Rămâi conectat

Ştirea zilei

Podul de pe DN74, de la Roșia Montană, distrus de inundațiile din iulie va fi reparat: Undă verde din partea APM Alba

Ziarul Unirea

Publicat

în

Podul de pe DN74, de la Roșia Montană, distrus de inundațiile din iulie va fi reparat: Undă verde din partea APM Alba

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a dat undă verde pentru proiectul „Stoparea efectelor calamităților, repararea podului de pe DN74A km 5+013, propus a fi amplasat în localitatea Cărpiniș, comuna Roșia Montană”.

Podul din localitatea Cărpiniș, pe Drumul Național 74, dintre Abrud și Câmpeni, va fi reparat. Acesta a fost distrus parțial de viitura din iulie, momentan circulația rutieră desfășurându-se pe o singură bandă.

Valoarea estimată a investiției în faza curentă de proiectare este de 763.935 lei, fără TVA, iar perioada de implementare a proiectului este de 8 luni.

Urmare a fenomenelor meteorologice-hidrologice din perioada 15-16 iulie 202, au rezultat inundații, viituri și alunecări de taluze pe drumul național DN74A km 0+000-10+595 pe raza UAT Abrud, Roșia Montană și Câmpeni, pe raza județului Alba.

Administratorul a comandat o Expertiză Tehnică în iulie 2021, prin care s-a efectuat o evaluare a situației existente urmate a calamităților și de stabilire a stării tehnice actuale și cuzele care au dus la apariția degradărilor, precum și măsurile necesare în vederea aducerii la parametrii de confort și siguranță în exloatare pe tronsonul afectat. Pentru podul de la poziția kilometrică 5+013 expertul tehnic a recomandat realizarea unui pod nou pe amplasamentul celui existent.

Fundațiile/elevațiile podului sunt realizate parțial din moloane de piatră degradate parțial. S-a observat că fundațiile/racordările cu terasamentele sunt subspălate și degradate. Podul existent a fost prelungit în trecut cu cca. 4,00m cu grinzi pe fundații și elevații din beton. Albia este parțial obturată cu pietre și arbori. S-au produs degradări semnificative și la malurile din amonte pe cca. 50m și în aval pe cca. 30m.

Soluțiile:

Se va executa un pod nou dimensionat la convoi LM1, conform SR EN 1991-2/2004, cu asigurarea gabaritul podului de 11,30m, compus din două benzi de circulație de 3,90m, două trotuare de 1,50m din care 0,50m destinat parapetuelui direcțional H4b și două grinzi parapete de 0,25m pentru dispunerea parapetului pietonal metalic.

Suprastructura este alcătuită din grinzi prefabricate cu corzi aderențe 16 bucăți în secțiune ce vor conlucra între ele prin intermediul unei plăci de suprabetonare de 20 cm în ax din beton C35/45 și armătură BST500. Peste placă de suprabetonare se va realiza o hidroziolație performantă și calea de rulare (4+5cm) BAP16.

Din punct de vedere al siguranței podul este echipat cu parapete metalic de protecție tip H4b și parapete pietonal tip mâna curentă.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Profesorul ASE, Cristian Păun demontează mitul absenței suvernanismului în România: „De aia suntem coada Europei și a lumii civilizate când vine vorba de prosperitate”

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Profesorul ASE, Cristian Păun demontează mitul absenței suvernanismului în România: „De aia suntem coada Europei și a lumii civilizate când vine vorba de prosperitate” Cristian Păun, profesor al Academiei de Studii Economice București, originar din județul Alba, demontează mitul absenței suvernismului în România, într-o nouă intervenție publică presărată, precum îi este obiceiul, cu argumente solide. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea