(P) Infrastructura rutieră – condiție strictă pentru dezvoltarea economică
Infrastructura rutieră reprezintă unul dintre cele mai dureroase subiecte pentru România. De ani de zile diverse guvernări promiteau sute de kilometri de autostradă construiți, dar de fiecare dată constatam că realitatea este cu totul alta.
A rămas celebră povestea cu Bechtel, care ne-a lăsat o bucată de autostradă neterminată în schimbul unor sume exorbitante plătite de statul român, adică de cetățeni, în ultimă instanță. Trebuie să ne spunem că arhitectul acestei înțelegeri cu compania americană a fost nimeni altul decât Adrian Năstase, ucenicul lui Ion Iliescu, ambii de foarte tristă amintire pentru țara noastră. Iar contractul cu Bechtel a fost „pierdut” cu atenție de domnul Șova.
Mai aproape de zilele noastre îl avem pe celebrul Victor Viorel Ponta, care e cunoscut pentru „performanța” de a bifa o scădere a numărului de kilometri de autostradă, după surparea unei porțiuni de drum pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Orăștie. Din dorința de a mai câștiga puțin capital înainte de alegeri, domnul Ponta s-a grăbit să taie panglica pentru un lucru neterminat și prost făcut.
Ce au în comun personajele de mai sus? Toți vin din același partid, care ne amenință și acum viitorul. Dar nu vreau să acord aici prea mult spațiu celor din cauza cărora România suferă foarte mult, ci vreau să atrag atenția asupra importanței pe care o are infrastructura rutieră pentru dezvoltarea economică a țării noastre. Nu este niciun secret că pentru investitorii de calibru infrastructura de calitate reprezintă o condiție esențială. De asemenea, nivelul de trai al cetățenilor este influențat de existența unei infrastructuri rutiere de calitate, deoarece există o strânsă legătură cu dezvoltarea economică.
La nivelul județului Alba simțim cât de necesară este autostrada Sebeș – Turda, care ne-a tot fost promisă și care a avut ca principală piedică birocrația din instituțiile statului și neseriozitatea celor care gestionau această problemă. Vedem zilnic, mai ales la orele de vârf coloanele de mașini ce se formează pe DN1, atât spre Aiud, cât și spre Sebeș. Asta înseamnă pierdere de timp și carburant pentru toți cei care sunt obligați să aștepte în aceste coloane. Asta înseamnă în cele din urmă pierdere de bani pentru cei afectați.
Vedem cât de mult este afectată Alba Iulia de lipsa unei infrastructuri rutiere de calitate. Exemplu concret în acest sens este intrarea în oraș dinspre Sebeș, unde accesul rutier se face pe un pod prea vechi și prea degradat, care are doar câte o bandă pe sens, ceea ce determină, atât la orele dimineții, cât și după-amiaza, blocaje serioase în trafic. Tot în Alba Iulia, traficul rutier devine o problemă tot mai mare pe fondul lipsei locurilor de parcare și a unei reglementări rutiere, în așa fel încât să nu mai existe blocaje. În mai multe zone ale orașului deplasarea cu mașina reprezintă o adevărată provocare din cauza traficului extrem de aglomerat. Sensurile giratorii, unele dotate și cu semafor, îngreunează și mai mult traficul, fie din cauza faptului că sunt amplasate prost (vezi cazul Dedeman – Selgros), fie sunt prost dimensionate, ori efectiv fără rost. La nivel de municipiu reședință de județ, Alba Iulia ar fi trebuit să aibă mai multe locuri de parcare.
Cealaltă capitală a ajuns să se compare chiar cu Bucureștiul în ceea ce privește dificultatea de a găsi un loc de parcare în anumite zone. Tot în acest context amintesc de blocarea accesului de pe strada Mărășești peste calea ferată, lucru care-i afectează pe toți cei care vin în Alba Iulia din zona Teleac, Totoi, Ciugud și așa mai departe. Acum oamenii trebuie să ocolească orașul pe șoseaua de centură și să intre în Alba Iulia fie pe la Partoș, fie pe la giratoriul dinspre Pârâul Iovului, determinând aglomerație și în aceste zone. Administrația locală nu a putut găsi până acum o soluție de traversare a căii ferate fie pe deasupra, fie subteran. Consider important să menționăm aceste probleme deoarece asta reprezintă primul pas în rezolvarea lor.
Partidul Mișcarea Populară are în programul său de guvernare idei clare pentru creșterea calității infrastructurii rutiere și pentru stoparea furturilor care au loc în acest sector.
Deputat Clement Negruț Președinte PMP Alba
Publicat de SC Unirea Pres SRL la comanda PMP Alba; Cod mandatar financiar PMP Alba 11160002
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Publicitate electorală: Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public
Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public PSD și PNL = lovele. E un lucru pe care tot mai mulți oameni îl văd și înțeleg, în ciuda unui teatru ieftin în care cele două partide mimează cearta. PNL și PSD nu doar că guvernează împreună, însă iubirea de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Opinii - Comentariiacum 3 minute
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918