Proiect pilot: Persoanele fizice vor putea comunica non-stop cu inspectorii ANAF prin sistemul electronic ”Spațiu privat virtual”
Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) cu privire la propria situație fiscală, prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual”, oferit de sistemul informatic al Ministerului Finanțelor Publice (MFP), potrivit unui document publicat, marți, în Monitorul Oficial.
Serviciile de comunicare electronică puse la dispoziție de ANAF vor fi disponibile în mod gratuit, 24 de ore din 24.
Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regasesc în Ordinul ministrului Finanțelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între ANAF și persoanele fizice. Documentul va face parte din legislația secundară necesară pentru punerea în aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/ 2014, care stabilesc premisele comunicării în format electronic între contribuabil și autoritățile fiscale.
„Mi-am propus să promovăm o nouă abordare în relația contribuabilului cu administrația fiscală, bazată pe flexibilitate si deschidere instituțională. Măsurile incluse în proiectul de ordin contribuie la creșterea gradului de informatizare a activităților desfășurate de organele fiscale și încurajează contribuabilii să depună la ANAF documente prin mijloace electronice„, a declarat ministrul Finanțelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
Într-o primă etapă, serviciul ”Spațiul privat virtual” va fi disponibil în sistem pilot începând cu luna septembrie 2014, până la sfârșitul anului, pentru anumite documente și informații destinate contribuabililor persoane fizice, cu domiciliul fiscal în București și în județul Ilfov, urmând să se extindă și să fie disponibil pentru contribuabilii din toate județele țării.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Dragoș Petrescu, membru în boardul Concordia: „Scumpirea TVA va aduce un dezastru în industria ospitalității”
Dragoș Petrescu, membru în boardul Concordia: „Scumpirea TVA va aduce un dezastru în industria ospitalității” „Scumpirea TVA va aduce un dezastru în industria ospitalității”, atrage atenția Dragoș Petrescu, antreprenor, membru în Consiliul Director al Romanian Business Leaders și în boardul Concordia. Citește și: Peste 50.000 de oameni concediați dacă se va majora TVA în HoReCa: […]
Peste 50.000 de oameni concediați dacă se va majora TVA în HoReCa: 30% din firmele din industria ospitalității riscă să se închidă. Măsurile Guvernului, efecte dramatice în România
Peste 50.000 de oameni concediați dacă se va majora TVA în HoReCa: 30% din firmele din industria ospitalității riscă să se închidă. Măsurile Guvernului, efecte dramatice în România Peste 50.000 de oameni vor fi concediați dacă se va majora TVA în HoReCa și 30% din firme riscă să se închidă, avertizează industria ospitalității, argumentând că […]
Schimbări controversate în Sănătate: Reducere masivă a paturilor de spitalizare, medici plătiți după performanță, CASS pentru toate concediile medicale, printre măsuri
Schimbări controversate în Sănătate: Reducere masivă a paturilor de spitalizare, medici plătiți după performanță, CASS pentru toate concediile medicale, printre măsuri Noul Guvern plănuiește schimbări controversate în sistemul de sănătate, cu reducerea cu peste 20% a paturilor de spitalizare continuă până în 2030 și introducerea plății pe performanță pentru medici. Conform planului de reforme, spitalele […]