Peste 3,2 milioane de euro – contribuția CL Alba Iulia la AIDA – Transport Local
Consilierii locali vor dezbate în ședința de joi, 4 aprilie, proiectul de hotărâre privind plata contribuției Consiliului Local al municipiului Alba Iulia către Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba – Transport local (AIDA-TL), pe anul 2013.
Potrivit raportului de specialitate, suma solicitată este de 14.575.471 lei, reprezentând contribuţia pentru acoperirea cheltuielilor estimate (cheltuieli funcţionale si gratuități), necesare pentru prestarea serviciului de transport public local şi pentru întreţinerea infrastructurii tehnico-edilitare aferente acestuia în Zona tarifară 1 – Municipiul Alba Iulia.
Necesarul de contributii (cheltuieli funcţionale si gratuitati) pentru anul 2013 a fost stabilit în Adunarea Generală a Asociaţiei Intercomunitare de Dezvoltare Alba lulia -Transport Local, întrunită în data de 26 martie a.c., la care au participat: președintele asociației – Mircea Hava și membrii – Gheorghe Damian (primarul comunei Ciugud), Ioan Iancu Popa (primarul comunei Sîntimbru, Romulus Raica (primarul comunei Galda de Jos), Emil Lupșan (primarul comunei Cricău), Traian Rusu (primarul comunei Ighiu) și Teodor Florea (primarul comunei Întregalde).
Pe lângă contribuția municipiului Alba Iulia, conform necesarului estimat de resurse financiare pentru anul 2013, comunele membre ale AIDA-TL trebuie să achite următoarele sume: Ciugud – 17.431 lei; Sîntimbru -27.017 1ei; Ighiu – 8.906 1ei; Galda de Jos – 25.073 1ei; Cricău – 9.532 1ei; Întregalde – 6.867 1ei.
În cea mai mare parte, banii vor ajunge la STP Alba Iulia care a câștigat licitația pentru serviciul local de transport.
Reamintim că Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local (AIDA-TL) în care Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia este membru fondator, reprezintă o persoană juridică de drept privat, de utilitate publică, fără scop lucrativ constituită pentru furnizarea serviciului de transport public local. Scopul AIDA – TL este înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea în comun a serviciului de transport public local din cadrul asociaţiei, pe raza de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre.
Potrivit celor 7 membri ”interesul comun ce sta la baza constituirii Asociaţiei este interesul general a locuitorilor de pe raza unităţii administrativ teritoriale membre pentru îmbunătăţirea calităţii serviciului în condiţiile unor tarife şi/sau taxe care să respecte limitele de suportabililate ale populaţiei şi principiul „poluatorul plăteşte”, atingerea şi respectarea standardelor europene privind protecţia mediului, precum şi creşterea capacităţii de atragere a fondurilor pentru finanţarea investiţiilor necesare în infrastructura tehnico-edilitară aferentă a serviciului”.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
Pensii 2025: Cum afli online ce vechime în muncă ai și dacă ai plătite contribuțiile pentru pensie?
Pensii 2025: Cum afli online ce vechime în muncă ai și dacă ai plătite contribuțiile pentru pensie? Din 2025 românii pot verifica vechimea în muncă cu un click, pe internet, fără a mai fi necesar să se deplaseze la ghișeu și să stea la coadă. Sistemul de evidență a contractelor de muncă este de acum […]