”O nouă viziune pentru bugetul Transporturilor” – Declaraţie politică a deputatului PNL de Alba, Dan Simedru
Domnule președinte de ședință,
Stimați colegi,
În următoarele zile vom asista la una dintre cele mai importante dezbateri parlamentare – aprobarea Legii Bugetului de Stat pe anul 2016.
Avem un buget croit mult mai realist, realizat în condiții de transparență și care a trebuit să cuprindă în haina mult prea strâmtă a unui deficit de maxim 3%, atât investițiile, cât și creșterile salariale aprobate în cursul anului 2015, acordate în baza legilor aprobate de Parlament.
Am văzut în spațiul public nemulțumirile exprimate în legătură cu investițiile în infrastructură cuprinse în acest proiect de buget. Faptul că anul viitor se va merge pe scenariul pesimist din Master Planul General de transport și va trebui să ne încadrăm în fondurile bugetare și în ceea ce vom reuși să atragem din finanțările europene pe transport, ne crează intr-adevăr o contrângere, dar am convingerea că actualul Guvern, cu expertiza sa în domeniul accesării fondurilor europene, va reuși să atragă sume consistente din alocările comunitare. Procentul de doar 60% de fonduri atrase din POS-T este unul rușinos, dar cu atât mai grav este faptul că din actualul ciclu financiar european 2014-2020, prin POIM, Guvernul Ponta nu a reușit să atragă niciun euro!
Trebuie să fim corecți cu toții și să recunoaștem că fondurile alocate pot fi considerate insuficiente pentru finanțarea proiectelelor de autostrăzi, variante ocolitoare sau drumuri naționale, dar dacă ne raportăm la anul 2015 vom constata că Executivul Ponta a eșuat lamentabil în acest domeniu al transporturilor, necheltuind sumele alocate.
Ineficiența și slaba capacitate de utilizare a sumelor avute la dispoziție pentru dezvoltarea infrastructurii în anul 2015 sunt dovedite prin cele două rectificări negative ale bugetului Ministerului Transporturilor prin care s-au tăiat 2,6 milioane de lei, în special din partea de cofinanțare a proiectelor de investiții.
Cei care azi vin și acuză actualul Guvern pentru că nu își propune mai mult în materie de infrastructură trebuie să se uite în urmă și să vadă că proiectele fazate în propunerea de buget pentru anul 2016 sunt expresia anilor 2014 si 2015, ani ratați de guvernarea Ponta cu toată pleiada sa de miniștrii ai Transporturilor – de la Șova, la Rus și Matache.
Așteptările din partea populației sunt mari în ceea ce privește în special rețeaua de infrastructură rutieră, iar pentru greșelile anilor trecuți vom trage mult timp de acum încolo. De aceea, acest Guvern va trebui să facă în primul rând curățenie în sistem și să reglementeze foarte bine partea de achiziții publice. Acestea sunt două obiective esențiale care nu se ating prin Legea Bugetului de Stat. De aceea, un buget mai mare chiar și de trei ori pentru transporturi decât cel prezentat, nu ne garantează că banii vor fi bine gestionați, iar termenele de finalizare respectate.
Controlul și transparența în cheltuirea banului public, fie el național sau european, trebuie să fie mandatul cu care acest Guvern pleacă la drum. În România nu vom avea drumuri și o infrastructură rutieră modernă, racordată la rețeaua europeană dacă instituțiile statului cu competențe directe, precum CNADNR-ul, nu-și vor reseta modul de funcționare.
Vă mulţumesc,
Dan Coriolan Simedru, deputat PNL de Alba
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Moțiunea AUR împotriva ministrului mediului, adoptată cu voturile PSD: Ce urmează pentru Diana Buzoianu
Moțiunea AUR împotriva ministrului mediului, adoptată cu voturile PSD: Ce urmează pentru Diana Buzoianu Moțiunea simplă AUR împotriva ministrei Mediului, Diana Buzoianu, a fost adoptată luni, 15 decembrie 2025, de Senat, cu voturile AUR, PACE și PSD și ale unor senatori neafiliați, generând un moment politic tensionat în interiorul majorității parlamentare care susține Guvernul condus […]
Moțiunea de cenzură a fost respinsă: Guvernul Bolojan supraviețuiește din nou în Parlament, iar coaliția de guvernare rezistă
Moțiunea de cenzură a fost respinsă: Guvernul Bolojan supraviețuiește din nou în Parlament, iar coaliția de guvernare rezistă Moţiunea de cenzură depusă de Opoziţie şi intitulată ”România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare” nu a trecut luni, 15 decembrie 2025, în Parlament. Guvernul Bolojan supraviețuiește astfel unei noi moțiuni de cenzură, iar […]
Piste pentru biciclete în comuna Ciugud cu o lungime totală de 13 km. Investiție de peste 6 milioane de lei
Piste pentru biciclete în comuna Ciugud cu o lungime totală de 13 km. Investiție de peste 6 milioane de lei Administrația din Ciugud a demarat licitația ,,Dezvoltarea infrstructurii de transport verde – Pistă pentru biciclete în comuna Ciugud”, prin SEAP, care prevede construirea a peste 10 kilometri de piste de biciclete pe raza comunei. Citește […]