Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Actualitate

Proiectul „FEARS”: Parteneriat între 7 ţări europene la care a participat şi un grup de cadre didactice din Alba Iulia

Dragoş Suciu

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

În perioada  5-9 octombrie 2013 a avut loc prima mobilitate din cadrul proiectului „FEARS” , finanțat de Comisia Europeană prin Programul Lifelong Learning, Programul COMENIUS, Acțiunea Parteneriat multilateral. Întâlnirea s-a desfășurat în Bursa, Turcia. La această mobilitate a participat un grup de cadre didactice de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluziva Alba Iulia, alcătuit din  profesorii Teodora Cimpean – coordonatorul proiectului la nivelul şcolii, Monica Paul, Anca Enyedi, Sorin Petropulos, Cosmina Florea şi Daniela Cristian. 

Proiectul „FEARS”, inedit si ambiţios, reprezintă un parteneriat între 7 ţări europene: Turcia, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Italia, Croaţia şi România şi are printre obiective stabilirea de relaţii interpersonale, socializare, dezvoltarea capacităţii de comunicare în limba engleza ca  limbă de comunicare oficială a proiectului.

Prima întâlnire, piatra de temelie a acestui proiect, a fost organizată de echipa turcă la Şcoala „Urunlu Ilkokulu” cu clasele I-VIII din Nilufer-Bursa. În cadrul acestei mobilităţi, după o primire extraordinar de călduroasa, şi  ospitaliera,  s-a vizitat şcoala parteneră, s-a asistat la deschiderea oficială a proiectului, s-au organizat activităţi comune,  manifestări la care au luat parte directorii unităţii şcolare gazde, reprezentantul Ministerului Educaţiei din Turcia, reprezentanţi ai primăriei  din Bursa, precum şi alţi reprezentaţi ai autorităţilor locale din Bursa.

S-a discutat despre sistemele de învăţământ europene, s-au prezentat instituţiile partenere, s-au stabilit datele următoarelor mobilităţi precum şi derularea activităţilor din primul an. Au fost definite rolurile şi sarcinile fiecărui partener în cadrul proiectului, a fost discutat planul de activitate si au fost dezvoltate proceduri de evaluare, de diseminare şi valorizare a rezultatelor proiectului. S-a acordat atenţie deosebită impactului pe care îl va avea proiectul asupra elevilor, instituţiei, comunităţii. Pe lângă activităţile legate de proiect, gazdele au propus şi un program foarte variat şi interesant, de vizitare a nenumăratelor obiective turistice din Istanbul si Bursa, precum şi numeroasele bazaruri cu dulciuri, mirodenii si suveniruri.

 Echipa de proiect din Romania a trăit o experienţă deosebită, bucurându-se de ospitalitatea gazdelor, de amabilitatea acestora şi, nu în ultimul rând , de admiraţia şi respectul lor. Școala parteneră din Turcia a ridicat standardul de profesionalism la cote foarte înalte, ceea ce va determina ca, pe durata desfăşurării întregului  proiect, fiecare mobilitate să fie organizată cu seriozitate și respect.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Tichete Paşte 2024: Câți bani pot primi angajații, în plus, de sărbătorile pascale

Ziarul Unirea

Publicat

în

Tichete Paşte 2024: Câți bani pot primi angajații, în plus, de sărbătorile pascale Chiar dacă bonusurile de Paşte nu sunt atât de populare ca primele de Crăciun, perioadă care coincide cu bilanţul unui an, există diverse forme de recompensare a angajaţilor care nu încarcă fiscal angajatorul. Cadoul în numerar de 300 lei este asimilat veniturilor […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea