Rămâi conectat

Actualitate

Mai mult de jumătate din profitul magazinelor din România ajunge în străinătate

Ziarul Unirea

Publicat

în

Potrivit unui studiu realizat de Creditinfo Romania, marii retaileri străini, activi pe piaţa locală, reuşesc să genereze mai bine de jumătate din profitul realizat de toţi comercianţii de bunuri de larg consum. Paradoxal, deşi 99,6% dintre comercianţi sunt firme româneşti, acestea nu reuşesc să producă nici jumătate din profitul întregului domeniu.

În acest context, deşi comercianţii cu capital străin din România reprezintă doar 0,4% din piaţă, ei generează 56% din profiturile companiilor care activează în comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate. Evident, aceşti bani ajung în ţările de origine ale retailerilor.

Studiul mai arată că, în ciuda situaţiei dificile în care se află companiile româneşti din domeniul comerţului nespecializat cu amănuntul, 3% dintre societăţi pot face faţă concurenţei tot mai puternice a companiilor străine.  Astfel, jumătate din profitul obţinut de companiile româneşti este generat de aceste firme româneşti puternice.

Profit la export

Companiile din trei ţări sunt cele care dictează modul în care se împart profiturile care în anul 2016 au depăşit valoarea de 2 miliarde de lei. Astfel, dintre companiile străine, cele mai mari profituri sunt realizate de cele cu capital german – 38%. Acestea sunt urmate de companiile cu capital francez – 10% şi de cele cu capital olandez – 7%.  43 de alte naţionalităţi atrag restul de sub 1%  din profitul generat de întregul domeniu.

Impozitul pe profit generat de companiile din domeniul analizat este destinat 100% bugetului României însă acesta reprezintă în medie doar 16% din întregul profit obţinut la care se adaugă eventualul impozitul pe dividende, însă marea parte din valoare este la dispoziţia asociaţiilor (sau acţionariilor, după caz). Este mult mai important pe ce anume şi în ce ţară sunt cheltuite sumele provenite din aceste activităţi, acestea fiind adevăratele beneficii pe care o activitate le generează unei comunităţi, arată autorii studiului.

Lupta dintre companiile româneşti şi cele străine se desfăşoară şi pe planul vânzăriilor, cele două tipuri de capitaluri dominante împărţindu-şi şi cota de piaţă . Astfel, mai puţin de jumătate (48%) din cumpărăturile realizate se desfăşoară în magazine cu capital predominant românesc (iar un sfert din acesta în celele mai puternice 3%), iar peste jumătate (52%) în cele cu capital străin, dintre care cele mai relevante sunt în continuare cele cu capital german –  21%  cele  cu capital olandez – 19% şi cele cu capital francez – 11%. Restul de aproximativ 1% se desfăşoară în magazine cu capital străin altul decât cele amintite anterior.

Locuri de muncă

Firmele româneşti sunt cele care asigură cele mai multe locuri de muncă în domeniu. Astfel, din cele peste 180.000 de persoane care lucrează în aceste tipuri de companii aproape trei sferturi lucrează în cele româneşti şi doar 30% în cele străine, unde din nou întâlnim companiile olandeze cu 13% din angajaţi, companiile germane cu 10% din numărul total de angajaţi şi cele franceze cu aproximativ  6%.

Studiul mai arată faptul că cele mai puţin profitabile companii sunt cele cu capital olandez, care au o marjă a profitului de doar 1,27%, urmate de cele româneşti la nivel general, cu 2,04%. Companiile franceze au o profitabilitate de 3,04% pe când cele din Germania de 6,25%. O companie românească puternică şi de încredere are o profitabilitate record de 6,88%, depăşind inclusiv companiile cu capital german.

Plata datoriilor

În cazul plăţii datoriilor pe termen scurt, companiile româneşti au de departe cea mai lentă viteză, acestea plătind în peste 110 zile datoriile. Companiile franceze îşi plătesc datoriile in aproximativ 98 de zile, cele olandeze în 67 de zile pe când cele germane deţin din nou poziţia de lider cu 48 de zile.

În cazul recuperării creanţelor, cele mai rapide companii sunt cele din Germania, cu şase zile, urmate de cele din Olanda cu zece zile, cele din România 17 zile şi cele din Franţa 31 zile.

Comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare înglobează un număr foarte mare de entităţi,  elementul comun al acestora fiind vânzarea cu amănuntul în principal a bunurilor alimentare, ţigărilor, băuturilor şi mai puţin a celor din categoria electrocasnicelor, mobilierului sau îmbrăcămintei.  Categoria cuprinde un număr mare de magazine, de la buticul de la colţul străzii la magazinul satului şi de la supermaketurile care se regăsesc în fiecare oraş la lanţurile de hipermarketuri unde se derulează comerţul cu amănuntul.

Creditinfo, deţine birouri de credit în peste 27 de ţări din întreaga lume. Activitatea principală constă în colectarea de informaţii despre companii şi consumatori pentru a construi rapoarte de credit, creditare şi istoricul creditelor. Compania Creditinfo este originară din Islanda, în ultimii 14 ani, a devenit şi unul dintre liderii pieţei româneşti de Credit Risk Management şi este unul din membrii fondatori ACIA (Asociaţia Companiilor de Informaţii de Afaceri).

Sursa: capital.ro

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024

Bera Larisa

Publicat

în

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024 Pe finalul anului 2024, țara noastră atinge un record istoric în ceea ce privește construcția drumurilor express și autostrăzilor, respectiv aproape 200 de km. Ultimul record înregistrat, a fost în 2013, atunci când au fost inaugurați aproape 118 kilometri. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea