Pensiile speciale ale parlamentarilor, eliminate: Proiectul a fost adoptat cu majoritate de voturi
Pensiile speciale ale parlamentarilor, eliminate: Proiectul a fost adoptat cu majoritate de voturi
În cursul zilei de luni, 26 iunie, proiectul de eliminare a pensiilor speciale ale parlamentarilor a fost adoptat cu 382 de voturi „pentru”, trei abțineri, iar trei parlamentari nu au votat.
”Dorim o reaşezare pe baze solide, atât a sistemului de pensii de serviciu, cât şi a sistemului de indemnizaţii pentru limită de vârstă acordate parlamentarilor care şi-au încheiat exercitarea unuia sau mai multor mandate. De aceea, e nevoie de măsuri legislative care să şteargă inechităţile din sistem, eliminarea indemnizaţiei pentru limită de vârstă a parlamentarilor fiind una din aceste măsuri de înlăturare a discriminării faţă de persoanele care beneficiază de pensii pe criteriul contributivităţii”, se arată în Expunerea de motive a proiectului legislativ, potrivit News.ro..
”Totodată având în vedere situaţia de criză prin care trece ţara noastră ca urmare a efectelor economice post-pandemie, dar şi a conflictului din Ucraina cu consecinţe economice majore şi asupra ţării, considerăm că parlamentarii ar trebui să fie primii care dau dovadă de solidaritate şi respect în cheltuirea banului public în vederea redobândirii încrederii populaţiei în instituţiile publice în general şi în instituţia parlamentului, în special”, se mai arată în documentul citat.
Iniţiatorii consideră că ”parlamentarii ar trebui să beneficieze, la fel ca toţi cetăţenii acestei ţări, exclusiv de pensie în sistemul public de pensii, pe bază de contributivitate”.
”Prezenta iniţiativă legislativă constituie un pas în vederea asigurării echităţii între cetăţeni, prin abrogarea articolelor referitoare la indemnizaţiile speciale ale parlamentarilor. Totodată, prin abrogarea acestor prevederi, se va înregistra un impact bugetar pozitiv, asigurând degrevarea bugetului de stat de plata unor sume consistente”, se mai arată în Expunerea de motive.
Potrivit acestui document, la nivelul anului 2022, după data de 10 iunie (odată cu aplicarea Deciziei CCR, nr. 261/2022) au fost achitate un număr de 583 de indemnizaţii, cu o valoare totală de 19.370.146,80 lei.
”Menţinerea în plată a acestor indemnizaţii ar pune presiune suplimentară pe bugetul de stat într-un context economic pus la grea încercare de crizele succesive sanitare, economice, geopolitice care s-au abătut asupra ţării noastre în ultimii ani”, mai arată iniţiatorii.
Comisia permanentă a Camerei Deputaţilor şi Senatului privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, organizarea şi funcţionarea şedinţelor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului a emis raport în vederea adoptării proiectului, cu 7 voturi ”pentru” şi o abţinere.
Sursa: stirileprotv.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
TITULARIZARE 2025: Rezultatele finale, după contestații, au fost publicate pe edu.ro. Care este situația în Alba
Au fost publicate rezultatele finale la Titularizare 2025: Situația din Alba Rezultatele finale de la concursul de Titularizare 2025 au fost publicate miercuri, 30 iulie 2025, la sediile inspectoratelor școlare și pe platforma dedicată concursului, titularizare.edu.ro. Click pentru: Notele finale pe județul Alba, la Titularizare 2025 Notele candidaților la angajarea într-o școală din sistemul public […]
REVOLTĂ a patronilor de firme mici și mijlocii: Statul trebuie să reducă cheltuielile, nu doar să pună noi biruri
Patronii de firme mici și mijlocii: Statul trebuie să reducă cheltuielile, nu doar să pună noi biruri Reprezentanţii confederaţiei patronale IMM România sunt de părere că mărirea fiscalităţii nu poate fi o soluţie pentru viitor, atât timp cât cheltuielile publice din România nu sunt reduse, făcând referire la evoluţia veniturilor şi cheltuielilor din primele şase […]
Angajaţii de la Finanţe, evaluați zilnic de la 1 august 2025: Vor transmite în scris ce lucrează şi cu ce se ocupă
Angajaţii de la Finanţe, evaluați zilnic de la 1 august 2025: Vor transmite în scris ce lucrează şi cu ce se ocupă Alexandru Nazare a anunţat luni, 28 iulie 2025, că de la 1 august, angajaţii din Ministerul Finanţelor vor transmite zilnic, în scris, către superiorul direct, detalierea activităţilor desfăşurate în ziua respectivă. Angajaţii din […]