Rămâi conectat

Actualitate

Rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor: Amendament al sindicatelor din învățământ la proiectul legii Deca

Ioana Oprean

Publicat

în

Rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor: Amendament al sindicatelor din învățământ la proiectul legii Deca

Sindicatele din Educație solicită ca rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor, potrivit amendamentelor trimise Ministerului Educației.

În documentul obținut de Edupedu.ro se arată că sindicatele vor ca rezultatele evaluărilor sumative standardizate doar să stea la baza realizării planurilor individualizate de învățare.

Art. 96 alin. (6) – „Rezultatele evaluărilor sumative standardizate stau la baza elaborării planurilor individualizate de învăţare, reprezentând criteriu de evaluare a activităţii profesionale a personalului didactic de predare, conform metodologiei specifice, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei”, conform proiectului Deca.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” sunt de părere că „rezultatele evaluarilor sumative nu pot fi criteriu de evaluare a activitatii profesionale a personalului didactic de predare”, „cu atât mai mult cu cât acestea nu există la toate disciplinele și nici nu se mai dau.”

La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe. Rezultatele obținute de elevi sunt utilizate pentru realizarea unor planuri individuale de învățare, fiind trecute în portofoliul educațional al elevului, potrivit proiectului de lege.

Art. 96 – „(4) La finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, elevii susțin evaluări naționale scrise, obligatorii, la limbă și comunicare, matematică și științe, în baza unei metodologii adoptată prin ordin al ministrului educației. Aceste evaluări includ și itemi de literație pentru evaluarea nivelului de alfabetizare funcțională a elevilor. Proba de limbă și comunicare cuprinde, pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă. Rezultatele acestor evaluări contribuie la monitorizarea calității învățării, cu rol reglator la nivel de sistem.

(5) Rezultatele evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.”

Începând cu anul școlar 2027-2028, evaluările și examenele naționale vor fi în integralitate standardizate și administrate în format digital, conform art. 244 alin. (3) lit. (h).

Edupedu.ro a scris că profesorii ar urma să realizeze planuri individualizate de învățare, în funcție de rezultatele evaluărilor, după cum se arată în proiectul de Lege a învățământului preuniversitar. Acestea vor fi un instrument de planificare și monitorizare a învățării la nivelul fiecărui elev, conform sursei citate.

O caracteristică a acestor planuri se referă la faptul că sunt dezvoltate în urma interacțiunii dintre profesor, elev și părinte.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

VIDEO | Cseke Attila, în vizită în Alba: Ministerul Dezvoltării are peste 60% grad de absorbție a fondurilor PNRR

Bogdan Ilea

Publicat

în

Cseke Attila, în vizită în Alba: Ministerul Dezvoltării are peste 60% grad de absorbție a fondurilor PNRR Ministerul Dezvoltării este cabinetul cu cel mai mare grad de absorbție a fondurilor din PNRR.  Cseke Attila: Mare parte din finanțările noastre le-am trecut pe finanțare nerambursabilă Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, anunță că Ministerul Dezvoltării este cabinetul cu […]

Citește mai mult

Actualitate

VIDEO | Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, despre programul „Anghel Saligny”: Suntem într-o situație îmbunătățită. Datoriile au scăzut

Bogdan Ilea

Publicat

în

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, despre programul „Anghel Saligny”: Suntem într-o situație îmbunătățită. Datoriile au scăzut Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a declarat marți, în timpul unei vizite în județul Alba, că datoriile din programul „Anghel Saligny” au fost reduse semnificativ, de la 3,7 miliarde de lei la 860 de milioane de lei, ca urmare a mecanismelor […]

Citește mai mult

Actualitate

FOTO | Autostrada A1 Sibiu- Pitești: Avans spectaculos al lucrărilor pe Secțiunea Boița-Cornetu: Cum arată tunelul și viaductele

Ioana Oprean

Publicat

în

Autostrada A1 Sibiu- Pitești: Avans spectaculos al lucrărilor pe Secțiunea Boița-Cornetu: Cum arată tunelul și viaductele Lucrările pe Autostrada A1 Sibiu- Pitești avansează spectaculos la șantierul Secțiunii 2 Boița-Cornetu, potrivit unui anunț publicat pe Facebook de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Acesta a spus că la tunelul Robești, lucrările de forare au ajuns la: 170 […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea