În cât timp poţi returna un produs cumpărat online sau din magazin. Ce poţi face dacă nu ţi se acceptă returul
În cât timp poţi returna un produs cumpărat online sau din magazin. Ce poţi face dacă nu ţi se acceptă returul
Una dintre noutăţile cu care a venit pandemia de coronavirus în vieţile noastre a fost ideea de a comanda multe produse online aşa că este important să vedem ce se întâmplă dacă produsul solicitat nu este pe măsură noastră sau nu ni se potriveşte, respectiv în cât timp am putea returna produse cumpărate online sau chiar din magazine.
Românii au, în general, două săptămâni la dispoziţie pentru a returna un produs cumpărat online sau din magazin – Profimedia
Returnarea unui produs cumpărat online sau din magazin se face în anumite circumstanţe.
Pandemia de coronavirus a adus numeroase schimbări în viaţa noastră. Obligaţi de circumstanţe, românii au fost puşi în situaţia de a paria tot mai mult pe shoppingul online. Iar cifrele arată că, chiar dacă pandemia de coronavirus a trecut, românii au păstrat această obişnuinţă, fiind convinşi că au posibilitatea de a câştiga timp.
Shoppingul online nu diferă chiar cu mult faţă de cumpărăturile efectuate în magazin, românii având în general la dispoziţie o anumită o perioadă de timp pentru returnarea unui produs cumpărat online şi care nu este pe măsură sau nu se potriveşte.
În ce condiţii poţi returna un produs
În principiu, există o prevedere conform căreia clientul are la dispoziţie o anumită perioada de timp pentru a returna un produs achiziţionat online. Perioada se calculează din momentul în care clientul a intrat, efectiv, în posesia produsului.
Returul se efectuează în anumite condiţii, respectiv produsul să fie returnat în ambalajul original, cu toate componentele, dar şi însoţit de bon sau factură. Anumite produse sunt exceptate de la posibilitatea de a le returna, iar aici intră în special produsele cu caracter intim, cum ar fi pamperşii sau lenjeria de corp.
În cât timp poţi returna un produs cumpărat online, conform legii
Concret, în cele mai multe cazuri clientul are la dispoziţie 14 zile pentru a returna un produs cumpărat online. Conform legislaţiei în vigoare, clientul nu este obligat să-şi justifice decizia de a returna produsul, iar comerciantul are obligaţia de a accepta bunul returnat, cu mici excepţii.
Legea în vigoare prevede că nu beneficiază de drept de retur produsele care se încadrează la „protecţie a sănătăţii” sau „drept de igienă”, bunurile susceptibile a se deteriora sau expira rapid ori bunurile care, după livrare, sunt inseparabil amestecate cu alte elemente.
Ce spune legea despre returnarea produselor cumpărate din magazinul fizic
Returnarea produselor cumpărate din magazinul fizic diferă, într-o oarecare măsură, de returnarea produselor cumpărate online. Doar termenul avut la dispoziţie se menţine cumva asemănător, clientul având, de cele mai multe ori, circa două săptămâni la dispoziţie pentru a returna produsul.
Pe de altă parte, returnarea produsului trebuie să se facă în baza unui motiv temeinic. Două dintre motivele ce ar putea fi invocate sunt – clientul a descoperit ulterior o defecţiune mica sau mare ori produsul nu corespunde cu descrierile vânzătorului, chiar dacă este în stare de funcţionare perfectă.
Cum poţi depune plângere la ANPC dacă nu ţi se respectă dreptul de retur
Românilor cărora li se refuză dreptul de retur li se recomandă să se adreseze de urgenţă Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Solicitarea trebuie făcută în scrisă, trebuie să fie argumentată, să se prezinte datele exact, când s-a intrat în posesia produsului şi când s-a solicitat returul, etc. De asemenea, solicitarea ar putea fi însoţită de dovezi care să o susţină, eventual imagini care să demonstreze că produsul nu este potrivit sau prezintă defecţiuni.
Conform scutarilaw.com, „având în vedere că legislația privind protecția consumatorului sancționează orice încălcare a dreptului de retur, este recomandabil ca orice profesionist care comercializează diverse bunuri să elaboreze o politică de retur care să respecte legislația privind returnarea produselor”.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
29 octombrie 2025 | Protest al studenților și sindicatelor din Educație, anunțat în fața Guvernului
Protest al studenților și sindicatelor din Educație în fața Guvernului României Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a anunțat că va participa la protestul organizat de sindicatele din Educație pe 29 octombrie, în fața Guvernului României, începând cu ora 11:00. Citește și: VIDEO | La Alba Iulia, studenții au protestat împotriva Legii Bolojan: […]
Autostrada A1 Lugoj – Deva: Construcția tunelurilor, între mlaștini și alunecări de teren. Legătură completă între Alba Iulia, Sibiu, Cluj-Napoca și Târgu Mureș și frontiera de vest, la Nădlac, după inaugurarea ultimului tronson
Autostrada A1 Lugoj – Deva: Construcția tunelurilor, între mlaștini și alunecări de teren. Legătură completă între Alba Iulia, Sibiu, Cluj-Napoca și Târgu Mureș și frontiera de vest, la Nădlac, după inaugurarea ultimului tronson Lucrările la tunelurile de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, cele mai lungi aflate în prezent în șantier, au început în vara […]
Economistul Radu Georgescu, despre intenția Carrefour de a pleca din România: ,,Consumul scade din cauza măsurilor de austeritate luate de noul Guvern!
Economistul Radu Georgescu, despre intenția Carrefour de a pleca din România: ,,Consumul scade din cauza măsurilor de austeritate luate de noul Guvern! Radu Georgescu a explicat într-o postare recentă pe rețelele de socializare care sunt motivele pentru Carrefour ar intenționa să plece din țara noastră. Motivul s-ar regăsi chiar în situațiile financiare ale companiei și […]
