Rămâi conectat

Actualitate

Înscrieri creșă 2022: Documentele necesare. Înscrierile încep din 30 mai

Ioana Oprean

Publicat

în

Înscrieri creșă 2022: Documentele necesare. Înscrierile încep din 30 mai

Înscrierea copiilor la creșă începe din 30 mai, iar reînscrierile au început de ieri, 16 mai, pentru anul școlar 2022-2023, potrivit unui document trimis inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației. Părinții pot comunica electronic datele necesare pentru planificarea înscrierii, dar dosarele se depun fizic. „Procesul urmează a se declara încheiat pe 30 august 2022”, conform sursei amintite.

  • Momentan nu există o cerere-tip de înscriere, dar inspectoratele școlare vor face o procedură de înscriere pe care o vor pune pe site-urile lor. Alături de procedură va fi și un formular, potrivit informațiilor Ministerului Educației.

„Referitor la înscriere, părinții pot comunica unității de învățământ și prin fax, poștă electronică sau telefonic, datele necesare (date privind solicitantul, date privind copilul), pentru a se realiza planificarea pentru depunerea dosarelor.”, se arată în documentul menționat anterior. Tot aici apare că „etapa de depunere a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura conform planificării realizate de unitatea de învățământ, pe zile și pe intervale orare”.

Potrivit sursei citate, pentru asigurarea cuprinderii copiilor cu vârste de la naștere la 3 ani în educația timpurie antepreșcolară, în anul școlar 2022-2023, se derulează, succesiv, următoarele etape:

  • reînscrierea copiilor care frecventează respectiva unitate de învățământ în acest an școlar și care urmează să o frecventeze și în anul școlar 2022-2023;
  • înscrierea copiilor nou veniți.

Programul reînscrierilor, respectiv al înscrierilor va fi stabilit de conducerea unității de învățământ și va fi afișat la loc vizibil, în fiecare unitate de învățământ cu grupe de nivel antepreșcolar, pentru informarea părinților și a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și, după caz, pe site-ul inspectoratului școlar sau al autorității publice locale (APL)”.

Dacă numărul cererilor de înscriere a copiilor, primite de la părinți, este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare sunt următoarele și presupune existența:

  • unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii / un centru de plasament / plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
  • unui frate / a unei surori înmatriculat / înmatriculate, în anul școlar următor, în unitatea de învățământ respectivă;
  • unui document medical eliberat de medicul specialist / certificat de orientare școlară și profesională / certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

„În cazul în care numărul cererilor de înscriere primite de la părinți este mai mare decât numărul de locuri libere, repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil, respectiv: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate anterior, apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criteriile menționate.”, se arată în documentul primit de inspectoratele școlare.

Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare unitate de învățământ cu grupe de antepreșcolari și sunt aplicate după epuizarea departajării pe baza criteriilor generale.

Metodologia de organizare și funcționare a creșelor stabilește la articolul 16 alin.(1) următoarele acte necesare înscrierii copiilor:

  • a) copie de pe certificatul de naștere al copilului;
  • b) copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentanților legali și, după caz, copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;
  • c) adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/ reprezentanții legali, pentru tipul de program prelungit;
  • d) adeverință de la medicul de familie în care să se menționeze că respectivul copil este sănătos clinic;
  • e) avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.”

Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

VIDEO | Raed Arafat, întrebat la Alba Iulia dacă sistemul medical ar face față unei catastrofe: „Am făcut față cu brio unei pandemii”

Ioana Oprean

Publicat

în

Raed Arafat, întrebat la Alba Iulia dacă sistemul medical ar face față unei catastrofe: „Am făcut față cu brio unei pandemii” „Am făcut față unei pandemii. Modul în care au lucrat unitățile de primiri urgențe în timpul pandemiei a fost unul corect”, a subliniat, sâmbătă, 23 august 2025, la Alba Iulia, secretarul de stat Raed […]

Citește mai mult

Actualitate

Radu Georgescu, despre majorarea cu 70% a impozitului pe proprietăți: ”Tu muncești toată ziua, iar statul este cel care știe unde ai portofelul și poate să-ți ia din el câți bani vrea, când vrea”

Ioana Oprean

Publicat

în

Radu Georgescu, despre majorarea cu 70% a impozitului pe proprietăți: ”Tu ești cel care muncește toată ziua, iar statul este cel care știe unde ai portofelul și poate să-ți ia din el câți bani vrea, când vrea” După TVA și accize, Guvernul va majora cu 70% taxele pe proprietate începând de anul viitor. Economistul Radu […]

Citește mai mult

Actualitate

VIDEO | Raed Arafat, la inaugurarea UPU Alba Iulia după extindere: „Trebuie să încurajăm personalul tânăr să intre în medicina de urgență”

Ioana Oprean

Publicat

în

Raed Arafat, la inaugurarea UPU Alba Iulia după extindere: „Trebuie să încurajăm personalul tânăr să intre în medicina de urgență” Secretarul de stat Raed Arafat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, a participat, sâmbătă, 23 august 2025, la inaugurarea după extindere și modernizarea a UPU Alba Iulia.  Citește și: VIDEO | Unitatea de Primiri […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea