ITM ALBA: Amenzi de 26.500 de lei, dintre care una pentru muncă „la negru” și 9 avertismente în perioada 3-7 iunie 2024. Ce alte nereguli au depistat inspectorii
ITM ALBA: Amenzi de 26.500 de lei, dintre care una pentru muncă „la negru” și 9 avertismente în perioada 3-7 iunie 2024. Ce alte nereguli au depistat inspectorii
Inspectorii ITM Alba au depistat o persoană fără forme legale de angajare, în urma controalelor din ultima săptămână. Au fost aplicate amenzi în valoare de 26.500 de lei și 9 de avertismente.
Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2024, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate și subdeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.
Citește și: LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 4 IUNIE 2024: 530 posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș
La data prezentei, la nivelul ITM Alba se află în derulare o campanie naționale , dispusă și monitorizată de Inspecția Muncii, și anume :
1. Campania națională de informare și conștientizare a prevederilor Legii 367/2022 privind dialogul social ,care se derulează în perioada 01.02.2024-31.12.2024.
Activitatea zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate și subdeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămânal, către Inspecţia Muncii.
Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 03.06.- 07.06.2024, în activitatea de control, sunt redate mai jos.
În domeniul relaţiilor de muncă:
Total unităţi controlate: 38
Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 324
Din care – femei : 202
Număr deficienţe constatate: 94
Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : – 13 din care :
– 8 Avertismente ;
– 5 amenzi in cuantum de 26.500 lei ( din care 1 amendă in valoare de 20.000 lei pentru 1 persoană depistată in lucru fără forme legale de angajare – art.260 alin.1. lit.”e” C.M.);
Principalele deficienţe constatate în controale :
-primirea la muncă a persoanelor fără intocmirea in formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
-nu se conduce corect evidența timpului lucrat;
-nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;
-contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
-nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
-neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
-neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
-nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
-dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
-nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
-nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 53
Număr deficienţe constatate: 50
Număr de măsuri dispuse : 50
Angajatori sancționați: 1
Nr. sancţiuni aplicate: – 1 din care:
– 1 avertismente;
Nr. evenimente cercetate : 1
Nr.evenimente in curs de cercetare : 2
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1
Principalele deficienţe stabilite în controale :
-Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
-Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
-Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
-Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
-Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
-Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
-Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
1,2 milioane de lei pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud: Procedură de achiziție în desfășurare
1,2 milioane de lei pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud a lansat, luni, 1 septembrie 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura de achiziție prin licitație publică a serviciilor de dezvoltare și implementare a Sistemului Informatic Integrat și echipamentelor în cadrul proiectului „Digitalizarea activitatii […]
Trei poduri noi pe drumurile județene din Alba! Unde urmează să fie amplasate și care este stadiul lucrărilor
Marius Hațegan, vicepreședinte al Consiliului Județean Alba a anunțat că trei poduri urmează să fie construite pe drumurile județene în județul Alba. Anunțul a fost făcut cu puțin timp în urmă, fiind vorba despre trei poduri. Primul este podul de la Colibi, comuna Ohaba, amplasat pe DJ 107 care va traversa Valea Secaș. Construcția are […]
19–20 septembrie 2025 | ALBA GREEN ENERGY: Inovații românești, roboți și standuri care explică cetățenilor cum pot deveni prosumatori la Carolina Mall Alba Iulia
Târgul Alba Green Energy, cea de-a 13-a ediție, urmează să aibă loc la Carolina Mall Alba Iulia în perioada 19–20 septembrie 2025. Vizitatorii vor găsi, printre altele, invoații românești, robți creați de elevi și standuri unde se va oferi consultanță gratuită în ceea ce privește comunitățile energetice, dar și cum cetățenii pot deveni prosumatori. […]