste 12 victime.
În finalul materialului, CGTN Europa scrie că ”nu doar românii sunt nemulțumiți de sistemul de transport deficitar. Companiile și investitorii străini sunt îndepărtați și, practic, forțați să meargă în Ungaria sau Serbia, datorită drumurilor și autostrăzilor de acolo, care sunt mai bine dezvoltate”.
Pe măsură ce economiile din regiune se concentrează mai mult pe exporturi, infrastructura eșuată a României pare să coste atât viața, cât și bani, se încheie analiza CGTN Europa.
În iunie 2020, site-ul oficial al Uniunii Europene a publicat un tabel din care reiese că România a fost, anul trecut, țara cu numărul cel mai mare de decese provocate de accidentele rutiere, la milionul de locuitori: 96. Și raportul Eurostat arată că ”în general, rata de persoane ucise în accidente rutiere a fost estimată la 52,5 la un milion de locuitori, în 2018”.
Valorile variază de la 30 de decese la un milion de locuitori în Danemarca, până la aproape 96 la milionul de locuitori în România. Eurostat a mai constatat că, în 2018, pietonii uciși în accidente se ridică la numărul de 35,3 per milionul de locuitori, în România. Numărul este extrem de ridicat, comparativ cu al următoarelor state membre: Lituania (28,8), Letonia (25,8), Slovacia (23,1) și Polonia (23).
La 1 iulie 2020, guvernul Orban a promis 3.000 km de autostrăzi și drumuri expres până în 2030, mii de kilometri de cale ferată reabilitată şi un tren metropolitan la Cluj. Executivul a anunțat că vrea să finalizeze lucrările de infrastructură aflate în implementare, respectiv 407,3 km de autostrăzi și drumuri expres. Costul total estimat al acestor proiecte este de 4,3 miliarde de euro.
Sursa: libertatea.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Documentul OBLIGATORIU pe care românii care doresc să vândă mașini second hand trebuie să îl aibă. Avertismentul RAR
Documentul OBLIGATORIU pe care românii care doresc să vândă mașini second hand trebuie să îl aibă. Avertismentul RAR Registrul Auto Român (RAR) a demarat o acțiune la nivel național pentru a verifica dacă firmele care comercializează vehicule second-hand respectă normele legale referitoare la omologare, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității acestora. Citește […]
Prime pentru tineri, subvenții pentru mame și grupurile vulnerabile. Proiectul este în dezbatere publică: ,,Șanse reale celor care vor să muncească”
Prime pentru tineri, subvenții pentru mame și grupurile vulnerabile. Proiectul este în dezbatere publică Un proiect de modificare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale. Ministerul propune un set de 18 măsuri care […]
Salariile la vedere, din 2026: România trebuie să aplice de anul viitor directiva privind transparență salarială
Salariile la vedere, din 2026: România trebuie să aplice de anul viitor directiva privind transparență salarială România trebuie să aplice de anul viitor directiva privind transparență salarială. Veniturile trebuie comunicate, diferențele de gen raportate, iar informațiile despre remunerare puse la dispoziția angajaților. Mai multă birocrație și motiv de ceartă între colegi, spun patronii, care nu […]