Începând de astăzi, românii îşi pot verifica electronic situaţia fiscală. Cum funcţionează ”Spațiul Privat Virtual”
Persoanele fizice din toată ţara îşi pot verifica, începând de astăzi, 15 decembrie, propria situaţie fiscală începând de luni, 15 decembrie, în ”Spaţiul Privat Virtual” – serviciul electronic pus în funcţiune de Ministerul Finanțelor.
„Am mulţumirea că în timpul mandatului am iniţiat şi pus în aplicare mai multe proiecte de modernizare a administraţiei fiscale, de încurajare a interacţiunii online dintre fisc şi contribuali. Serviciul Spaţiul Privat Virtual este unul dintre aceste proiecte, realizat cu buget zero, însă cu multă pricepere şi implicare de către specialiştii din MFP şi ANAF„, a declarat ministrul Finanţelor Publice, Ioana-Maria Petrescu, citat de MEDIAFAX.
Pentru a accesa Spaţiul Privat Virtual, persoanele fizice vor trebui să se identifice electronic prin certificate digitale calificate sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă. Comunicarea electronică în Spaţiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât şi dinspre fisc către contribuabil.
Contribuabilii au acces la mai multe informaţii privind propria situaţie fiscală, respectiv soldul obligaţiilor neachitate, decizia de impunere anuală (începând cu 2013, emisă anul acesta) şi nota privind obligaţiile de plată, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informaţiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online. De asemenea, contribuabilii mai pot verifica online informaţiile cuprinse în declaraţia 112, respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuţiile de asigurări sociale în funcţie de veniturile realizate.
Proiectul va fi dezvoltat şi se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.
Serviciul va fi dezvoltat treptat, potrivit Ministerului Finanţelor, în baza unui calendar care urmează să fie finalizat în luna decembrie 2015.
Sursa: mediafax.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Anunț începere implementare proiect: DIGITALIZAREA ACTIVITATII LA S.C. NATUR S.R.L. Numele beneficiarului: NATUR SRL Apel de proiecte gestionat de MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta. C9. SUPORT PENTRU SECTORUL PRIVAT, CERCETARE, DEZVOLTARE .I INOVARE, titlu apel:. DIGITALIZAREA IMM-URILOR – GRANT DE PÂNA LA 100.000 […]
Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia anunță achiziția de Servicii de tabere de copii în cadrul proiectului ,,Copii pentru viitor!- Program suport pentru copil si familie’’ cod proiect 329525
Anunț achiziție Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia anunță achiziția de Servicii de tabere de copii în cadrul proiectului ,,Copii pentru viitor!- Program suport pentru copil si familie’’, cod proiect 329525. 1.Specificații tehnice: Pentru dezvoltarea abilităților de viață independentă, socializare și petrecere a timpului liber, Asociația Filantropia Ortodoxă dorește achiziționarea de tabere pentru copii pentru […]
Comunicat lansare proiect: Extinderea capacității de producție a TRANSILVANIA FOREST PRODUCTION SRL (30.05.2025)
Comunicat lansare proiect: Extinderea capacității de producție a TRANSILVANIA FOREST PRODUCTION SRL (30.05.2025) Scopul proiectului: Creșterea gradului de modernizare și extinderea inovării, intensificarea creșterii sustenabile și creșterea competitivității societății precum și crearea de locuri de muncă și dezvoltarea competențelor angajaților Beneficiar: TRANSILVANIA FOREST PRODUCTION S.R.L Perioada de implementare: 24.04.2025-24.04.2027 Valoarea totală a proiectului (Lei): 7.250.511,97 […]