Rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor: Amendament al sindicatelor din învățământ la proiectul legii Deca
Rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor: Amendament al sindicatelor din învățământ la proiectul legii Deca
Sindicatele din Educație solicită ca rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor, potrivit amendamentelor trimise Ministerului Educației.
În documentul obținut de Edupedu.ro se arată că sindicatele vor ca rezultatele evaluărilor sumative standardizate doar să stea la baza realizării planurilor individualizate de învățare.
Art. 96 alin. (6) – „Rezultatele evaluărilor sumative standardizate stau la baza elaborării planurilor individualizate de învăţare, reprezentând criteriu de evaluare a activităţii profesionale a personalului didactic de predare, conform metodologiei specifice, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei”, conform proiectului Deca.
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” sunt de părere că „rezultatele evaluarilor sumative nu pot fi criteriu de evaluare a activitatii profesionale a personalului didactic de predare”, „cu atât mai mult cu cât acestea nu există la toate disciplinele și nici nu se mai dau.”
La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe. Rezultatele obținute de elevi sunt utilizate pentru realizarea unor planuri individuale de învățare, fiind trecute în portofoliul educațional al elevului, potrivit proiectului de lege.
Art. 96 – „(4) La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe, în baza unei metodologii adoptată prin ordin al ministrului educației. Aceste evaluări includ și itemi de literație pentru evaluarea nivelului de alfabetizare funcțională a elevilor. Proba de limbă și comunicare cuprinde, pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă. Rezultatele acestor evaluări contribuie la monitorizarea calității învățării, cu rol reglator la nivel de sistem.
(5) Rezultatele evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.”
Începând cu anul școlar 2027-2028, evaluările și examenele naționale vor fi în integralitate standardizate și administrate în format digital, conform art. 244 alin. (3) lit. (h).
Edupedu.ro a scris că profesorii ar urma să realizeze planuri individualizate de învățare, în funcție de rezultatele evaluărilor, după cum se arată în proiectul de Lege a învățământului preuniversitar. Acestea vor fi un instrument de planificare și monitorizare a învățării la nivelul fiecărui elev, conform sursei citate.
O caracteristică a acestor planuri se referă la faptul că sunt dezvoltate în urma interacțiunii dintre profesor, elev și părinte.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Educaţiei, întrebat dacă şcoala începe luni, 8 septembrie 2025: „Sunt optimist. Le transmit părinţilor să îi ducă pe copii la şcoală”
Ministrul Educaţiei, întrebat dacă şcoala începe luni, 8 septembrie 2025: „Sunt optimist. Le transmit părinţilor să îi ducă pe copii la şcoală” Ministrul Educației, Daniel David i-a îndemnat pe părinți, joi, 4 septembrie 2025, într-o intervenție la Digi24, să îşi ducă luni, 8 septembrie 2025 copiii la şcoală, precizând că este în esenţa profesiei de […]
Mai puţin de jumătate dintre români văd UE cu ochi buni: Ce mai indică un sondaj de opinie realizat în mai 2025
Mai puţin de jumătate dintre români au o imagine pozitivă despre UE Doar 45% dintre români au o imagine pozitivă despre Uniunea Europeană, cu 7 procente sub nivelul UE. 35% au o opinie neutră, puţin peste media UE, iar 19% au o imagine total negativă, relevă datele unui sondaj PE realizat în mai 2025. Potrivit […]
PENSII 2025 | Aproape 4,69 milioane pensionari în România, la finele lunii august 2025: Care era valoarea pensiei medii
Aproape 4,69 milioane pensionari în România, la finele lunii august 2025: Care era valoarea pensiei medii Un număr de 4.689.262 de pensionari era înregistrat în august 2025 în România, cu 4.199 mai puțini comparativ cu luna precedentă, iar pensia medie a fost de 2.770 de lei. Citește și: PENSII 2025 | Care este cuantumul contribuției […]