Rămâi conectat

Curier Județean

Primăria Alba Iulia se pregătește pentru iarna 2024 – 2025, în regim de urgență: Negociere directă pentru salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Primăria Alba Iulia se pregătește pentru iarna 2024 – 2025, în regim de urgență: Negociere directă pentru salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii

Proiectul de hotărâre privind aprobarea atribuirii, prin negociere directă, fără publicare prealabilă a unui anunț de participare pentru delegarea serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în municipiul Alba Iulia, ca procedură de urgență, conform prevederilor art. 104, alic(1), litera (c) din Legea nr. 98/2016 și a documentației de atribuire aferentă – a fost publicat în 5 noiembrie 2024 în Monitorul Oficial Local.

Citește și: Costuri de peste 6 milioane de euro pentru salubrizare stradală și deszăpezire. Primăria Alba Iulia a lansat licitația în SEAP

Proiectul de Hotărâre în forma propusă de inițiatorul Gabriel Codru Pleșa, primar al municipiului Alba Iulia, publicat în Monitorul Oficial Local la data de 4 noiembrie 2024, va fi supus votului consilierilor locali în data de 15 noiembrie 2024:

Art. 1 – Se aprobă, până la finalizarea procedurii de atribuire prin concesiune a serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în municipiul Alba Iulia, dar nu mai mult de doi ani, derularea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare pentru delegarea serviciului, prin contract de prestări servicii, ca procedură de urgență, conform prevederilor art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr.98/2016.

Art. 2 – Serviciul monitorizare zone verzi, salubrizare și toalete publice și Serviciul Achiziții Publice din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia vor duce la îndeplinire sarcinile din prezenta hotărâre.

Art. 3 – Prezenta hotărâre poate fi contestată în condițiile prevăzute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 4 – Prezenta hotărâre se comunică

– Primarului municipiului Alba Iulia

– Instituției Prefectului – județul Alba

– Serviciul monitorizare zone verzi, salubrizare și toalete publice

– Serviciul Achiziții publice.

Raport de specialitate privind aprobarea derulării procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare pentru delegarea serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de ingheț în municipiul Alba Iulia, ca procedură de urgență, conform prevederilor art. 104, alin (1), litera (c) din Legea nr. 98/2016

1. Cadrul legislativ

1. Prevederile art. 104 alin. (1), lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;

2. Prevederile art. 8 alin. (3) lit. i) și art. 22 alin. (4) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Prevederile art. 6 alin. (1) lit. h) din Legea serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 111/2007 privind aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor;

5. Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 112/2007 privind aprobarea Contractului-cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localităţilor.

Prin proiectul de hotărâre supus spre aprobare Consiliului Local al municipiului Alba Iulia, se propune aprobarea derulării procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare pentru delegarea serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de ingheț în municipiul Alba Iulia, ca procedură de urgență, conform prevederilor art. 104, alin (1), litera (c) din Legea nr. 98/2016.

În prezent documentația de atribuire aferentă procedurii de atribuire privind „Delegarea prin concesiune a serviciului public de salubrizare stradala, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț si deszapezire in municipiul Alba Iulia” este contestată iar procedura este suspendată până la primirea unui răspuns din partea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor.

Anunțul de concesionare a serviciului public a fost publicat în SEAP cu nr. PC1002810/10.09.2024.

Activitațile enumerate mai sus, părți componente în cadrul serviciului public de salubrizare a localităților, s-au desfășurat în baza contractului de delegare a gestiunii prin concesiune nr. 95547 / 03.10.2018 încheiat cu S.C. Polaris M Holding S.R.L., contract care s-a încheiat în data de 10.09.2024. Prin urmare, Consiliul Local a adoptat HCL 317/09.09.2024, prin care a obligat operatorul S.C.Polaris M Holding S.R.L. să continue, pentru 90 zile, asigurarea serviciului public de salubrizare stradală și deszăpezire în municipiul Alba Iulia. Această masură s-a luat in baza Legii servicilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 conform art. 1(4) lit. “d”. ale art. 2 lit “v” si ale art. 33(3) și nu mai poate fi prelungită, . Această perioadă se incheie in data de 09.12.2024.

