Rămâi conectat

Ştirea zilei

Modernizarea drumului județean DJ 106K, între Vingard și Ohaba: Licitația de peste 21 de MILIOANE de lei, lansate în SEAP

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Modernizarea drumului județean DJ 106K, între Vingard și Ohaba: Licitația de peste 21 de MILIOANE de lei, lansate în SEAP

Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru lucrări de construcții, în cadrul proiectului „Modernizare drum județean DJ 106K, tronson Vingard-Ohaba”. Valoarea totală a investiției este de 21.666.000 de lei, fără TVA.

Drumul judeţean DJ 106 K: Sebeş(DN 1) – Daia Română – Ohaba – Secăşel – DJ 107 este cuprins în Inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al Judeţului Alba.

Acesta traversează localităţile Sebeş, Daia Română, Ohaba şi Secăşel, asigurând legătura cu drumul judeţean DJ 107 şi drumul naţional DN 1.

Structura rutieră

La dimensionare s-a ţinut cont de normele TEM (Trans European Motorway) şi normele tehnice româneşti. Durata de viaţă calculată a sistemului rutier cu straturi asfaltice este de 15 ani, încărcarea pe osie fiind 115 kN ai cărei parametri sunt:

  • sarcina pe roţile duble 57,5 kN,
  • presiunea de contact 0,625 Mpa,
  • raza suprafeţei circulare echivalente suprafeţei de contact pneu – drum 0,17 lm.
  • stabilite conform stării tehnice actuale a drumului şi în funcţie de zestrea existentă.

Structura rutieră va trebui să fie întreţinuţă ulterior, conform prevederilor Normativului AND 554.

Aceste structuri corespund clasei de trafic uşor, clasa în care se apreciază că se va încadra drumul analizat pe o perioadă de perspectivă de 15 ani.

Structura rutieră proiectată a fost verificata la acţiunea îngheţ-dezgheţului conform (STAS 1709-1/90, STAS 1709/2-90 si STAS 1709/3-90).

Astfel, conform recomandărilor din Expertiza Tehnică realizată, se va realiza următoarea structura rutiera:

Structură rutieră suplă

  • Săpătură;
  • 15 cm strat de forma din balast nisipos;
  • 20 cm strat de fundaţie din balast conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;
  • 25 cm strat de bază din piatră spartă impanata conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;
  • 6 cm strat de legătură din binder de criblura BAD22.4 leg 50/70, conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108- 1:2006/AC:2008 ;
  • 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16 rul 50/70, conform SR EN 13108-1:2006; SREN 13 108-1:2006/AC:2008.

În cazul în care excavaţia pentru realizarea structurii rutiere va pune în evidenţă sectoare cu portanţa scăzută, atunci se va evacua pe o adâncime de minim 50cm materialul necorespunzător şi se va aşterne un blocaj de piatră brută în grosime de minim 50 cm care să se împăneze bine în materialul cu portanţa scăzută. Apoi peste blocaj se va aşterne fundaţia drumului.

Acostamentele se vor realiza din 35cm piatră spartă dispusă pe 35cm balast. Taluzurile se vor îmbrăca cu pământ vegetal cu o grosime de minim 10 cm.

Scurgerea apelor se va asigura prin realizarea de rigole carosabile, şanţuri pereate sau de pământ noi sau prin reprofilarea celor existente.

Siguranţa circulaţiei

După cum s-a arătat mai sus, elementele geometrice în plan, profil longitudinal şi transversal au fost astfel amenajate încât circulaţia să se desfăşoare în condiţii de deplină siguranţă şi confort.

Pe parcursul execuţiei, drumul va fi semnalizat conform „Normelor metodologice privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi / sau pentru protejarea drumului”.

Pe lângă aceste elemente pentru rezolvarea problemelor de siguranţa circulaţiei au fost prevăzute lucrări de:

– semnalizare cu indicatoare;

– marcaj longitudinal şi transversal:

– parapet rutier.

Tipurile şi poziţia kilometrică a indicatoarelor se găsesc în planşele cu planul de semnalizare şi planul de situaţie.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO | Dintr-un salon modest din Cugir, Victor Roșu a ajuns să educe și să inspire frizeri din toată Europa. O poveste despre pasiune, curaj și visuri împlinite

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Dintr-un salon modest din Cugir, Victor Roșu a ajuns să educe și să inspire frizeri din toată Europa Dintr-un oraș mic, dar plin de oameni cu visuri mari, Victor Roșu a reușit să transforme pasiunea pentru frizerie într-o carieră internațională care inspiră. Cunoscut pentru talentul său, pentru atenția la detalii și pentru dorința constantă de […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO | ,,Nu mai putem trăi. Nu mai ieșim noaptea afară din casă”. Frustrarea unui gospodar din Alba, din cauza lupilor care îi mănâncă animalele

Bogdan Ilea

Publicat

în

,,Nu mai putem trăi. Nu mai ieșim noaptea afară din casă”. Frustrarea unui gospodar din Alba, din cauza lupilor care îi mănâncă animalele Mai mulți gospodari și fermieri au participat, joi, 30 octombrie 2025, la o ședință specială organizată la Ighiu, în care s-au dezbătut problemele generate de atacurile animalelor sălbatice. Printre aceștia se numără […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO | Primarul Gabriel Pleșa: „Vom organiza transportul în comun din Alba Iulia cu operator propriu, folosind autobuze și microbuze electrice”

Lucian Dărămuș

Publicat

în

Gabriel Pleșa: „Vom organiza transportul în comun din Alba Iulia cu operator propriu, folosind autobuze și microbuze electrice” Primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a vorbit din nou, joi, 30 octombrie 2025, despre intenția administrației publice locale de a internaliza serviciul de transport în comun. Citește și: VIDEO | Descoperiri arheologice importante la Alba Iulia: […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea