Reclamele pentru mâncăruri de tip fast food, difuzate în timpul programelor pentru copii își ating obiectivul – STUDIU
Reclamele pentru mâncăruri de tip fast food care sunt difuzate în timpul programelor pentru cei mici își ating obiectivul, potrivit unui studiu recent al unui grup de cercetători de la Universitatea Dartmouth din Statele Unite, scrie UPI.com. Videoclipurile publicitare determină tot mai mulți copii și familiile lor să vină în restaurantele fast food.
Cercetătorii de la Geisel School of Medicine din cadrul Universității Dartmouth au analizat datele din răspunsurile la chestionare ale aproximativ 100 de copii și familiile lor despre obiceiurile acestora privind vizualizarea reclamelor TV și consumul de mâncare fast food, descoperind că există o legătură directă între cele două.
Potrivit răspunsurilor date de părinți, copiii cu vârste cuprinse între 3 și 7 ani care au urmărit reclame pe canalele destinate lor — Nickelodeon, Nicktoons, Cartoon Network sau Disney — au fost mai tentați să le ceară părinților să meargă să mănânce la McDonalds sau la Burger King. Cele două lanțuri de restaurante fast food și-au orientat aproximativ 80% din spațiul publicitar dedicat copiilor spre cele patru rețele de cablu de desene animate menționate.
Cu cât un copil a văzut mai multe reclame TV dedicate mâncării de tip fast food pentru cei mici, cu atât mai numeroase au fost vizitele în familie la restaurantele de tip fast food pentru a consuma acea mâncare cu surprizele aferente, de regulă o jucărie sau un carton cu un personaj dintr-un film pentru copii, potrivit uneia dintre concluziile studiului publicat în revista Journal of Pediatrics.
Mai bine de jumătate dintre copiii chestionați au cerut să meargă la unul dintre cele două lanțuri de restaurante fast food, iar 37% dintre părinții chestionați au recunoscut că au vizitat mai des restaurantele respective după ce copiii văzuseră la televizor reclamele. Tentația era chiar și mai mare pentru copiii care colecționau jucării de la meniurile dedicate acestora de lanțurile fast food.
Numărul total al televizoarelor din locuință și din dormitoarele copiilor și timpul petrecut în timpul zilei în fața televizorului sunt asociate cu o frecvență mai mare a vizitelor familiilor la restaurantele fast food.
Pentru moment, sfatul nostru pentru părinți este să nu își lase copiii să urmărească programe care difuzează reclame, pentru a evita solicitările celor mici de a merge să mănânce în restaurantele fast food, a spus Jennifer Emond, coordonatoarea studiului.
Sursa Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Perseide 2025 | Cel mai spectaculos eveniment cosmic al verii va putea fi admirat săptămâna viitoare. Când atinge punctul maxim ploaia de stele
Perseide 2025 | Cel mai spectaculos eveniment cosmic al verii poate fi admirat săptămâna viitoare. Ploaia de stele va atinge punctul maxim în 12 august Meteorii Perseide pot fi observați în nopţile de 11 spre 12 august şi 12 spre 13 august 2025, informează Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”. Maximul va fi în ziua de […]
Introducerea tichetelor de masă în baza de calcul pentru CASS scade valoarea salariului minim net? Ce rezultă din calcule
Introducerea tichetelor de masă, din 1 ianuarie 2025, în baza de calcul pentru CASS scade valoarea salariului minim net? Ce rezultă din calcule De la 1 ianuarie 2025, conform Hotărârii de Guvern nr. 1506/2024, salariul minim brut pe economie a crescut, la suma de 4050 lei/lună. Conform Legii nr. 227/2015 (Codul Fiscal), modificările făcute au […]
Toate administrațiile statului, vizate de pachetul doi de măsuri de austeritate. Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei anunță reforme radicale
Toate administrațiile statului sunt vizate de pachetul al doilea de măsuri de austeritate. Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei anunță reforme radicale Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a transmis că urmează schimbări majore pe domeniul administrativ. Conform afirmațiilor: „Toate modificările vin în sprijinul primarilor și se referă la reforma administrativă, cuprinse în pachetul doi, […]