Astfel că începând cu data de 10.12.2024, în municipiul Alba Iulia devine imperios necesară continuarea prestării activităților specifice serviciului public de salubrizare stradala, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț si deszăpezire.

Pentru inceperea procedurii de achizitie privind incheierea unui nou contract de delegarea gestiunii prin concesiune a serviciului public de salubrizare stradala, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în municipiul Alba Iulia, au fost adoptate urmatoarele hotarari ale consiliului local :

  • HCL 187/2024 privind aprobarea Contractului – cadru și a Caietului de sarcini privind delegarea gestiunii prin concesiune a Serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în Municipiul Alba Iulia
  •  HCL 188/2024 privind aprobarea Studiului de Oportunitate și a Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în Municipiul Alba Iulia
  •  Caietul de sarcini

Caietul de sarcini s-a intocmit in concordanta cu necesitatile obiective ale consiliilor locale si cu respectarea Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare si stabileste nivelurile de calitate si conditiile tehnice necesare functionarii acestui serviciu.

Serviciile prezentate sunt componente ale serviciilor publice de salubrizare a localităților și se organizează în scopul satisfacerii nevoilor cetățenilor, ale instituțiilor publice, unităților de învățământ, etc., de pe raza Municipiului Alba Iulia.

Caietul de sarcini a fost elaborat spre servi drept documentatie tehnica si de referinta in vederea desfasurarii in conditii optime a serviciului.

Caietul de sarcini contine specificatiile tehnice care definesc caracteristicile referitoare la nivelul calitativ, tehnic si de performanta, siguranta in exploatare, protectia muncii, prevenirea si stingerea incendiilor, protectia mediului, sisteme de asigurarea calitatii, terminologie care trebuie respectate pe parcursul prestarii serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în municipiul Alba Iulia. De asemenea, contine specificatii tehnice care se refera la verificarea, inspectia si conditiile de receptie a serviciilor.

Tinand cont de faptul ca :

1. Serviciul public de salubrizare a localităţilor face parte din sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice şi se desfăşoară sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale ori ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară, în scopul salubrizării localităţilor.

2. Serviciul public de salubrizare a localităţilor se organizează pentru satisfacerea nevoilor comunităţilor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale si are caracter permanent. Apreciem că situația prezentată impune luarea măsurilor, în regim de urgență, pentru asigurarea continuității serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț și deszăpezire în municipiul Alba Iulia.

Durata contractului de prestări servicii va fi de 24 luni sau până la finalizarea procedurii de achiziție privind incheierea unui nou contract avand ca scop „Delegarea prin concesiune a serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț și deszăpezire în municipiul Alba Iulia”.

În concluzie, vă propunem, prin prezentul proiect de hotărâre, aprobarea derulării procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare pentru delegarea serviciului public de salubrizare stradală, curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de ingheț în municipiul Alba Iulia, ca procedură de urgență, conform prevederilor art. 104, alin (1), litera (c) din Legea nr. 98/2016.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

20-21 decembrie 2024 | Amenzi de peste 32.000 lei date de polițiștii și jandarmii din Alba în ultimele 48 de ore: Sute de mașini și de persoane verificate prin intermediul aplicației eDAC

Ziarul Unirea

Publicat

în

20-21 decembrie 2024 | Amenzi de peste 32.000 lei date de polițiștii și jandarmii din Alba în ultimele 48 de ore: Sute de mașini și de persoane verificate prin intermediul aplicației eDAC În ultimele 48 de ore, polițiștii și jandarmii din județul Alba au continuat acțiunile, în sistem integrat, pentru combaterea faptelor de natură penală […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea