Noua taxă auto: Sunt verificate emisiile CO2 ale maşinilor înmatriculate în anul 2017 și impactul asupra mediului
Noua taxă auto, două variante de aplicare a acesteia: taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcţie de nivelul de poluare- propunere legislativă.
Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) va realiza un inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele înmatriculate în anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016, iar Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului va face o evaluare a impactului asupra mediului, a declarat, joi, pentru AGERPRES, Cornel Brezuică, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).
‘Comisia lucrează, în primul rând, la evaluarea impactului de mediu, pentru acesta este cel mai important element de la care pornim dacă se va taxa sau nu se va taxa sau dacă se vor pune măsuri administrative de limitare a accesului maşinilor. Încă nu cunoaştem care vor fi propunerile comisiei de specialitate, dar vă pot spune că la acest moment este în derulare un studiu cu privire la cantitatea de emisii generate de autovehiculele înmatriculate în 2017 faţă de total parc auto la data de 31 decembrie 2016. Vrem să facem impactul de mediu, iar Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului realizează acest inventar al emisiilor. În principiu, s-ar putea sau nu s-ar putea, opinia mea este acest raport va ieşi unul destul de periculos din punct de vedere al emisiilor, pentru că acea cantitate de emisii este destul de mare, uitându-ne doar la numărul total de autovehicule vechi şi poluante care s-au înmatriculat în anul 2017. Practic, 80% din total parc auto are peste 10 ani vechime şi impactează destul de mult asupra mediului’, a menţionat preşedintele AFM.
În septembrie, Brezuică afirma că, în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto, au fost identificate două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie o dată pe an, în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.
Conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în primele nouă luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în România, cu aproape 16%, până la 78.769 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, însă numărul înregistrărilor de maşini second hand a fost de circa cinci ori mai mare, ajungând la 378.424 de exemplare.
Statistica DRPCIV relevă faptul că parcul auto naţional din România s-a majorat, în 2016, cu 6,21% faţă de anul anterior, depăşind 7 milioane de vehicule, din care peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în Bucureşti.
Astfel, din cele 1,253 milioane de maşini înregistrate în Bucureşti (circa 18% din total), puţin peste un milion de exemplare reprezentau autoturisme. În Capitală, majoritatea vehiculelor se încadrau, la finele anului trecut, în categoria de vechime 6-10 ani (346.594 unităţi), urmată de cele mai vechi de 11-15 ani (301.648 unităţi) şi de cele cu peste 20 de ani uzură (195.666 unităţi).
Numărul autovehiculelor noi (0-2 ani vechime) se situa în Bucureşti, la sfârşitul anului 2016, la 134.322 de unităţi, iar 104.068 dintre acestea făceau parte din categoria ‘Autoturisme’.
La nivel naţional, din totalul celor 7.010.608 vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 5,47 de milioane (78%) erau autoturisme, în creştere cu peste 6%, comparativ cu sfârşitul anului 2015, când au fost înregistrate 5,15 milioane de exemplare. La finele lui 2016, pe drumurile din România circulau 3,036 milioane de vehicule cu motorizare diesel (din care 2,119 milioane de autoturisme), în timp ce 3,586 milioane de maşini aveau motoare pe benzină, din care 3,339 milioane erau autoturisme.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ANAF impune noi reguli pentru Uber, Bolt și Black Cab: Formularul 397 lunar, obligatoriu. Transparență fiscală în transportul alternativ
ANAF impune noi reguli pentru Uber, Bolt și Black Cab: Formularul 397 lunar, obligatoriu. Transparență fiscală în transportul alternativ Începând cu acest an, operatorii platformelor digitale de transport alternativ, precum Uber, Bolt sau Black Cab, trebuie să depună lunar Formularul 397. Citește și: ANAF 2025: Măsuri mult mai stricte pentru românii ce obțin venituri din […]
Când se dau alocațiile, indemnizațiile, pensiile și alte drepturi sociale în luna iunie 2025: Cum vor fi virați banii, în contextul minivacanței de Rusalii
Când se dau alocațiile, indemnizațiile, pensiile și alte drepturi sociale în luna iunie 2025: Cum vor fi virați banii, în contextul minivacanței de Rusalii Ministerul Muncii a publicat luni, 2 iunie 2025, calendarul plății alocațiilor, indemnizațiilor, pensiilor și altor drepturi sociale în luna iunie, dând asigurări că banii vor ajunge la timp, fără sincope, și […]
Anunț oficial de la ANPIS: Stimulentul de inserție 2025 revine. Informații privind plata și condițiile
Anunț oficial de la ANPIS: Stimulentul de inserție 2025 revine. Informații privind plata și condițiile Luni, 2 iunie 2025, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială-ANPIS, a anuțat Reluarea plății stimulentului de inserție. Citește și: Portal veterinar online pentru vizualizarea rezultatelor analizelor efectuate în Laboratorul DSVSA Alba ,, Reluarea plății stimulentului de inserție. Plata stimulentului […]