Proiectul „FEARS”: Parteneriat între 7 ţări europene la care a participat şi un grup de cadre didactice din Alba Iulia
În perioada 5-9 octombrie 2013 a avut loc prima mobilitate din cadrul proiectului „FEARS” , finanțat de Comisia Europeană prin Programul Lifelong Learning, Programul COMENIUS, Acțiunea Parteneriat multilateral. Întâlnirea s-a desfășurat în Bursa, Turcia. La această mobilitate a participat un grup de cadre didactice de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluziva Alba Iulia, alcătuit din profesorii Teodora Cimpean – coordonatorul proiectului la nivelul şcolii, Monica Paul, Anca Enyedi, Sorin Petropulos, Cosmina Florea şi Daniela Cristian.
Proiectul „FEARS”, inedit si ambiţios, reprezintă un parteneriat între 7 ţări europene: Turcia, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Italia, Croaţia şi România şi are printre obiective stabilirea de relaţii interpersonale, socializare, dezvoltarea capacităţii de comunicare în limba engleza ca limbă de comunicare oficială a proiectului.
Prima întâlnire, piatra de temelie a acestui proiect, a fost organizată de echipa turcă la Şcoala „Urunlu Ilkokulu” cu clasele I-VIII din Nilufer-Bursa. În cadrul acestei mobilităţi, după o primire extraordinar de călduroasa, şi ospitaliera, s-a vizitat şcoala parteneră, s-a asistat la deschiderea oficială a proiectului, s-au organizat activităţi comune, manifestări la care au luat parte directorii unităţii şcolare gazde, reprezentantul Ministerului Educaţiei din Turcia, reprezentanţi ai primăriei din Bursa, precum şi alţi reprezentaţi ai autorităţilor locale din Bursa.
S-a discutat despre sistemele de învăţământ europene, s-au prezentat instituţiile partenere, s-au stabilit datele următoarelor mobilităţi precum şi derularea activităţilor din primul an. Au fost definite rolurile şi sarcinile fiecărui partener în cadrul proiectului, a fost discutat planul de activitate si au fost dezvoltate proceduri de evaluare, de diseminare şi valorizare a rezultatelor proiectului. S-a acordat atenţie deosebită impactului pe care îl va avea proiectul asupra elevilor, instituţiei, comunităţii. Pe lângă activităţile legate de proiect, gazdele au propus şi un program foarte variat şi interesant, de vizitare a nenumăratelor obiective turistice din Istanbul si Bursa, precum şi numeroasele bazaruri cu dulciuri, mirodenii si suveniruri.
Echipa de proiect din Romania a trăit o experienţă deosebită, bucurându-se de ospitalitatea gazdelor, de amabilitatea acestora şi, nu în ultimul rând , de admiraţia şi respectul lor. Școala parteneră din Turcia a ridicat standardul de profesionalism la cote foarte înalte, ceea ce va determina ca, pe durata desfăşurării întregului proiect, fiecare mobilitate să fie organizată cu seriozitate și respect.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Bacalaureat 2025 | Probele de competențe încep luni, 27 ianuarie: Reguli noi pentru elevi în sala de examen. Calendarul complet al examenului
Bacalaureat 2025 | Probele de competențe încep luni, 27 ianuarie: Reguli noi pentru elevi în sala de examen. Calendarul complet al examenului Examenul de Bacalaureat 2025 începe pe data de 27 ianuarie 2025, cu probele de competențe. Este prima dată când elevii din clasele a XII-a și a XIII-a susțin în timpul anului școlar probele […]