România – locul 4 în topul creşterii preţului la alimente
Se discută tot mai des despre creşterea preţului alimentelor la nivel mondial, iar România nu face notă discordantă. În luna ianuarie, în Zona Euro, preţul alimentelor a fost în medie cu 0,4% mai mare decât în decembrie şi cu 1,5% mai mare decât în ianuarie 2010, la nivelul UE extremele fiind Cipru cu o creştere lunară de 3,7% şi Olanda cu o scădere de 0,7%. În ce priveşte România, în ianuarie 2011, preţul alimentelor a fost cu 1,2% mai mare decât în decembrie şi cu 7,6% mai mare decât în ianuarie 2010.
Dacă luăm în considerare o perioadă mai mare de timp, respectiv doi ani (ianuarie 2011 vs ianuarie 2009), în topul creşterilor la nivel european se situează Turcia (17,6%), Ungaria (9,7%) şi Polonia (8,6%), România venind pe locul 4 cu un procent de 7,4%. Urmează Marea Britanie şi Malta cu creşteri de 7,1%. În acelaşi timp, cea mai mare scădere s-a înregistrat în Irlanda, ţară în care preţul alimentelor a scăzut cu 8,2% în ultimii doi ani.
Mai departe, dacă vom compara evoluţia preţului la alimente în România, Ungaria, Polonia şi Bulgaria în ultimii trei ani observăm că procentele de creştere sunt relativ similare în cazul primelor trei ţări (12-14%), în timp ce Bulgaria a înregistrat o creştere de doar 4,8%. (C.O.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat lansare proiect – Creșterea competitivității URBAN CONSTRUCT TRANSILVANIA S.R.L. prin utilizarea eficientă a resurselor (20.07.2025)
Comunicat lansare proiect – Creșterea competitivității URBAN CONSTRUCT TRANSILVANIA S.R.L. prin utilizarea eficientă a resurselor (20.07.2025) Scopul proiectului: Premisa îndeplinirii acestui scop o reprezintă inovarea și diversificarea serviciilor prin utilizarea noilor tehnologii și majorarea capacității, astfel fiind necesară realizarea unei investiții în vederea achiziționării de mijloace fixe moderne, de ultimă generație, specifice domeniului de activitate vizat. Beneficiar: URBAN […]
Comunicat lansare proiect – Creșterea competitivității URBAN CONSTRUCT TRANSILVANIA S.R.L. prin utilizarea eficientă a resurselor (19.07.2025)
Comunicat lansare proiect – Creșterea competitivității URBAN CONSTRUCT TRANSILVANIA S.R.L. prin utilizarea eficientă a resurselor (19.07.2025) Scopul proiectului: Premisa îndeplinirii acestui scop o reprezintă inovarea și diversificarea serviciilor prin utilizarea noilor tehnologii și majorarea capacității, astfel fiind necesară realizarea unei investiții în vederea achiziționării de mijloace fixe moderne, de ultimă generație, specifice domeniului de activitate vizat. Beneficiar: URBAN […]
Zarina CRM: Firma de IT din Iași investește 35.000€ într-un soft CRM care aduce control total și eficiență în afaceri
Zarina CRM: Firma de IT din Iași investește 35.000€ într-un soft CRM care aduce control total și eficiență în afaceri Interviu cu Ciobanu Dan-Ionuț, antreprenorul din spatele unui CRM românesc ce oferă control deplin prin instalare locală Într-un mediu de afaceri extreme de competitiv dominat de soluții software cu abonamente lunare și dependență de servere […]