Rămâi conectat

Actualitate

Peste 4 milioane de euro alocați pentru 407 km de autostrăzi și drumuri expres. Planul de Relansare Economică a guvernului Orban

Ioana Oprean

Publicat

în

Peste 4 milioane de euro alocați pentru 407 km de autostrăzi și drumuri expres. Planul de Relansare Economică a guvernului Orban

Astăzi, 1 iulie, guvernul Orban va prezenta Planul Național de Investiții și Relansare Economică, ce stă la baza următoarelor politici economice și administrative. Evenimentul de lansare va avea loc la ora 18:00, la care va participa și președintele Klaus Iohannis.

Potrivit documentului, peste 407 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, în valoare de 4,3 miliarde de euro, ar urma să fie finalizate în următorii ani în România, în timp ce, pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene, vor fi demarate lucrări la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 – 2030.

Festivalul Roman Apulum 2025

Pe segmentul rutier, se are în vedere finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare, în lungime de 407,3 km de autostrăzi şi drumuri expres, pe rutele: Sibiu – Piteşti (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Piteşti, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borş), Sebeş – Turda, A0: Inelul de Sud Bucureşti, Varianta de Ocolire Bacău şi Podul peste Dunăre de la Brăila.

De asemenea, pentru conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan-europene se vor demara lucrări la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 – 2030, la un cost estimat de 31 miliarde de euro. Tronsoanele vizate sunt: Sibiu – Piteşti (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădăşelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni, A3: Ploieşti – Comarnic – Braşov, A7: Ploieşti- Suceava – Siret, A0: Inelul de Nord Bucureşti; Bucureşti – Alexandria – Craiova – Lugoj, Buzău/Focşani – Brăila – Galaţi, Măcin – Tulcea – Constanţa; Transregio Gilău – Cluj Napoca – Apahida.

În ceea ce priveşte sectorul feroviar, planurile autorităţilor arată investiţii în circa 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde de euro. În acest sens, se urmăreşte finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulaţia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.

Totodată, lista de proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate cuprinde: Ploieşti – Suceava – Dărmăneşti, Bucureşti – Craiova – Timişoara – Arad, Suceava – Cluj Napoca, Buzău – Feteşti, Port Constanţa – Palas, Predeal – Braşov, Centura feroviară a Municipiului Bucureşti, Cluj Napoca – Episcopia Bihor, precum şi trenul metropolitan Nădăşelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonţida.

Potrivit sursei citate, la nivel metropolitan, datele cuprinse în PNIRE amintesc de dezvoltarea în Bucureşti a noilor magistrale de metrou şi extinderea celor existente, fără a fi menţionat un termen de finalizare, respectiv: încheiere tronson M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani şi Berceni – Linia de Centură Sud.

În acelaşi timp, Planul de Relansare Economică prevede şi lucrări la metroul din Cluj Napoca, pentru Magistrala: Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca.

Pe de altă parte, în sectorul naval sunt anunţate investiţii totale de 4,3 miliarde de euro, pentru modernizarea şi extinderea infrastructurii porturilor maritime şi fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanţa, lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări şi alte investiţii pentru asigurarea navigaţiei pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului.

Documentul Guvernului prezintă şi planurile destinate domeniului aerian, cu investiţii totale de 2,9 miliarde de euro, alocate în vederea extinderii şi construirii de terminale pentru pasageri şi de zone cargo, dar şi crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară şi rutieră.

Sursa: evz.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Cum va fi VREMEA în iarna 2025-2026: Episoade de ger năpraznic în Europa și ninsori peste normal în zone unde nu ne-am aștepta

Ioana Oprean

Publicat

în

Cum va fi VREMEA în România în iarna 2025-2026: Episoade de ger năpraznic în Europa și ninsori peste normal în zone unde nu ne-am aștepta Iarna 2025-2026 ar putea aduce în România, dar și alte zone din Europa, perioade de frig și ninsoare, mai ales în ianuarie, chiar dacă în medie va fi ușor mai […]

Citește mai mult

Actualitate

„Litoralul pentru toți” 2025: Oferte pentru toate buzunarele și reduceri de până la 40% pentru vacanțele de toamnă, la Marea Neagră

Ioana Oprean

Publicat

în

Când începe „Litoralul pentru toți” 2025: Oferte pentru toate buzunarele și reduceri de până la 40% pentru vacanțele de toamnă, la Marea Neagră Programul „Litoralul pentru toți” 2025 revine în toamnă, cu reduceri consistente pentru turiștii care aleg să meargă la mare între 1 septembrie și 15 octombrie. În această perioadă, prețurile sunt cu până […]

Citește mai mult

Actualitate

Anularea alegerilor, unul dintre motivele pentru care România a fost exclusă din programul Visa Waiver. Ministrul de Externe: „Au existat niște elemente, inclusiv lipsa de explicații față de anularea alegerilor”

Ioana Oprean

Publicat

în

Anularea alegerilor, unul dintre motivele pentru care România a fost exclusă din programul Visa Waiver Ministrul de Externe, Oana Țoiu, a recunoscut că una dintre cauze ține de anularea alegerilor prezidențiale din decembrie 2024. Citește și: Raport dur al Departamentului de Stat al SUA: Anularea alegerilor prezidențiale din România, un precedent periculos și o restricție […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea