Rămâi conectat

Actualitate

NOI majorări de prețuri pentru europenii cu mașini pe motorină: Cota autoturismelor diesel pe piaţa europeană este de peste 40%

Ziarul Unirea

Publicat

în

NOI majorări de prețuri pentru europenii cu mașini pe motorină: Cota autoturismelor diesel pe piaţa europeană este de peste 40%

Șoferii europeni care folosesc vehicule pe motorină, care se luptă deja cu preţuri record, se îndreaptă spre noi majorări de preţuri la pompă comparativ cu cei care au automobile pe benzină, arată o analiză realizată de Reuters și citată de Agerpres.

Restricţiile cu privire la importurile de motorină din Rusia, impuse după invazia din Ucraina, au subminat statutul motorinei de alternativă ieftină la benzină în Europa, agravând o criză a costului vieţii în regiune.

„În mod fundamental, Europa nu poate supravieţui fără motorina rusească”, susţine Kevin Wright, analist la firma de consultanţă Kpler.

Pe lângă impactul direct asupra celor aproximativ 140 de milioane de automobilişti europeni care folosesc motorină, preţurile mari la acest combustibil afectează întreaga economie şi inflaţia deoarece este carburantul preferat de către industria şi fermierii europeni.

Cota autoturismelor diesel pe piaţa europeană este de peste 40%

Datele analizate de Energy Aspects şi Wood Mackenzie arată că diferenţa de preţ dintre motorină şi benzină va ajunge la aproximativ 25 de dolari per baril în trimestrul patru, de la aproximativ 13 dolari per barul în trimestrul al doilea.

„Dacă foloseşti un automobil pe motorină este probabil că vei fi afectat puţin mai mult decât unul pe benzină”, spune Eugene Lindell, analist la FGE.

Aceasta problemă este una care afectează în mod deosebit Europa. Cota autoturismelor diesel pe piaţa europeană este de peste 40%, comparativ cu 4,5% în SUA.

Analiştii avertizează că impactul deplin al invaziei ruseşti asupra pieţei energetice abia urmează să fie resimţit. La finele lunii mai liderii UE au convenit să reducă importurile de petrol din Rusia cu 90% până la finele anului. Aceste sancţiuni introduse treptat înseamnă că toate livrările de ţiţei rusesc prin intermediul navelor vor fi interzise de la începutul lunii decembrie şi toate produsele rafinate ruseşti două luni mai târziu.

Multe companii fie au încetat să cumpere combustibili ruseşti sau au început să caute alternative la ţiţeiul rusesc Urals, care sunt mai potrivite pentru producţia de benzină decât de motorină. În consecinţă, analiştii se aşteaptă ca preţurile la benzină să se mai reducă în trimestrul patru, pe măsură ce cererea sezonieră se va diminua, în timp ce motorina este posibil să rămână scumpă.

Vânzările de automobile second-hand pe motorină, în creștere

Însă creşterea preţului motorinei este posibil să accelereze o tranziţie dinspre vehiculele diesel, chiar dacă pe termen lung, în condiţiile în care Europa încearcă să pună capăt vânzărilor de vehicule noi cu motoare pe combustie din 2035.

Tranziţia de la automobilele pe motorină spre cele pe benzină a devenit evidentă în ultimii ani, susţine Rimoon Agaiby, responsabil pentru Germania la firma de consultanţă auto Ricardo. „Orice majorare a diferenţei de preţ între motorină şi benzină nu va face decât să sprijine această tendinţă”, a adăugat Agaiby.

Datele de pe piaţa automobilelor second-hand arată că oamenii încearcă să vândă mai mult vehicule diesel comparativ cu cele pe benzină. Portalul Motorway a calculat că vânzările de automobile second-hand pe motorină au crescut cu 21% începând din luna mai şi până în luna iunie, comparativ cu o creştere de 13% în cazul automobilelor pe benzină.

Deşi automobilele electrice ar putea oferi o soluţie, pe termen mediu, problemele pentru consumatorii europeni ar putea să se agraveze având în vedere că pentru flota de vehicule comerciale din Europa nu există o alternativă eficientă la motorină.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Vor pleca multinaționalele din România și se vor naționaliza firmele dacă iese George Simion președinte? Ce spune economistul Radu Georgescu

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vor pleca multinaționalele din România și se vor naționaliza firmele dacă iese George Simion președinte? Ce spune economistul Radu Georgescu Economistul Radu Georgescu a explicat într-o postare pe rețelele de socializare care este opinia sa în ceea ce privește principalele îngrijorări ale românilor. „Vreau o țară ca afară! Să nu mă tragă nimeni pe sfoară! […]

Citește mai mult

Actualitate

Vremea în România: Cea mai friguroasă noapte din ultimii 46 de ani la Bâlea Lac

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vremea în România: Cea mai friguroasă noapte din ultimii 46 de ani la Bâlea Lac Meteorologii au înregistrat o temperatură minimă de minus 6,3 grade Celsius în cursul nopții la Bâlea Lac, aceasta fiind cea mai friguroasă noapte de 12 mai din ultimii 46 de ani, după ce termometrele au arătat minus 5,5 grade în […]

Citește mai mult

Actualitate

Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ În cazul în care România s-ar îndepărta de Uniunea Europeană, economia românescă va avea extrem de mult de suferit,  iar fără accesul la fondurile europene, nu vom mai putea avea nici pe departe nivelul actual de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea