MAI: Termenul de eliberare a paşapoartelor simple electronice, redus la 15 zile
MAI informează că termenul de eliberarea a paşapoartelor simple electronice se reduce de la 30 la 15 zile lucrătoare de la data depunerii cererilor, precizând că decizia a fost adoptată în şedinţa de Guvern. Totodată, au fost efectuate modificări şi privind deplasarea minorilor în străinătate.
„Termenul de eliberare a paşapoartelor simple electronice în cazul cererilor depuse în ţară se reduce de la 30 la 15 zile lucrătoare (de la data depunerii cererilor). În ceea ce priveşte cererile depuse în străinătate, termenul actual de 90 de zile se reduce în funcţie de ţara unde se află solicitantul: 45 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în statele membre ale Uniunii Europene, respectiv 60 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în statele terţe în raport cu UE”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
Printre modificările adoptate la şedinţa de miercuri, se numără şi simplificarea condiţiilor ce trebuie îndeplinite pentru eliberarea paşapoartelor simple temporare în cazul minorilor care urmează să se deplaseze în străinătate pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa ori sănătatea le este pusă în pericol. Astfel, potrivit sursei citate, va fi nevoie de o traducere autorizată, şi nu legalizată, aşa cum este reglementat în prezent, a documentelor emise de instituţia străină care urmează să efectueze tratamentul medical.
„Se stabileşte că procura specială şi declaraţia privind acordul de eliberare a paşaportului minorului se restituie, solicitantului, după scanare, atunci când aceste înscrisuri cuprind împuternicirea, respectiv acordul pentru îndeplinirea altor operaţiuni sau acte, altele decât cele privind eliberarea paşaportului. Totodată, se elimină necesitatea prezentării strict a originalului certificatului de naştere al minorului sub 14 ani la ridicarea paşaportului simplu electronic/temporar, fiind acceptată şi copia acestuia”, mai spune MAI.
O altă modificare vizează eliminarea sintagmei „în original” în cazul hotărârilor judecătoreşti care trebuie prezentate de către solicitanţii paşapoartelor, având în vedere faptul că hotărârile judecătoreşti se comunică părţilor în copie de către instanţă.
„Noua formulare asigură claritatea textului şi a intenţiei normative ce vizează necesitatea prezentării hotărârii judecătoreşti certificate de instanţa judecătorească (prin aplicarea ştampilei, în original)”, se mai arată în comunicatul menţionat.
Sursa: zf.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ora de iarnă 2025 | Când se va schimba ceasul în această toamnă România va trece oficial la ora de iarnă în noaptea de 25 spre 26 octombrie 2025, laolaltă cu celelalte state membre ale Uniunii Europene. Citește și: ORA DE IARNĂ 2025 | Când se dau ceasurile înapoi anul acesta. Cum ne este afectată […]
PENSII 2025 | Ce document trebuie să depună copiii de peste 16 ani care beneficiază de pensie de urmaș
Ce document trebuie să depună copiii de peste 16 ani care beneficiază de pensie de urmaș Casa Națională de Pensii Publice a făcut, marți, 2 septembrie 2025, un anunț foarte important. Citește și: Când intră pensiile pe card în septembrie 2025 și când le aduce poștașul. CASS de 10% pentru vârstnicii cu pensii peste 3.000 […]
Plăcuțele de înmatriculare vor fi livrate direct acasă, contra cost: Măsura intră în vigoare din 17 septembrie și vine la pachet cu digitalizarea documentelor
Plăcuțele de înmatriculare vor fi livrate direct acasă, contra cost: Măsura intră în vigoare din 17 septembrie și vine la pachet cu digitalizarea documentelor Începând cu 17 septembrie, șoferii vor putea solicita livrarea contra cost a plăcuțelor de înmatriculare direct la domiciliu, măsură care face parte dintr-un proces amplu de digitalizare a documentelor și de […]