Rămâi conectat

Actualitate

Reclamele pentru mâncăruri de tip fast food, difuzate în timpul programelor pentru copii își ating obiectivul – STUDIU

Ziarul Unirea

Publicat

în

Reclamele pentru mâncăruri de tip fast food care sunt difuzate în timpul programelor pentru cei mici își ating obiectivul, potrivit unui studiu recent al unui grup de cercetători de la Universitatea Dartmouth din Statele Unite, scrie UPI.com. Videoclipurile publicitare determină tot mai mulți copii și familiile lor să vină în restaurantele fast food.  

Fast foodCercetătorii de la Geisel School of Medicine din cadrul Universității Dartmouth au analizat datele din răspunsurile la chestionare ale aproximativ 100 de copii și familiile lor despre obiceiurile acestora privind vizualizarea reclamelor TV și consumul de mâncare fast food, descoperind că există o legătură directă între cele două.

Potrivit răspunsurilor date de părinți, copiii cu vârste cuprinse între 3 și 7 ani care au urmărit reclame pe canalele destinate lor — Nickelodeon, Nicktoons, Cartoon Network sau Disney — au fost mai tentați să le ceară părinților să meargă să mănânce la McDonalds sau la Burger King. Cele două lanțuri de restaurante fast food și-au orientat aproximativ 80% din spațiul publicitar dedicat copiilor spre cele patru rețele de cablu de desene animate menționate.

Cu cât un copil a văzut mai multe reclame TV dedicate mâncării de tip fast food pentru cei mici, cu atât mai numeroase au fost vizitele în familie la restaurantele de tip fast food pentru a consuma acea mâncare cu surprizele aferente, de regulă o jucărie sau un carton cu un personaj dintr-un film pentru copii, potrivit uneia dintre concluziile studiului publicat în revista Journal of Pediatrics.

Mai bine de jumătate dintre copiii chestionați au cerut să meargă la unul dintre cele două lanțuri de restaurante fast food, iar 37% dintre părinții chestionați au recunoscut că au vizitat mai des restaurantele respective după ce copiii văzuseră la televizor reclamele. Tentația era chiar și mai mare pentru copiii care colecționau jucării de la meniurile dedicate acestora de lanțurile fast food.

Numărul total al televizoarelor din locuință și din dormitoarele copiilor și timpul petrecut în timpul zilei în fața televizorului sunt asociate cu o frecvență mai mare a vizitelor familiilor la restaurantele fast food.

Pentru moment, sfatul nostru pentru părinți este să nu își lase copiii să urmărească programe care difuzează reclame, pentru a evita solicitările celor mici de a merge să mănânce în restaurantele fast food, a spus Jennifer Emond, coordonatoarea studiului.

Sursa Agerpres


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

2.000 de profesori vor picheta Guvernul și sediile partidelor: Demersuri și pentru păstrarea burselor. Anunțul sindicatelor

Ziarul Unirea

Publicat

în

2.000 de profesori vor picheta Guvernul și sediile partidelor: Demersuri și pentru păstrarea burselor. Anunțul sindicatelor Sindicatele din învățământul preuniversitar vor organiza proteste la mjlocul lunii următoare și vor picheta sediul Guvernului. Sute de protestatari își vor manifesta nemulțumirea și în fața sediilor partidelor din coaliția de guvernare. Vor fi patru zile de protest, organizate […]

Citește mai mult

Actualitate

Facturi la gaz mai SCUMPE de la 1 iulie 2025: ANRE anunță noile tarife de distribuție a gazelor naturale

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Facturi la gaz mai SCUMPE de la 1 iulie 2025: ANRE anunță noile tarife de distribuție a gazelor naturale Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a actualizat noile tarife reglementate de distribuţie a gazelor naturale, aplicabile de la 1 iulie 2025, acestea fiind, în medie, cu 0,005 lei/kWh mai mari decât cele practicate […]

Citește mai mult

Actualitate

Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază, prelungită cu 3 luni, până la sfârșitul lui septembrie 2025. Lista produselor incluse

Ziarul Unirea

Publicat

în

Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază, prelungită cu 3 luni, până la sfârșitul lui septembrie 2025. Lista produselor incluse Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază va fi prelungită cu 3 luni, au declarat în exclusivitate pentru Observator surse politice. Măsura expira la final de iunie, aşa că Guvernul va adopta astăzi în şedinţă […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea