Ministrul Finanţelor, Ionuț Mișa: Contribuţia la sănătate s-ar putea plăti doar pentru veniturile din salarii
Ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, s-a aflat marți, 23 ianuarie, la audierile din Comisia economică a Senatului. Printre altele a spus că ia în calcul posibilitatea ca plata contribuţiei la sănătate să se plătească doar pentru veniturile salariale.
“Luam în calcul şi această situaţie, de a nu mai plăti contribuţii la sănătate pentru alte venituri, în afara salariilor. Dar trebuie facută o analiza si abia apoi luată o decizie”, a declarat Mişa în Parlament, răspuzând la o întrebare a senatorului PNL Daniel Zamfir, care l-a chemat în faţa parlamentarilor pentru a da explicaţii despre declaraţia 600.
Contribuţia pentru asigurări de sănătate este de 10%, şi se aplicât atât veniturilor salariale cât şi altor tipuri de venituri (chirii, proprietate intelectuală, venituri agricole, etc), dacă nivelul acestor venituri este mai mare de 1.900 de lei pe lună, potrivit ultimelor reglementări fiscale. Totuşi pentru acest tip de venituri, contribuabilul achită contribuţia pentru un venit de doar 1.900 de lei, chiar dacă el câştigă mai mult.
Pe de altă parte, în situaţia în care se realizează acest tip de venituri dar contribuabilul primeşte şi salariu, contribuţia la sănătate se datorează pentru ambele venituri.
Banii înapoi
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) intenţionează să introducă posibilitatea ca persoanele care au plătit contribuţii pentru veniturile estimate în Declaraţia 600 şi nu au realizat aceste venituri să primească sumele înapoi, în urma unei regularizări, a anunţat Ionuţ Mişa.
Încetarea contractului
De asemenea, în cazul în care persoana respectivă încetează pe parcursul anului contractul în urma căruia obţinea venituri suplimentare, aceasta trebuie să notifice organul fiscal cu privire la încetarea activităţii.
„Din acel moment nu mai are obligativitate. Anunţă că şi-a încetat activitatea pe care o desfăşura până la acea dată şi la următoarele termene (pentru că suma trebuie plătită în patru rate – n. r.) nu mai are obligaţia de plată. Există această posibilitate de a nu plăti, dacă nu mai realizează venituri. Este un alt aspect pe care am putea să îl luăm în calcul, cel legat de regularizarea contribuţiilor pe care eu decid să le declar pentru că estimez că voi avea un venit de 100.000 de lei (de exemplu – n. r.). Eu constat că se va realiza în proporţie de 70.000 de lei. Atunci trebuie să am posibilitatea ca pentru sumele pe care le-am achitat pe parcursului anului să se facă regularizarea şi să primesc aceste sume. Acest lucru îl avem în calcul şi vom face această menţiune expres”, a spus Mişa.
sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Cum pot fi aduse în legalitate construcțiile fără autorizație: Ce este noua autorizație de regularizare. Ce construcții pot fi făcute fără autorizație
Cum pot fi aduse în legalitate construcțiile fără autorizație: Ce este noua autorizație de regularizare. Ce construcții pot fi făcute fără autorizație Proprietarii din România care au ridicat construcții fără autorizație de construire sau au executat lucrări diferite de cele prevăzute în autorizația existentă au la dispoziție, în anumite condiții, un nou mecanism pentru intrarea […]
Reguli noi pentru motocicliști în trafic: Vor putea circula pe benzile de autobuz și vor putea trece printre mașinile oprite la semafor. Locuri speciale în parcările publice
Reguli noi pentru motocicliști în trafic: Vor putea circula pe benzile de autobuz și vor putea trece printre mașinile oprite la semafor. Locuri speciale în parcările publice Motocicliștii și conducătorii de mopede din România vor putea circula pe benzile rezervate transportului public și vor putea înainta printre mașinile oprite la semafor, în anumite condiții. Noile […]
CCR, o nouă amânare în cazul sesizării lui Grindeanu privind programul SAFE de 16 miliarde de euro. Care este miza deciziei Curții Constituționale
CCR, o nouă amânare în cazul sesizării lui Grindeanu privind programul SAFE de 16 miliarde de euro. Care este miza deciziei Curții Constituționale Curtea Constituţională a amânat miercuri, 7 octombrie 2026, pentru data de 21 octombrie, propunţarea asupra sesizării depuse de Sorin Grindeanu privind existenţa unui conflict juridic de natură constituţională între Guvern şi Parlament, […]
