Modernizarea Drumului Național 14B pentru realizarea drumului Transregio Blaj-Teiuș-A10: C.N.A.I.R și UAT Municipiul Blaj au cerut acordul de mediu la APM Alba
Modernizarea Drumului Național 14B pentru realizarea drumului Transregio Blaj-Teiuș-A10: C.N.A.I.R și UAT Municipiul Blaj au cerut acordul de mediu la APM Alba
C.N.A.I.R. S.A. în colaborare cu asocierea dintre UAT județul Alba, municipiul Blaj, orașul Teiuș, comuna Mihalț și comuna Crăciunelul de Jos au solicitat emiterea acordului de mediu din partea APM Alba pentru modernizarea DN 14 B și a podurior CF M 200 la Teiuș și CF M300 la Crăciunel, pentru obiectivul de investiție Drum Transregio Blaj-Teius-A10.
Obiectivul de investiție „Drum Transregio Blaj-Teius-A10” se desfășoară pe raza județului Alba, iar DN14B este un drum național secundar care asigură conectivitatea între drumuri aparținând rețelei rutiere primare și anume. Conectează DN1/E81 – drum național principal european în orașul Teiuș, autostrada A10 Sebeș – Turda Lot2 prin nodul rutier Teiuș și DN14 drumul național principal la Copșa Mică.
Obiectivul de investiție „Drum TransRegio Blaj- Teiuș-A10” conține sectoare de drum existent ale DN14B care sunt propuse spre modernizare și patru sectoare de drum nou și are o lungime de 20.921m. Sectoarele de drum existent ce vor fi modernizate includ corecția unor curbe cu translatarea axului stânga dreapta fața de cel existent, pentru asigurarea unei geometrii corespunzătoare normelor tehnice și lărgirea platformei drumului la 10m.
Citește și: DN 14B, de la Teiuș la Blaj, propus spre modernizare cu fonduri europene
Potrivit documentației, drumul modernizat va avea urmatoarele caracteristici tehnice:
– Categoria functionala a lucrarii: Drum National secundar;
– Clasa tehnica: III;
– Viteza de proiectare: 80km/h
– Lungimea totală a traseului amenajat: 20.921m;
– Latime platforma drum: 10.00m;
din care
– Lățimea parte carosabila: 7.00m (2×3.50m);
– Latime acostamente: 3.00m (2×1.50m);
– Panta transversala: 2.50%.
Drumul este estimat la profil de 1+1 , adică 2 benzi de circulație, cu o lungime de 23.7 km și un cost estimat pentru total pentru valoarea investiției de 25.8 milioane euro fără TVA.
DN14B este un drum național secundar cu caracteristici geometrice specifice unui drum de clasă tehnică IV, cu o lungime totală de 58 km. Dumul DN14B are o bandă de circulație pe sens, cu o parte carosabilă de 2x3m=6m și o platformă a drumului de 8m, fiind încadrat în drumuri de clasă tehnică IV.
Printre obiectivele modernizării drumului se enumeră:
– eficiența tehnico-economice a rețelei de transport din România;
– reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei medii de deplasare între localitați, nodul rutier de la Teiuș și Municipiul Blaj;
– îmbunătățirea condițiilor de trafic de tranzit pentru mărfuri, persoane;
Traseul drumului prezintă intersecții denivelate doar la intersectia cu liniile de cale ferată si cursurile de apa, astfel:
− Pasaj nou proiectat peste CF M200 Teiuș+ CF M300 Crăciunel + DJ 107H, km
2+240, L= 668.40m
− Pasaj existent peste CF M300 la km 3+820, L=30,95m- se reface mixtura
asfaltica pe partea carosabila si trotuare
− Pod nou peste raul Mures la km 4+848, L=155.80m
− Pod nou peste paraul Dunarita la km 10+740, L=40.20m
− Pasaj nou proiectat peste CF M300, km 14+566, L=114.80m.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Lucrări de renovare pe ultima sută de metri la etajele I și II ale Liceului Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș
Lucrări de renovare pe ultima sută de metri la Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș se află într-o etapă importantă de transformare, iar ucrările de renovare au intrat pe ultima sută de metri la etajele I și II, care sunt aproape finalizate, urmând să ofere elevilor și profesorilor săli […]
FOTO | Drum asfaltat, rigole, trotuare pavate și accesuri la proprietăți generoase în satul Totoi din comuna Sântimbru
Drum asfaltat, rigole, trotuare pavate și accesuri la proprietăți generoase în satul Totoi din comuna Sântimbru Este aproape de final de final proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere din satul Totoi, a anunțat, joi, 4 septembrie 2025, primarul comunei Sântimbru, Ioan Iancu Popa. „Călătoria pe care am început-o în primavara trecută de la zero a […]
Modernizarea iluminatului public continuă la Teiuș: A fost semnat un contract de aproximativ 3 milioane de lei pentru lucrări
Modernizarea iluminatului public continuă la Teiuș: A fost semnat un contract de aproximativ 3 milioane de lei pentru lucrări La Teiuș modernizarea iluminatului public intră într-o nouă etapă. Citește și: VIDEO | La Teiuș, un pod rutier important pentru comunitate este deschis circulației: Primarul Mirel Hălălai promite continuarea lucrărilor „Un pas important în ce priveste […]