Propunere legislativă pentru a împiedica vânzarea autotutismelor cu kilometrajul dat înapoi. Nouă obligativitate pentru proprietarii de mașini
Propunere legislativă pentru a împiedica vânzarea autotutismelor cu kilometrajul dat înapoi. Nouă obligativitate pentru proprietarii de mașini
Noi obligații pot fi aduse printr-un proiect de lege, celor ca vând mașinile proprietate personală.
Conform expunerii de motive a noii propuneri legislative, se vor stabili anumite prevederi referitoare Ia certificarea istoricului vehiculelor rutiere utilizate în vederea înmatriculării acestora în România.
Propunerea vizează, în special, stoparea practicii de a comercializa autoturisme care au kilometrajul dat înapoi.
Astfel, Registrul Auto Român (RAR) va infiinţa şi va gestiona registrul electronic privind evidenţa citirilor odometrelor autovehiculelor din România. Acest registru este constituit din informaţiile culese de RAR cu ocazia prestaţiilor efectuate direct asupra autovehiculelor şi cu ocazia supunerii autovehiculelor inspecţiei tehnice periodice în cadrul staţiilor autorizate de ITP.
De asemenea, registrul va conţine informaţiile transmise RAR-ului de către operatorii economici autorizaţi care desfăşoară activităţi de reparaţii, întreţinere şi reglări funcţionale ale vehiculelor rutiere precum şi activităţi de modificări constructive şi reconstrucţia vehiculelor rutiere.
Propunerea de act normativ prevede că orice înlocuire a odometrului unui vehicul cu un altul cu un kilometraj mai mic să fie considerată un act de fraudă în cazul în care aceasta nu este înregistrată şi transmisă corespunzător către RAR.
Vor fl astfel evitate vânzările de automobile care au dispozitive de măsurare a distanţei parcurse modificate. Prin intermediul unei aplicaţii informatice specifice furnizate de către RAR, operatorii economici autorizaţi care desfăşoară activităţi de reparaţii, întreţinere şi reglări funcţionale ale vehiculelor rutiere precum şi activităţi de modificări constructive şi reconstrucţia vehiculelor rutiere sunt obligaţi să citească şi transmită către RAR informaţii legate de numărul de identificare/seria de şasiu şi valoarea indicaţiei odometrului din dotare pentru autovehiculul supus prestaţiei în cauza, indiferent de tipul acesteia.
Astfel, propunerea legislativă vizează eliberarea, la cerere, deţinătorilor de autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult 5 locuri pe scaune un certificat denumit „RAR Auto-Pass” care conţine informaţii cu privire la istoricul citirii odometrului existent în registrul electronic, implicarea autovehiculului într-un eveniment care a produs avarii grave la mecanismul de direcţie, instalaţia de frânare sau la structura de rezistenţă a caroseriei ori a şasiului precum şi Ia neprezentarea vehiculului în cadrul unei campanii de rechemare a vehiculelor care au fost deja înmatriculate, înregistrate sau puse în comercializare.
Așadar, la vânzarea unui vehicul deja înmatriculat în România, vânzătorul furnizează cumpărătorului un certificat „RAR Auto-Pass” valabil, pentru vehiculul supus vânzării, care se constituie în anexă la formularul tipizat „Contractul de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport” model 2016 ITL 054 prevăzut in Anexa nr.2 Ia Ordinul 1069/2016.
Domeniul de aplicare al certificatului „RAR Auto-Pass” poate fi extins şi la alte categorii de vehicule prin ordin al ministru.
Documentul mai specifică și faptul că punerea în circulaţie a autovehiculelor cu odometrul defect constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o Iună Ia un an sau cu amendă, dacă fapta nu constituie o infracţiune mai gravă.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Codul Rutier 2025: Plata amenzii, noua condiție pentru recuperarea mai rapidă a permisului de conducere suspendat
Codul Rutier 2025: Plata amenzii, noua condiție pentru recuperarea mai rapidă a permisului de conducere suspendat O noua regulă pentru șoferii care doresc să-și recupereze mai repede permisul suspendat. Nu mai este suficient testul grilă, trebuie să plătească și amenda. Legea a fost adoptată de parlament cu o condiție nouă clară: fără plata amenzii, nimeni […]
Care este diferența dintre ,,data durabilității minimale” și ,,data limită de consum” pentru produsele alimentare
Care este diferența dintre ,,data durabilității minimale” și ,,data limită de consum” pentru produsele alimentare Ideea ca un aliment este automat periculos după data expirării nu este întotdeuna corectă. Informațiile aflate pe eticheta produselor alimentare pot fi ambigue, iar termenii precum „dată a durabilității minimale” sau „dată limită de consum” pot fi confuzi pentru consumatori. […]
PENSII 2025: Numărul beneficiarilor de indemnizație socială pentru pensionari, în creștere
Pensii 2025: Numărul beneficiarilor de indemnizație socială pentru pensionari, în creștere Numărul total al beneficiarilor de indemnizație socială pentru pensionari a fost, în aprilie 2025, de 914.741 persoane, cu 7.129 mai mare în comparație cu luna precedentă, conform datelor centralizate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), consultate de Agerpres. Dintre aceștia, 828.358 erau pensionari […]