Ministrul Transporturilor despre situația autostrăzii A1 Lugoj-Deva: „Am ajuns în acest blocaj, şi fără autostradă, si cu banii luaţi”
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a vorbit, vineri, 27 noiembrie, la Zalău, despre situaţia Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, după ce Asociaţia Pro Infrastructură a semnalat că Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se pregăteşte să anuleze licitaţia pentru finalizarea acestei tronson.
Oficialul a precizat că blocajul în care s-a ajuns se datorează vechii conduceri a CNAIR, Bode arătând cu degetul în direcţia lui Narcis Neaga, fostul director al Companiei: „Principala noastră preocupare este să asigurăm finanţare europeană pentru acest tronson extrem de controversat, care, din păcate, este în această situaţie din cauza minţii tulburi a unui director din CNAIR – şi mă refer la Narcis Neaga. Acest individ a blocat foarte multe proiecte de infrastructură în România. Demersurile lui din perioada în care a fost de mai multe ori director le regăsim, azi, în blocaje inimaginabile în ceea ce priveşte finalizarea proiectelor de autostrăzi în Romania. Acesta este doar un exemplu”.
Ministrul a explicat cum s-a ajuns în situaţia în care statul român să fie obligat să achite despăgubiri de 50 milioane de euro către constructorul italian, după rezilierea abuzivă a contractului: „Aş putea să vorbesc ore întregi despre cum CNAIR, condusă de Narcis Neaga, a blocat acest proiect, în condiţiile în care foarte corect şi explicit, experţii de mediu au prezentat situaţia din zonă, spunând că acolo avem un culoar de tranzit pentru urşi. Ştiind că se revizuieşte acordul de mediu, cu o zi înainte de a se publica noul acord, în care se arăta că sunt urşi acolo, Narcis Neaga şi CNAIR au semnat contractul de execuţie cu o companie italiană în varianta fără urşi, crezând că va suplimenta acel contract prin act adiţional”.
Potrivit lui Bode, acest lucru nu a fost posibil, întrucât valoarea lucrărilor suplimentare a depăşit 600 milioane de lei. „Era imposibil să suplimenteze cu această valoare, de la 230 de milioane, la 800 de milioane, şi, în consecinţă, am ajuns în acest blocaj, şi fără autostradă, si cu banii luaţi. Asta pentru că firma italiană a câştigat definitiv acel proces cu statul român, obligându-ne să plătim aproape 50 milioane de euro despăgubiri pentru acest contract”.
Pentru deblocarea situaţiei, ministrul Transporturilor a menţionat că au fost identificate soluţii. Una dintre ele se referă la finanţarea investiţiei din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, iar cealaltă, relicitarea proiectului. „Cei 14 km au două secţiuni, una de 4 km, finalizată în proporţie de 70%, şi una de 10 km, care nu este nici măcar începută. La acea secţiune făcea referire Asociaţia Pro Infrastructură. Noi ne dorim să scoatem la licitaţie acest tronson, să îl finanţăm din fonduri europene şi, evident, să întregim coridorul principal european al României, în ceea ce priveste infrastructura rutieră de transport. Nu m-aş hazarda să spun că riscăm să anulăm licitaţia”, a explicat Lucian Bode.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
România pe ultimul loc în UE, după durata vieții profesionale. Participarea femeilor pe piața muncii tot mai scăzută
România pe în coada clasamentului UE, după durata vieții profesionale. Participarea femeilor pe piața muncii tot mai scăzută În România, durata vieții profesionale a ajuns pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Durata este de puțin peste 32 de ani, potrivit datelor Eurostat. Acum 20 de ani, ne situam în fruntea țărilor în care se muncea […]
La aproape 36 de ani de la Revoluția din 1989, tot mai mulți români, nostalgici după vremurile dictaturii ceaușiste. O fi fost mai bine, o fi fost mai rău…
La aproape 36 de ani de la Revoluția din 1989, tot mai mulți români, oftează după vremurile dictaturii ceaușiste. O fi fost mai bine, o fi fost mai rău… Aproape 36 de ani au trecut de scânteia care a aprins Revoluția din 1989, când românii au ieșit în stradă și au strigat „Libertate!”, „Jos comunismul! […]
Noi RADARE pe șoselele din România: Unde sunt amplasate și ce sancțiuni riscă șoferii vitezomani
Noi RADARE pe șoselele din România: Unde sunt amplasate și ce sancțiuni riscă șoferii vitezomani În urma unei acțiuni europene dedicate creșterii siguranței rutiere, Poliția Rutieră din România a intensificat controalele pe drumurile naționale prin amplasarea de noi radare. Ca parte a unei acțiuni europene dedicate creșterii siguranței rutiere, Campania „Roadpol-Speed”, derulată între 5 și […]