Reclamele pentru mâncăruri de tip fast food, difuzate în timpul programelor pentru copii își ating obiectivul – STUDIU
Reclamele pentru mâncăruri de tip fast food care sunt difuzate în timpul programelor pentru cei mici își ating obiectivul, potrivit unui studiu recent al unui grup de cercetători de la Universitatea Dartmouth din Statele Unite, scrie UPI.com. Videoclipurile publicitare determină tot mai mulți copii și familiile lor să vină în restaurantele fast food.
Cercetătorii de la Geisel School of Medicine din cadrul Universității Dartmouth au analizat datele din răspunsurile la chestionare ale aproximativ 100 de copii și familiile lor despre obiceiurile acestora privind vizualizarea reclamelor TV și consumul de mâncare fast food, descoperind că există o legătură directă între cele două.
Potrivit răspunsurilor date de părinți, copiii cu vârste cuprinse între 3 și 7 ani care au urmărit reclame pe canalele destinate lor — Nickelodeon, Nicktoons, Cartoon Network sau Disney — au fost mai tentați să le ceară părinților să meargă să mănânce la McDonalds sau la Burger King. Cele două lanțuri de restaurante fast food și-au orientat aproximativ 80% din spațiul publicitar dedicat copiilor spre cele patru rețele de cablu de desene animate menționate.
Cu cât un copil a văzut mai multe reclame TV dedicate mâncării de tip fast food pentru cei mici, cu atât mai numeroase au fost vizitele în familie la restaurantele de tip fast food pentru a consuma acea mâncare cu surprizele aferente, de regulă o jucărie sau un carton cu un personaj dintr-un film pentru copii, potrivit uneia dintre concluziile studiului publicat în revista Journal of Pediatrics.
Mai bine de jumătate dintre copiii chestionați au cerut să meargă la unul dintre cele două lanțuri de restaurante fast food, iar 37% dintre părinții chestionați au recunoscut că au vizitat mai des restaurantele respective după ce copiii văzuseră la televizor reclamele. Tentația era chiar și mai mare pentru copiii care colecționau jucării de la meniurile dedicate acestora de lanțurile fast food.
Numărul total al televizoarelor din locuință și din dormitoarele copiilor și timpul petrecut în timpul zilei în fața televizorului sunt asociate cu o frecvență mai mare a vizitelor familiilor la restaurantele fast food.
Pentru moment, sfatul nostru pentru părinți este să nu își lase copiii să urmărească programe care difuzează reclame, pentru a evita solicitările celor mici de a merge să mănânce în restaurantele fast food, a spus Jennifer Emond, coordonatoarea studiului.
Sursa Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA în România în luna martie 2025: Prognoza meteo indică o trecere de la ger la temperaturi de primăvară în următoarele 4 săptămâni
Cum va fi VREMEA în România în luna martie 2025: Prognoza meteo indică o trecere de la ger la temperaturi de primăvară în următoarele 4 săptămâni Meteorologii ANM au anunțat că săptămâna 24 februarie – 3 martie va fi ultima cu temperaturi mai scăzute decât cele obișnuite în România, urmând ca în următoarele trei săptămâni […]