Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

România – Codașa Europei la calitatea infrastructurii, care acționează ca o piedică pentru creşterea economică

Ziarul Unirea

Publicat

în

Infrastructura de transport din România s-a dezvoltat foarte lent în ultimele decenii, din cauza unui cumul de factori precum lipsa unei liste cu priorități, discontinuitatea deciziilor de politici publice și slaba coordonare în executarea proiectelor abordate, precizează Consiliul Investitorilor Străin, un grup de 123 de companii membre, ale căror investiții cumulate reprezintă în jur de 35 miliarde euro.

“Datele statistice susţin această concluzie. România se apropie cu paşi rapizi, dacă nu cumva a ajuns deja, în punctul în care actuala infrastructură va acţiona ca o piedică pentru creşterea economică.

Pentru a atinge nivelul standardului de viaţă din ţările vestice, România are nevoie de cel puţin două decenii de creştere economică puternică peste media europeană”, conform unui comunicat transmis de Consiliul Investitorilor Străini. Potrivit CIF, România se situează în continuare pe ultimul loc în UE în ceea ce priveşte percepţia despre calitatea infrastructurii. “Este vitală o schimbare în privinţa abordării proiectelor de infrastructură; autorităţile ar trebui să ţină cont de următoarele aspecte cheie pentru dezvoltarea acesteia

-Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) are nevoie de un cadru adecvat de guvernanţă corporativă pentru a asigura un management de calitate; totodată, această entitate ar trebui să intre sub incidenţa Legii nr. 111/2016 privind guvernanţa corporativă. În acelaşi timp, sunt importante clarificări cu privire la scopul şi obiectivele CNIR, dar şi desemnarea unităţii care se va ocupa de managementul proiectelor, mai ales că lipsa managementului profesionist şi a expertizei au condus de multe ori la întârzierea proiectelor fără motive întemeiate;

– Extrem de importante şi pertinente pentru proiectele de infrastructură sunt claritatea, ierarhizarea şi schemele de finanţare, nu numai pentru facilitarea dezvoltării unei infrastructuri puternice, ci şi pentru depăşirea blocajelor existente în prezent, care determină întârzieri în desfăşurarea proiectelor. Este necesar un efort comun interinstituţional pentru realizarea acestui lucru

-Definirea clară a criteriilor şi priorităţilor investiţionale ale Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii pe care Guvernul îl înfiinţează;

-Crearea unui cadru coerent pentru noua lege a parteneriatului public-privat, aspect pe care formele anterioare ale legii nu l-au avut;

-Accelerarea absorbţiei fondurilor UE, întrucât aceasta continuă să fie foarte lentă. Fără fondurile UE, va fi aproape imposibil ca proiecte mari de infrastructură să se dezvolte în România”, se arată în comunicatul CIF.

Sursa: capital.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

23 decembrie 1989: Cea mai sângeroasă zi a Revoluției. 40 de soldați veniți să apere Aeroportul Otopeni au fost uciși

Ziarul Unirea

Publicat

în

23 decembrie 1989: Cea mai sângeroasă zi a Revoluției. 40 de soldați veniți să apere Aeroportul Otopeni au fost uciși Soții Ceauşescu au fost arestați pe 22 decembrie 1989 şi toată lumea se aştepta ca revoltele să se încheie, dar sângele a continuat să curgă. În acea zi, România a intrat sub spectrul unei ameninţări […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea